تبیان، دستیار زندگی
دبیرخانه جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی انتظار مهر در فراخوانی از تمامی طلاب، پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان جشنواره فرهنگی، هنری انتظار مهر

دبیرخانه جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی انتظار مهر در فراخوانی از تمامی طلاب، پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان برای شرکت در این جشنواره دعوت کرد.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، این  جشنواره در راستای تعمیم باورداشت امید به ظهور و انتظار نجات‌بخش در جامعه از سوی دفتر فرهنگی- تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و ستاد هماهنگی جشنواره‌های مهدوی کشور و همکاری سایر ارگان‌ها و مراکز فرهنگی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش این جشنواره در بخش عمومی برای تمامی علاقه‌مندان و خانواده‌های طلاب و در بخش ویژه برای طلاب در حال تحصیل حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌گردد.

بر همین اساس، در بخش عمومی، تمامی نویسندگان، مترجمان، پژوهشگران و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در قالب پایان‌نامه، طرح پژوهشی، مقاله علمی و نمایشنامه در موضوعات کار مضاعف و ‌همت مضاعف زمینه‌‌ساز ظهور، نقش  همت و کار مضاعف در تعجیل و زمینه‌سازی ظهور،‌ زمینه‌سازی ظهور مصداق کار مضاعف،  ولایت محوری نوید جامعه مهدوی، آمادگی برای یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با مشق ولایت‌محوری، مقایسه جامعه مهدوی با جامعه ولایت‌محور، بصیرت راه برون‌رفت از فتنه‌های آخرالزمان، بصیرت و دشمن شناسی، ‌بصیرت و مقابله با جنگ نرم،‌ بصیرت شاخص ویژه مهدی  باوران ارسال نمایند.

همچنین در بخش ویژه، طلاب با پرداختن به موضوعات تازه و بدیع در مورد آموزه مهدویت، دوری از سطحی‌نگری و نگاه عوامانه و توجه به مفاهیم عمیق و آموزه مهدویت و توجه به فرهنگ ایرانی می‌‌توانند در این جشنواره  شرکت کنند.

یادآور می‌شود، موضوعات آثار در  این بخش از جشنواره، اعتقاد به منجی و نقش آن در ایجاد خلاقیت‌های هنری، اعتقاد به منجی  عامل وحدت میان ادیان، اعتقاد به منجی و زمینه‌سازی برای ظهور و وظایف هنرمندان، سازمان‌های جهانی در سایه‌سار امید به موعود، ترسیم ابعاد جوامع  منتظر  موعود و آینده پژوهی با رویکرد  مهدویت می‌باشد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره باید دو نسخه  از آثار خود را که از سال 86 تا کنون منتشر شده است را تا 25 شهریور به دبیرخانه این جشنواره در دفتر فرهنگی- تربیتی حوزه علمیه خراسان ارسال نمایند.

خاطرنشان می‌شود، شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌ 2008406 و 2008450 با پیش شماره 0511تماس گرفته و  یا  به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkhorasan.ir مراجعه نمایند.