تبیان، دستیار زندگی
اغلب زائران با بصیرت و آگاهی به زیارت قبور امامان و فرزندانشان می‌روند، اما فرقه ضاله «وهابیت» كوچك‌ترین بینش و تعهدی در كارشان ندارند. لذا زیارت، توسل و تبرك را شرك می‌دانند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیراهه‌ای به نام وهابیت

تنها راه

چاپ نخست كتاب «تنها راه» نوشته محمود ترحمی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایبنا، این اثر ضمن ارایه گزارشی از فتواهای دروغین وهابیان و منحرفان به جایگاه واقعی اهل‌بیت (علیهم السلام) در سنت پرداخته، آنها را تنها راه توسل برای رسیدن به حق می‌داند.

اغلب زائران با بصیرت و آگاهی به زیارت قبور امامان و فرزندانشان می‌روند، اما فرقه ضاله «وهابیت» كوچك‌ترین بینش و تعهدی در كارشان ندارند. لذا زیارت، توسل و تبرك را شرك می‌دانند و هركسی به غیر از خودشان را كافر دانسته، ریختن خونشان را مباح می‌دانند!

به قول پیامبر اعظم(ص) عده‌ای كورند؛ «آن كسی كه بینایی‌اش را از دست داده كور نیست، كور كسی است كه بینش و بصیرت ندارد.»

«محمدبن عبدالوهاب» بنیانگذار و مروج افكار وهابیت در قرن دوازدهم، مسلمانان را به جرم توسل به انبیاء و اولیای الهی، مشرك قلمداد كرد. او فتوا به تكفیر آنان داد و خونشان را حلال و كشتن آنان را جایز و اموال آنان را جزء غنایم جنگی به حساب آورد.

اغلب زائران با بصیرت و آگاهی به زیارت قبور امامان و فرزندانشان می‌روند، اما فرقه ضاله «وهابیت» كوچك‌ترین بینش و تعهدی در كارشان ندارند. لذا زیارت، توسل و تبرك را شرك می‌دانند

در نتیجه با این فتوا، هزاران مسلمان بی‌گناه به خاك و خون كشیده شدند. هم اكنون نیز وهابیت در كشورهای مختلف با ذبح و ترور مسلمانان، بزرگ‌ترین خدمت را به دشمنان اسلام كرده و می‌كنند.

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(سلام الله علیها) كوی علوی اهواز و امام جمعه سابق شهر ساوجبلاغ در یك سال گذشته توسط گروه افراطی وهابیون و صوفیان در مقابل منزلشان به شهادت رسیدند. فیلمی كه توسط گروه‌های تكفیری انصارالسنه، طالبان، جندالله و فتح‌الاسلام توزیع شده است در زیر پرچم مشكی «لا اله الا الله محمد رسول الله» یك پلیس عراقی كه شیعه است سر بریده می‌شود و سرش را روی بدنش می‌گذارند. 13 كارگر شیعی عراقی با دستان بسته و بدون هیچ‌گونه توجیهی در چهار مرحله تیرباران می‌شوند. سه جوان شیعه دیگر عراقی پس از این‌كه با بنزین آغشته می‌شوند به درون چاه آتش افكنده شده و...

وهابیت در حالی كه تاكید بر اجرای آموزه‌های قرآنی و پیروی از انصار حضرت‌ رسول(صلی الله علیه و آله) را دارد، دست در دست صهیونیزم بین‌الملل و آمریكای جنایتكار، به اجرای نقشه‌های شوم خود علیه مسلمانان و حتی سنی‌های سنت‌گرا می‌پردازد. آنها تشیع را تنها دشمن خود می‌شناسند و با بهانه‌های واهی به كشتار و قتل عام برادران شیعه می‌پردازند. اگر توسل و تبرك شرك است پس چه پاسخی برای آیات قرآن و روایاتی كه در كتب اهل سنت آمده است، دارند؟

وهابیت در حالی كه تاكید بر اجرای آموزه‌های قرآنی و پیروی از انصار حضرت‌ رسول را دارد، دست در دست صهیونیزم بین‌الملل و آمریكای جنایتكار، به اجرای نقشه‌های شوم خود علیه مسلمانان و حتی سنی‌های سنت‌گرا می‌پردازد

در آیه 93 تا 96 سوره یوسف می‌خوانیم: «یوسف گفت: پیراهن من را با خود ببرید و بر صورت پدرم بیفكنید تا دگربار بینا شود... وقتی بشیر آمد و آن پیراهن را بر صورت یعقوب افكند، ناگهان پدر بینایی‌اش را به دست آورد...».

از این آیه بر می‌آید كه حضرت یعقوب(ع) دیدگانش را از دست داده بود و حضرت یوسف(ع) از بشیر خواست كه پیراهن را بر روی صورت پدر بیندازد تا از كوری شفا یابد. خداوند قادر بود كه حضرت یعقوب را بدون پیراهن یوسف بینا كند اما باری‌تعالی برای همه كارها واسطه و وسیله قرار داده تا مردم بفهمند كه این واسطه‌ها شرك نیستند.

در كتاب صحیح بخاری، كه از كتاب‌های اهل سنت است، حدیثی در باب تبرك از دستان پیامبر(ص) نقل شده است: «رسول خدا(ص) ظهر روز گرمی به سوی بطحاء رفت، پس وضو گرفت و نماز ظهرش را دو ركعت و نماز عصرش را دو ركعت خواند... پس مردم برخاستند و دست پیامبر را می‌گرفتند و دست‌ها را به صورت خود می‌مالیدند...». از این حدیث معلوم می شود كه تبرك به پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، نه تنها نكوهیده نیست؛ بلكه عملی مورد تایید رسول گرامی اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) مطهرش می‌باشد.

چاپ نخست كتاب «تنها راه» در شمارگان 2000 نسخه، 88 صفحه و بهای 8000 ریال راهی بازار نشر شده است.


تهیه و تنظیم: گروه کتاب تبیان: محمد بیگدلی