تبیان، دستیار زندگی
ود دست به ساخت موسیقی فیلمی نخواهم زد. بابك بیات از سازندگان با سابقه‌ی موسیقی متن فیلم در گفت و گو با خبرنگار هنری ایسنا، ضمن اعلام این مطلب گفت: من بیش از 18 سال به صورت سینه‌خیز در این حرفه حركت كردم و موسیقی فیلم ساختم و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا لحظه‌ای كه تكلیفم در این كار روشن نشود دست به ساخت موسیقی فیلمی نخواهم زد.

بابك بیات از سازندگان با سابقه‌ی موسیقی متن فیلم در گفت و گو با خبرنگار هنری ایسنا، ضمن اعلام این مطلب گفت: من بیش از 18 سال به صورت سینه‌خیز در این حرفه حركت كردم و موسیقی فیلم ساختم و باعشق و علاقه كارم را ادامه دادم و اگر صورت هزینه‌های و دستمزد من را در این مدت نگاه كنید از اینكه یك آهنگساز با این همه زحمت چنین زندگی می‌كند و در آمد كمی در حد یك كارمند داشته است خنده‌تان می‌گیرد.

سازنده‌ی موسیقی و متن فیلم‌های عروسی خوبان، شاید وقتی دیگر و مسافران با بیان اینكه موسیقی‌هایی كه من می‌سازم همیشه اركسترال بوده و هزینه‌های زیادی دارد توضیح داد: 20 ماه روی یك سریال كار كردم فقط به عنوان اینكه دلخوش كار كردن یك سریال با هویت باشم و همه‌ی سختی‌ها را با آغوش باز پذیرفتم در پایان هم همه فكر می‌كنند تمام مبلغ قرارداد مربوط به من می‌شود در حالی كه استودیو و نوازندگان مخارجی دارند كه یك آهنگساز باید آنها را بپردازد و همه‌ی اینها باید برای به اجرا درآوردن یك موسیقی فیلم هزینه شود.

وی كه قرار بود موسیقی فیلم حكم به كارگردانی مسعود كیمیایی را بسازد درباره‌ی این كار گفت: ما تایمی كه برای این فیلم در نظر گرفته‌ایم 37 دقیقه موسیقی بود كه كمتر قسمتی از آن را می‌توانستیم برای جای دیگری مصرف كنیم كه در نهایت به دلیل بالابودن هزینه‌ها و چند فكری بودن گروه دست‌اندركار، فیلم زیبای حكم را كنار گذاشتم و از دوست و همكارم مسعود كیمیایی عذرخواهی كردم.

بیات با اظهار رضایت از حضور جوان در این حرفه خاطرنشان كرد: اما متاسفانه بسیاری از اینها از آن حس موسیقایی و تخصص در موسیقی فیلم برخوردار نیستم و فقط آن را یدك می‌كشم و چون كار دیگری بلد نیستم موسیقی فیلم می‌سازم.

وی كه بعد از فیلم به من نگاه كن كار جدیدی را انجام نداده است آرزوی پیشرفت برای موسیقی فیلم در ایران به ایسنا گفت: من از این راه زندگی می‌كردم اما هم‌اكنون حاضرم كار نكنم تا موسیقی فیلم در این مملكت دست كسانی باشد كه تخصص این كار را دارا هستند.

بیات در پایان اظهار داشت: هم اكنون علاقه‌مند ساخت ترانه‌هایی هستم كه از اشعار و سطح خاصی برخوردار باشد مثل ترانه‌هایی كه قبل از انقلاب ساخته‌ام و هم اكنون به هر كدام از آنها می‌بالم و گذشته و زندگی‌ام هر لحظه با من است و از آنها برای ملودی‌های داخل فیلم و در ترانه بهره می‌گیرم.

كشتی آنجیلیكا، عروس، نقطه‌ ضعف، اتوبوس، ولایت عشق، پهلوانان نمی‌میرند، جهان پهلوان و افسانه‌ی سلطان و شبان از دیگر آثاری هستند كه بیات برای آنها موسیقی ساخته است.

مطالب مرتبط

منتخب موسیقی سینمای ایران

منبع : ایسنا