تبیان، دستیار زندگی
سی و چهارمین دوره جشنواره جدید مونترال (MONTREAL ) به نمایندگی از سینمای ایران در كنار آثاری از لارس فون تریه، آلن كاوالیه و برادران داردن به نمایش در می‌آید. بنا به بخش تحقیق و گزارش‌های هنری( ایسنا )، از وب سایت رسمی این فس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک شب در مونترال


فیلم سینمایی «یك شب» ساخته «نیكی كریمی» در سی و چهارمین دوره جشنواره جدید مونترال (MONTREAL ) به نمایندگی از سینمای ایران در كنار آثاری از لارس فون تریه، آلن كاوالیه و برادران داردن به نمایش در می‌آید.

بنا به بخش تحقیق و گزارش‌های هنری(ایسنا)، از وب سایت رسمی این فستیوال به آدرس اینترنتی: WWW.FIPRESCI.ORGجشنواره سینمای جدید مونترال از (13 تا 23اكتبر) یكم آبان ماه در دومین شهر بزرگ كانادار برگزار می‌شود.

مدیر هنری این رویداد سینمایی «كلود چامبرلن» نام دارد وی علاوه بر اعلام فیلم‌هایش بخش رقابتی چهار بخش كلی آنرا به ترتیب بخش فیلم‌های بین‌المللی، نمایش‌های ویژه، سینمای روبه‌رشد و مرور آثار اعلام كرد.

از مطرح‌ترین فیلم‌های این دوره از جشنواره سینمای جدید مونترال می‌توان به «وندی عزیز» جدیدترین فیلم «توماس و نیتربرگ كارگردان دانماركی و آخرین اثر» آموس گیتای با نام «منطقه آزاد»، شب سیاه (اولیویه اسمولدرس)، همه چیز درباره سگم (تاكا ایچیزه)، بچه ( برادران داردن)، ماندرلی (لارس فون تریه)، فیلم باز(آلن كاوالیه) اشاره كرد.

این جشنواره در بخش مرور و بزرگداشت نیز فیلم‌هایی از «الكساندر سوخوروف» فیلمساز مطرح روس به روی پرده می‌فرستد.