تبیان، دستیار زندگی

دستاوردهای دانش آموزان مدرسه راهنمایی ندای حق در پنجمین جشنواره دانش آموزی

مدرسه راهنمایی ندای حق با داشتن 6 پروژه با عنوان های: بحران بلوغ، اعتماد به نفس، پیدایش زمین و قاره ها، مصر باستان، تاثیرات تغذیه بر بدن انسان و دیابت در پنجمین جشنواره سایت تبیان ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صادقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای دانش آموزان مدرسه راهنمایی ندای حق

در پنجمین جشنواره دانش آموزی

دستاوردهای دانش آموزان مدرسه راهنمایی ندای حق در پنجمین جشنواره دانش آموزی

مدرسه راهنمایی ندای حق با داشتن 6 پروژه با عنوان های: بحران بلوغ، اعتماد به نفس، پیدایش زمین و قاره ها، مصر باستان، تاثیرات تغذیه بر بدن انسان و دیابت در پنجمین جشنواره سایت تبیان شرکت کرده بودند. دانش آموزان این مدرسه پروژه های خود را در قالب سمینار علمی – دانش آموزی با راهنمایی های خانم علی اکبر در این دوره از جشنواره ارائه دادند. قابل به ذکر است که گروه پیدایش زمین و قاره ها به عنوان یکی از گروه های برتر انتخاب گردید.

دستاوردهای دانش آموزان مدرسه راهنمایی ندای حق در پنجمین جشنواره دانش آموزی

پیدایش زمین و قاره ها

زمین در بدو پیدایش به صورت کره ای از مواد داغ و نیمه مذاب بود. به تدریج عناصر سنگین تر ته نشین شده و هسته فلزی را به وجود آوردند و در عین حال عناصر سبک تر به سطوح فوقانی آمده و جبه و پوسته را تشکیل دادند. پس از گذشت چند میلیارد سال، زمین سرد شد، سطح زمین جامد گشت، جو زمین شکل گرفت و اقیانوس ها به وجود آمدند. 250 میلیون سال پیش، سه تکه بزرگ خشکی به هم نزدیک شدند و یک خشکی بزرگ بنام پانجیا را به وجود آوردند. بعد از مدتی دریای تتیس این خشکی عظیم را به دو قسمت اوراسیا و گندوانلند تقسیم کرد. 120 میلیون سال پیش اوراسیا از هم شکافت و آمریکای شمالی از اروپا جدا شد. گندوانلند نیز شکافته شد و در نتیجه هندوستان به سمت جنوب آسیا حرکت کرد. قاره ها همچنان به حرکت خود ادامه داده و به این شکل کنونی که می بینیم در آمدند. علاقه مندان به این پروژه می توانند اینجا کلیک کنند.

دستاوردهای دانش آموزان مدرسه راهنمایی ندای حق در پنجمین جشنواره دانش آموزی

دیابت (پیشگیری و درمان)

دیابت یک بیماری است که در آن تولید انسولین دچار اشکال می شود. انسولین هورمونی است که توسط سلول های بتا در لوزالمعده به داخل خون ترشح می شود و عمل اصلی آن پایین آوردن قند خون و فعال کردن سیستم ذخیره سازی مواد غذایی مختلف در بافت های بدن است. بنابراین در صورت بروز هر مشکل در رابطه با انسولین قند خون بالا رفته و در صورت عدم کنترل در دراز مدت موجب بروز عوارضی چون بیماری های قلبی عروقی, آسیب چشم, کلیه و اعصاب خواهد شد. برای آشنایی بیشتر می توانید پاورپوینت دانش پژوهان عزیز این مدرسه را ببینید، بدین منظور اینجا کلیک کنید.

دستاوردهای دانش آموزان مدرسه راهنمایی ندای حق در پنجمین جشنواره دانش آموزی

تاثیرات تغذیه بر بدن انسان

هدف این تحقیق آگاهی نسبت به تاثیر تغذیه بر روح و روان انسان و شناخت اثرات بعضی از انواع مواد غذایی روی عملكرد مغز می‌باشد. از نظر كارشناسان تغذیه، اگر بدن از نظر شیمیایی و تركیبات طبیعی خود متعادل باشد، اخلاق و رفتار هم متعادل می‌شود. مواد شیمیایی موجود در مغز برای داشتن عملكرد طبیعی به انرژی گلوكز نیاز دارند. اگر سطح گلوكز (قند خون) در تمام طول روز در شرایط پایدار و بدون نوسان باشد، مغز به تدریج تغذیه شده و مشكلی پیش نمی آید. به این منظور باید از كربوهیدرات‌هایی مثل نان، غلات كامل، سویا، سیب، هلو و سایر میوه‌ها، استفاده كرد كه ناگهانی قند خون را بالا نمی‌برند، اما موادی مانند كیك، چیپس، شكلات و شیرینی، قند خون را سریعاً افزایش می‌دهند. در نتیجه به شدت و به طور ناگهانی انسولین ترشح می‌شود و تعادل طبیعی سیستم كنترل كننده‌ی قند خون بر هم می‌خورد. برای دیدن پروژه تاثیر تغذیه بر بدن انسان و بحران بلوغ دانش آموزان این مدرسه روی آن ها کلیک کنید.

 

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان

تهیه و تنظیم: فاطمه گودرزی