تبیان، دستیار زندگی
ریشه‌ی اهانت کشورهای غربی به پیامبر اعظم و آتش زدن قرآن، عقاید باطل و عمل‌کرد ناصواب فرقه‌ی ضاله‌ی وهابیت است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مناظره با وهابیت

وهابیت

حجة‌الاسلام عصیری، نویسنده‌ی کتاب "شاخ شیطان" در مصاحبه با تبیان، ضمن بیان این نکته که "وهابیت مشکل اول جهان است" گفت: این فرقه با حمایت از گروه‌های تروریستی و تشویق آن‌ها به قتل و آدم‌ربایی سعی دارد جامعه‌ی ما را دچار ناامنی کرده و اوضاع را برای فعالیت خود آماده سازد.

به گزارش تبیان: حجة‌الاسلام عصیری که پیش از این کتاب "شاخ شیطان" را نوشته است، در حال حاضر کتاب دیگری را (با موضوع آداب مناظره با وهابیت) آماده‌ی چاپ دارد.

وی در توضیح فصل های این کتاب گفت: " 3 فصل ابتدایی این کتاب به طور عمومی به مسایلی در باب معرفی و شناخت فن مناظره می‌پردازد و ضمن آشنا ساختن مخاطب با اصطلاحاتی مانند مجادله، ممارات و... و فرق بین آن‌ها، آیات و روایاتی که در ارتباط با فن مصاحبه هستند را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این کتاب 40 نکته‌ی فنی که رعایت آن‌ها در مناظره لازم و ضروری است بیان شده و خواننده را با بحث‌های اخلاقی‌ که باید هنگام مناظره مورد توجه قرار بگیرد آشنا می‌سازد. خواننده با مطالعه‌ی کتاب درمی‌یابد که چگونه باید وقت خود را در بحث تنظیم کرده و با توجه به مطالعات و تحقیقات قبلی به مناظره با طرف مقابل بپردازد."

امروزه وهابیت به طور وسیعی در حال تبلیغ عقاید باطل خود بوده و علاوه بر آن، مشکلات امنیتی بسیاری را در کشور اسلامی ایران ایجاد کرده است

نویسنده‌ی کتاب "شاخ شیطان" افزود: این کتاب در فصل چهارم و پایانی به طور اختصاصی به آداب مناظره با فرقه‌ی ضاله‌ی وهابیت پرداخته و ضمن ارایه‌ی 20 نکته بیان می‌دارد: "در هنگام مناظره با این فرقه باید مبنا و ملاک مشخصی برای بحث در نظر گرفت. باید مشخص کرد که مبنای مناظره، آیات قرآن است یا روایات. باید در ابتدا تکلیف مسلمان بودن یا نبودن شیعه مشخص شود. چرا که این فرقه اساساً شیعیان را به عنوان مسلمان نمی‌پذیرند و آن‌ها را کافر می‌دانند.

حجة‌الاسلام عصیری با بیان این که "وهابیت، مشکل اول جهان است" اضافه کرد: وظیفه‌ی افراد آگاه و مطلع این است که چهره‌ی حقیقی این فرقه را بر همگان آشکار کرده و با فعالیت‌های گسترده‌ی آن‌ها مقابله کنند. امروزه وهابیت به طور وسیعی در حال تبلیغ عقاید باطل خود بوده و علاوه بر آن، مشکلات امنیتی بسیاری را در کشور اسلامی ایران ایجاد کرده است.

این فرقه با حمایت از گروه‌های تروریستی و تشویق آن‌ها به قتل و آدم‌ربایی سعی دارد جامعه‌ی ما را دچار ناامنی کرده و اوضاع را برای فعالیت خود آماده سازد.

وی اضافه کرد: ما در این عرصه با فرقه‌هایی مانند "بهائیت" یا گروه‌های "شیطان‌پرستی" چنین مشکلی نداریم، در حالی که وهابیت، که مدعی عمل به قرآن و سنت است اقدام به قتل و خون‌ریزی کرده و هر از گاهی عده‌ای از مردم را به خاک و خون می‌کشد.

اساساً چهره‌ای که سلمان رشدی از پیامبر اعظم ارایه داد و هم‌چنین اقدام بعضی از کشورهای اروپایی در چاپ کاریکاتورهایی از ایشان و اخیراً هم سوزاندن قرآن در آمریکا، ریشه در تفکر  و عملکرد وهابیت دارد

این محقق حوزوی در پاسخ به این پرسش که "چرا فرقه‌ی وهابیت که مدعی پیروی و عمل به قرآن است در مقابل آتش زدن قرآن سکوت کرده‌اند؟" گفت: در حقیقت عدم اعتراض این‌ فرقه در مقابل این عمل شنیع نشان می‌دهد که آن‌ها به قرآن نیز اعتقاد ندارند و تنها برای پیش بردن اهداف و مطامع خود مدعی پیروی از قرآن‌اند.

وی افزود: اساساً چهره‌ای که سلمان رشدی از پیامبر اعظم ارایه داد و هم‌چنین اقدام بعضی از کشورهای اروپایی در چاپ کاریکاتورهایی از ایشان و اخیراً هم سوزاندن قرآن در آمریکا، ریشه در تفکر  و عملکرد وهابیت دارد. وقتی این فرقه در کتب خود تصریح می‌کنند که (نعوذ بالله) پیامبر به تماشای رقاصه‌ها می‌پرداخته و در مقابل بعضی از اصحاب ایشان را از این کار نهی می‌کرده‌اند! و تهمت‌هایی از این دست به پیامبر عظیم‌الشان اسلام می‌زنند، طبیعی است که دیگر دشمنان اسلام جرات پیدا کرده و به پیامبر اعظم و دین مبین اسلام اهانت کنند.

حجة‌الاسلام عصیری هم‌چنین خبر داد که در حال نگارش کتابی با موضوع "تصویر ارایه شده از پیامبر اسلام در کتب معتبر روایی وهابیت" می‌باشد. وی در توضیح این خبر گفت: در این کتاب سعی خواهیم کرد با توجه به کتب روایی مورد تایید این فرقه، عقیده و نظر آن‌ها نسبت به پیامبر اسلام را بیان کرده و خصوصیات‌ ناروایی که این فرقه‌ی ضاله به پیامبر اعظم نسبت داده‌اند را بررسی کرده و دروغین بودن آن‌ها را به اثبات برسانیم.

"جامع ترین کتاب عمومی در نقد فرقه ضاله وهابیت منتشر شد"

"مصاحبه با حجة‌الاسلام عصیری درباره‌ی کتاب شاخ شیطان"


گفت‌وگو از امیر مقیمی - گروه کتاب تبیان