تبیان، دستیار زندگی
رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز با تبریک عید سعید فطر 1431به امت اسلامی و ملت عزیز ایران، درک ماه رمضان را نعمتی بزرگ خواندند و همگان را به قدرشناسی این نعمت الهی و حفظ ذخیره های گرانقدر معنوی رمضان توصیه کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام معظم رهبری:

ملت فلسطین بساط رژیم صهیونیستی را جمع خواهد کرد

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه های نماز با تبریک عید سعید فطر به امت اسلامی و ملت عزیز ایران، درک ماه رمضان را نعمتی بزرگ خواندند و همگان را به قدرشناسی این نعمت الهی و حفظ ذخیره های گرانقدر معنوی رمضان توصیه کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضور قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان را با هر سلیقه و رفتار و ظاهر، در مجالس و محافل ذکر و دعا و نیایش، جلوه زیبای عشق ذاتی انسانها به پروردگار یکتا برشمردند و افزودند: ملت مؤمن ایران با حفظ و تعمیق ارتباط پرطراوتی که در ماه رمضان با پروردگار یکتا ایجاد کرده است عروج و تکامل معنوی را در خود نهادینه می سازد و چنین ملتی در همه میدانهای مادی و معنوی موفق خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز با اشاره به دیدارهای خود با قشرهای مختلف مردم در ماه رمضان از جمله دیدار با دانشجویان، استادان، مسئولان و کارگزاران، کارآفرینان و دیگر قشرها افزودند: ملت پر امید، با عزم و اراده و پرانگیزه ایران، یقیناً و قطعاً  به همه قله های رفیع پیشرفت و عزت و افتخار دست خواهد یافت.

رهبر انقلاب اسلامی با تشکر از حرکت پرشکوه ملت ایران در روز جهانی قدس این حضور پرنشاط ملی را تجلی چنین روحیه و عزم و اراده ای برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام و امام در 31 سال گذشته در آرزوی کم رنگ شدن حضور مردم در روز قدس بوده اند اما ملت موقع شناس ایران امسال گرم تر و پرشورتر، در پیشاپیش مسلمانان آسیا، خاورمیانه، افریقا، اروپا و امریکا به میدان شتافت.

ایشان قساوتها و جنایتهای رژیم صهیونیستی و تلاشهای امریکا و دیگر حامیان اسرائیل را برای به انزوا کشاندن مسئله فلسطین موجب افزایش انگیزه ملت ایران برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دانستند و افزودند: آفرین بر ملت بزرگی که امید و انگیزه در حرکات و مواضع او موج میزند.

حضرت آیت الله خامنه ای مسئله فلسطین را همچنان مسئله اول دنیای اسلام نامیدند و با اشاره به استمرار جنایات صهیونیستها و سرکوب شدید و همه جانبه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری رود اردن افزودند: دشمنان ملت فلسطین و حامیان صهیونیستهای متجاوز برای سرپوش گذاردن بر جنایات آنها، در واشنگتن جلسه گرفتند و نام آن را هم کنفرانس صلح گذاشتند اما صلح چه کسی با چه کسی؟ و آیا با توجه به واقعیات و حقایق فلسطین اشغالی، این صلح اصولاً معنا دارد؟

رهبر انقلاب اسلامی تلاش صهیونیستها را برای یهودی سازی قدس شریف جنایتی بزرگ خواندند و با اشاره به سخنان وقیحانه صهیونیستها درباره ضرورت پذیرش یهودی سازی افزودند: ملتها و دولتهای مسلمان باید به وظیفه خطیرشان درمقابل این توطئه عمل کنند.

ایشان با تجلیل از ایمان، غیرت و استقامت ملت فلسطین در مقابل توطئه ها و فشارهای سنگین رژیم جعلی اسرائیل و حامیان این رژیم خاطرنشان کردند: ملت فلسطین امروز مصمم تر و قوی تر از هر زمان است و بدون هیچ شک و تردیدی بساط رژیم قلابی و دروغین صهیونیستی را از سرزمین فلسطین جمع خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از خطبه های نماز عید سعید فطر مسئله سیل پاکستان را فوری ترین مسئله جهان اسلام خواندند و با اشاره به ابعاد بسیار سنگین و مصیبت بار این سیل ویرانگر، از درد و رنج ملت مسلمان پاکستان ابراز تألم و رنج کردند و آحاد مسلمانان جهان را به یاری ملت مؤمن و مصیبت زده پاکستان فراخواندند.

رهبر انقلاب اسلامی، کمکهای مردم و دولت ایران را به سیل زدگان پاکستانی ناکافی خواندند و افزودند: ملت و دولت ایران، دیگر ملتها و دولتهای اسلامی، مجامع اسلامی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و آحاد مسلمانان در هر نقطه جهان با همه توان به کمک ملت و دولت پاکستان بشتابند و نیازهای مختلف آسیب دیدگان از سیل پاکستان را تأمین کنند.

ایشان همچنین با ابراز نگرانی از تلاش برخی قدرتهای متجاوز و بعضی فرصت طلبان برای ایجاد بی ثباتی سیاسی در پاکستان خاطرنشان کردند: بعضی درصددند پاکستان را به پادگان نظامی خود تبدیل کنند که امیدواریم دولت و ملت پاکستان با عمل به وظایف خود به بهترین وجهی از این وضع دشوار خارج شوند.