تبیان، دستیار زندگی
دوستان عزیز، بار دیگر می خواهیم در مورد بعضی از روش های کنترل خشم صحبت کنیم و چند نمونه دیگر را به شما معرفی کنیم. 1- برای خشم خود شیر اطمینان پیدا کنید. به دنبال راه های ابداعی برای تخلیه انرژی حاصل از خشم و غضب بگردید، مثلاً گوش کردن به یک قطعه آرامش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشمت را قورت بده
خشمت را قورت بده

دوستان عزیز، بار دیگر می خواهیم در مورد بعضی از روش های کنترل خشم صحبت کنیم و چند نمونه دیگر را به شما معرفی کنیم.

1- برای خشم خود شیر اطمینان پیدا کنید.

به دنبال راه های ابداعی برای تخلیه انرژی حاصل از خشم و غضب بگردید، مثلاً نقاشی کردن، ورزش، یا نوشتن یک مطلب برای نشریه مورد علاقه تان.

2- جای دعوا مذاکره کنید.

برای اینکه مذاکره کننده خوبی باشید باور کنید که غلبه کردن همیشگی بر دیگران، شما را در نهایت تنها و منزوی می کند. گفت وگو کنید، فکر کنید که گفت وگو برنده یا بازنده واقعی دارد، در گفت وگو دو طرف باید از بعضی خواسته های خود چشم پوشی کنند.

3- به نشانه خشمتان پاسخ بدهید یا زمانی را به آرام سازی اختصاص دهید.

وقتی متوجه شدید که دارید عصبانی می شوید کمی صبر کنید، مثلاً تا ده بشمارید، چند تا نفس عمیق بکشید، از پنجره بیرون را تماشا کنید و هر کاری که به آن وسیله بتوان وقت را خرید انجام بدهید، تا مغز شما فرصت دریافت و رسیدگی به پیام های هیجانی شما را پیدا کند و شما هم بتوانید قبل از هر اقدامی بیندیشید.

4- خنده را فراموش نکنید.

خشمت را قورت بده

بهتر است بخشی از وقت خود را با افرادی سپری کنید که به همه چیز با نگاه مثبت می نگرند، آسوده خاطرند یا شوخ طبع. خنده تنش های عصبی را کاهش می دهد.

5- منظم باشید و استراحت را فراموش نکنید.

محیط اتاق یا خانه تان را به گونه ای سر و سامان دهید که مجبور نباشید وقت زیادی را برای پیدا کردن شیء گمشده تلف کنید، همچنین در طول روز به طور متناوب زمانی را به استراحت، نوشتن یا قدم زدن اختصاص دهید. (فعالیت بدنی به نابودسازی تنش های عصبی کمک می کند).

6- با ورزش انرژی تان را تخلیه کنید.

فایده این کار این است که شما موقعی که ورزش می کنید علاوه بر اینکه انرژی خشمتان را به یک کار مفید اختصاص می دهید، می توانید به مسئله تان دوباره بیندیشید و راه حل های بهتری برایش پیدا کنید.

سارا رسولی_نوجوان بشری
تنظیم : مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

در زندگی برنده باش

دوست دارید برنده باشید؟

مثل نسیم نوازشگر باش

نوشتن، لذت ماندگاری است

 واژه‌ هایی كه از جنس ما نیستند

اضطراب شب امتحان

چگونه با ترس مقابله کنیم؟

چطور می ترسیم؟

بیایید دنیا را زیباتر ببینیم

7 اشتباه باور نکردنی درباره خواب؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.