تبیان، دستیار زندگی
نکته جالب و قابل توجه، عرضه گسترده این ماده در سوپرمارکت‌ها با نام‌های مختلف و با استفاده از بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب است که یکی از این نام‌ها، پن پرک است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دامی جدید برای اعتیاد

پن پرک

عرضه پن یا همان «ناس» افاغنه که زمانی ماده تنفرآور در بین اقشار جامعه بود، هم اكنون با استقبال شدید دانش‌آموزان و دانشجویان بخصوص در شب‌های امتحان روبه‌رو شده که بشدت خطرآفرین است.

پن ماده‌ای نشاط‌آور است که تا چندی قبل توسط برخی اتباع بیگانه بویژه افاغنه استفاده می‌شد اما امروز با ایجاد تغییری جزیی، به یکی از پرطرفدارترین مواد مخدر بین جوانان بخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان آن هم در شب‌های امتحان مبدل شده است.

استفاده از این مواد علاوه بر این که موجب نشاط کاذب مصرف کننده می‌شود، حالت خواب‌آلودگی را برطرف می‌کند و همین مسئله موجب توجه بیش از حد جوانان بخصوص قشر تحصیلکرده به این ماده می‌شود.

عوارض استفاده از این ماده نیز زخم شدن لثه‌ها و در نهایت عادت کردن سیستم بدن به این ماده است. حال آن كه مصرف کننده برای رسیدن به حالت قبل، دنبال ماده مخدر قوی‌تر می‌رود و قدم به قدم در دام اعتیاد گام برمی‌دارد؛

به همین دلیل نیز لقب دروازه اعتیاد به این ماده نشاط‌آور داده شده است. هر چند که پن به دلیل نداشتن مرفین، جزو مواد مخدر محسوب نمی‌شود اما بدون شک این ماده می‌تواند گام نخست در راه اعتیاد و مصرف مواد مخدر دیگر باشد.

نکته جالب و قابل توجه، عرضه گسترده این ماده در سوپرمارکت‌ها با نام‌های مختلف و با استفاده از بسته‌بندی‌های زیبا و جذاب است که یکی از این نام‌ها، پن پرک است.

استفاده از این مواد علاوه بر این که موجب نشاط کاذب مصرف کننده می‌شود، حالت خواب‌آلودگی را برطرف می‌کند و همین مسئله موجب توجه بیش از حد جوانان بخصوص قشر تحصیلکرده به این ماده می‌شود

هرچند طی سال‌های اخیر قانون مبارزه با مواد مخدر در حال بازبینی است و در این قانون برخورد با مواد نشاط‌آور نیز در دستور کار قرار گرفته است، اما روال کند بررسی و تصویب این قانون جای تأمل دارد.

مواد مخدر با محتوا و رنگ و بوی جدید می تواند جذابیت های خاص خود را داشته و هر بار تعدادی بی شمار را در دام خود گرفتار کند. جالب این جاست که این نوع محصولات با نام هایی غیر از مخدر و اعتیاد آور به فروش می رسد و از آثار مثبتی که برای جسم و یا روح در کوتاه مدت دارد برای بازاریابی و فروش آن بهره می برند.

چه خوب است که بیش از پیش بر مواد مصرفی و خوراکی خود دقت نظر داشته باشیم و از خرید اجناس ناشناخته هر چند با آثار مثبت بر حذر بوده و کودکان و نوجوانان خود را نیز از آنها پرهیز دهیم. باید چشمانمان را باز تر کنیم. اکنون خطر به پشت درهای خانه آمده و اگر آن را باور کنیم بیشتر می توانیم از خود مراقبت کنیم.

خبرگزاری مهر

تنظیم و تغییر برای تبیان: کهتری

در همین رابطه می توانید فیلمی را در بخش فیلم و انیمیشن تبیان دانلودکنید."جهت اطلاع خانواده‌ها"

مقالات مرتبط

انحطاط به شکل کاملا جدی

مرضی حاصل تنهایی

وقتی فرزندم سیگار می کشد

مرگ تدریجی ، خداحافظ!

ممنوعیت برای همیشه

مراقب خوشبختی شیشه‌ای باش!

برخلاف جریان آب شنا کن

کراک بیاد به بازار ،تریاک می شه...

اعتیادچون دیابت باید درمان شود!

پیامدهای پزشکی اعتیاد چه چیزهایی هستند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.