تبیان، دستیار زندگی
سونی با پرده‌برداری از چند محصول برخوردار از فناوری 3بعدی نشان داده كه بر بازار این صنعت تمركز كرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سونی سلطان سه‌بعدی

سونی با پرده‌برداری از چند محصول برخوردار از فناوری 3بعدی نشان داده كه بر بازار این صنعت تمركز كرده است. در نمایش اخیر این دست محصولات سونی در لندن، پیام سونی این بود كه «ساختن محصولات 3بعدی كار ساده‌ای است، اما خوب و به‌درد بخور ساختن آنها سخت است!»

پیام سونی این بود كه «ساختن محصولات 3بعدی كار ساده‌ای است، اما خوب و به‌درد بخور ساختن آنها سخت است!»

در میان سخت‌افزارهایی كه باید برای نخستین بار نمایش داده شوند، 3 نوع تلویزیون 3بعدی براویا نیز وجود دارد. یكی از آنها در اول ژوئن به‌مناسبت جام‌جهانی به بازار آمد و 2 مدل دیگر در این ماه به بازار عرضه خواهند شد. در این مراسم سری جدیدی از دستگاه‌های پخش‌كننده بلوری نیز معرفی شدند كه همه آنها به‌غیر از یك مدل، دارای قابلیت 3بعدی نیز هستند.

سونی سلطان سه‌بعدی

سونی یك سرمایه‌گذاری بزرگ در بازار لوازم دارای مصارف خانگی 3بعدی كرده كه به موازات تلویزیون‌های 3بعدی ، نمایشگرهای 3 بعدی رایانه‌های PC نیز بخشی از این بازار را شامل می‌شوند.

فناوری 3بعدی برای سونی یك اولویت است و به‌همین دلیل سونی این همه پول را برای شناساندن آن به مصرف‌كنندگان، هزینه می‌كند. محتوای پیام سونی این است كه فناوری 3بعدی چنان با ارزش است كه مصرف‌كنندگان باید آن را دست اول و چنان واقعی تجربه كنند تا به لذت واقعی فناوری 3بعدی پی ببرند. این انگیزه بازاریابی، سونی را تا آنجا پیش برده كه حتی روی تصویربرداری صحنه‌های بازی‌های فوتبال جام‌جهانی نیز كه در سرتاسر جهان به‌طور زنده پخش و در آینده جهت فروش بر بلوری نیز عرضه خواهد شد، از پیش سرمایه‌گذاری عظیمی كرده است. به‌عقیده سونی این فرمت جدید نیز درست به عظمت حالت 2بعدی خواهد رسید و پیشروی آن طوری خواهد بود كه این تصور عمومی در مورد محصولات تزئینی 3بعدی را كاملا تغییر خواهد داد.

سونی سلطان سه‌بعدی

خواست مصرف‌كنندگان این است كه این فناوری به منازل آنها راه یافته و تجربه آنها از سرگرمی‌های خانگی را ارتقا دهد. اما كاربران هنگامی به ارزش واقعی این فناوری پی خواهند برد كه مشاهده فناوری 3بعدی بی‌نیاز از عینك مخصوص امكان‌پذیر شود كه این تصور به‌هیچ وجه دور از ذهن نبوده و نخستین گام‌های طرح و توسعه آن به‌صورت جدی پیموده شده كه به‌طور قطع نتیجه خواهد داد.

منبع: سونی

برگرفته از جام جم آنلاین

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی