تبیان، دستیار زندگی
متأسفانه مقامات پاکستانی با یک دست، کمک‏های بی ‏دریغ مردم، مراجع و دولت ایران را دریافت می‏کنند و با دست دیگر، در کنار تروریست ‏های تکفیری و صهیونیست‏ پرست به کشتار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مظلومیت رسانه‏ای 73 شهید روز قدس

متأسفانه مقامات پاکستانی با یک دست، کمک‏های بی ‏دریغ مردم، مراجع و دولت ایران را دریافت می‏کنند و با دست دیگر، در کنار تروریست ‏های تکفیری و صهیونیست‏ پرست به کشتار روزه ‏دارانی می پردازند که با پیروی از رهبری امام خمینی و نایب بر حقش امام خامنه‏ای، در شهر پر خطر کویته، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‏دهند.

مظلومیت رسانه‏ای 73 شهید روز قدس

مسلمانان، در روز جهانی قدس، در سرتاسر عالم ندای خمینی کبیر را لبیک گفتند و برای آزادی فلسطین مظلوم به خیابان‏ها شتافتند. این یعنی همان چیزی که در گذشته برای طرفداران امام و انقلاب، رؤیایی شیرین بود، اینک با لطف خداوند و بنیان مرصوص مؤمنان، جامه حقیقت پوشیده است و ندای امام، از نقطه نقطه جهان، کاخ زورمداران را به لرزه در می آورد.

اینک همه‏ی راهیان راه امام خرسند شده‏اند و تلاش می‏کنند این واقعیت شیرین را به یکدیگر تبریک بگویند؛ و می‏کوشند تا با استفاده از این فرصت طلایی، توجه مردم دنیا را بیش از پیش به فلسطین جلب نمایند؛ و چون می‏دانند که رسانه‏های دنیا در طرف مقابل قرار دارند، تلاش می‏کنند که به تناسب دروغ‏ پردازی های آنها، دنیا را با حقایق گذشته، موجود و آینده آشنا سازند.

پوشش رسانه‏ای روز قدس خوب بلکه عالی بود و رسانه‏های جمهوری اسلامی در انعکاس اخبار و گزارش‏های روز قدس از داخل و خارج از کشور، خوب عمل کردند ؛ اما در این میان، نقصی نیز وجود داشت که موضوع اصلی این نوشتار است:

شهادت 73 تن از سربازان روز قدس :

جوانان سازمان دانشجویی و ولایی "دانشجویان امامیه" (ISO) در شهر کویته‏ی پاکستان به عشق امام و رهبری و برای آرمان بزرگ مسلمانان ـ آزادی قدی شریف ـ به میدان آمده بودند. آنها با وجود خطرات فراوان سال‏های اخیر به میدان آمده بودند تا ندای امام(ره) را در کشوری که از توطئه‏های آمریکا و اسرائیل و وهابیت زخمی است سر دهند.

مظلومیت رسانه‏ای 73 شهید روز قدس

جمعیت جوانان، همین که به محل استقرار رسید، در جایی که قرار بود پرچم‏های آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شود و قطعنامه روز قدس قرائت شود، مورد یک حمله تروریستی انتحاری قرار گرفت. بر اثر این حمله، در حدود 30 نفر از جوانان ولایت‏ مدار امامیه به شهادت رسیدند.

اما کار تروریست‏ها به همین جان ختم نشد؛ بلکه تیراندازی نیروهای پلیس و شبه‏نظامیان هماهنگ با تروریست‏ها مرحله بعدی عملیات تروریستی بود که بر اثر آن بیش از 40 نفر به شهادت رسیدند. (در سال 2004 نیز در عملیاتی مشابه، تروریست‏ها به عزاداران عاشورا حمله کردند و چند نفر را به شهادت رساندند؛ اما پس از آن نیروهای شبه‏نظامی و همچنین نیروهای موسوم به "نیروی ضد ترور ـ Anti Terror Force یا ATF" به عزاداران بی‏دفاع حمله کردند و تعداد شهداء به هفتاد نفر رساندند!).

به دنبال این حادثه تروریستی و شهادت بیش از هفتاد نفر از سربازان روز قدس و لبیک‏گویان به ندای امام خمینی(ره)، شیعیان با مراجعه به اداره پلیس، قصد شکایت از تروریست‏ها را داشتند اما پلیس حتی از ثبت شکایت علیه تروریست‏ها نیز امتناع ورزید! آخر قاتل چگونه می‏تواند راضی به ثبت شکایت علیه خودش شود؟!

مظلومیت رسانه‏ای فدائیان شهید روز قدس :

پوشش رسانه‏ها نسبت به راهپیمایی‏های روز قدس در ایران و جهان بسیار خوب بود؛ اما مظلومیت آنهایی که برای برگزاری روز قدس، جان خود را به عنوان بهاء پرداختند مسکوت ماند و رسانه‏های جمهوری اسلامی ایران غیر از چند خبر کوتاه چیزی در این زمینه منعکس نکردند.

سؤال این است که: اگر این افراد در چنین روزی و در چنین حالی، در عراق، لبنان یا فلسطین کشته می‏شدند باز هم همین گونه به ورطه فراموشی سپرده می‏شدند؟

مظلومیت رسانه‏ای 73 شهید روز قدس

و اینکه: با این سیاست، شیعیان و ولایتمداران پاکستان ـ به ویژه در شهر کویته ـ با چه پشتوانه‏ای می‏توانند راهپیمایی روز قدس برگزار کنند؟

فرمانده پلیس ایالت بلوچستان پاکستان ادعا کرده است که "این عملیات، انتحاری بود؛ و قابل مهار نبود؛ و اگر شیعیان از مسیر معین خود منحرف نمی‏شدند این اتفاق روی نمیداد؛ و ... !!". مفهوم این سخن و سخنان اینگونه این است که مقامات پاکستان راضی به شعار علیه اسرائیل و آمریکا نیستند و بین تروریست‏ها و نیروهای دولتی نیز هماهنگی کاملی وجود دارد. هدف مشترک آنان هم این است که شیعیان کویته به طور خاص فراموش کنند که شیعه هستند و ولایی و روز قدس و همه مشخصات انقلابی، شیعی و اسلامی خود را از دست بدهند و به زندگی ذلت ‏آمیزی تن دهند.

امید می‏رود رسانه‏های انقلابی به این امر بپردازند و شخصیت‏های بزرگ شیعه نیز این اقدام را محکوم کنند.اکنون متأسفانه مقامات پاکستانی با یک دست، کمک‏های بی‏دریغ مردم، مراجع و دولت ایران را دریافت می‏کنند و با دست دیگر، در کنار تروریست‏های تکفیری و صهیونیست‏ پرست به کشتار روزه ‏دارانی می پردازند که با از رهبری امام خمینی و نایب بر حقش امام خامنه‏ای در شهر پر خطر کویته، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‏دهند.

ابنا

تنظیم : فرهنگ پایداری تبیان