تبیان، دستیار زندگی
نخستین کنگره فرهنگی، مذهبی و ادبی جان جانان با محوریت موضوع ظهور و مهدویت برگزار خواهد شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با موضوع ظهور و مهدویت

نخستین کنگره ادبی" جان جانان" برگزار می‌شود
مهدی (عج)

نخستین کنگره فرهنگی، مذهبی و ادبی "جان جانان" با محوریت موضوع ظهور و مهدویت برگزار خواهد شد.

علیرضا علیزاده دبیر کنگره "جان جانان" در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این گردهمایی با همت اعضای هیئت مکتب قائم که از هیئات مذهبی قدیمی تهران است و سابقه آن به پیش از انقلاب اسلامی باز می گردد، برگزار خواهد شد. برگزار کنندگان کنگره جوانان قبل از انقلاب هستند که اینک در جایگاه پیشکسوتان عرصه فرهنگ و ادب مذهبی قرار دارند.

وی هدف از برگزاری این کنگره را بهتر شناساندن شخصیت امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: سعی کرده ایم این معرفی بیشتر از طریق مردمی صورت گیرد. تلاش ما پرداخت بیشتر به جنبه های کاربردی موضوع مهدویت و ظهور است و اینکه این مساله را از حالت نظری و تئوری خارج کنیم تا نهادهای اجتماعی به خصوص خانواده ها با شخصیت حضرت مهدی (عج) بیشتر آشنا شوند.

علیزاده گفت: به نظرم این نوع گردهمایی ها بیشتر باید توسط مردم برپا شود و مسئولان دولتی باید پشتیبانی از این نوع برنامه ها را به عهده بگیرند.

دبیر کنگره "جان جانان" درباره محل برگزاری این برنامه گفت: هنوز مکان مشخصی را برای برپایی همایش در نظر نگرفته ایم اما تا به حال سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد آمادگی خود را برای تامین مکان برگزاری کنگره اعلام کرده اند. در حال حاضر که چند ماه تا برپایی کنگره زمان باقیست این موضوع در اولویت چندم قرار دارد.

علاقمندان شرکت در این کنگره ادبی می‌توانند تا 30 آذرماه آثار خود را با محوریت موضوعات امام زمان(عج)، مهدویت و انتظار در بخش های شعر، داستان کوتاه و قطعات ادبی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند و هیچ گونه محدودیتی در قالب اشعار و آثار هنری برای پذیرفته شدن در کنگره و جود ندارد.

بخش ادبیات تبیان