تبیان، دستیار زندگی
محرم نویدكیا: روز به روز به شرایط آرمانی نزدیك‌تر می‌شوم در آمادگی كامل به سر می‌برم پیروزی در سئول دور از دسترس نیست هافبك تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: برای دیدار با كره‌ی جنوبی در آمادگی كاملی به سر می‌برم و اگر در تركیب اص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانکو،هاشمیان،زندی و رضایی از بازی با کره جنوبی می گویند


محرم نویدكیا:

روز به روز به شرایط آرمانی نزدیك‌تر می‌شوم

در آمادگی كامل به سر می‌برم

پیروزی در سئول دور از دسترس نیست

هافبك تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: برای دیدار با كره‌ی جنوبی در آمادگی كاملی به سر می‌برم و اگر در تركیب اصلی قرار بگیرم بازی خوبی را از خود به نمایش خواهم گذاشت.

محرم نویدكیا گفت: برای دیدار با كره‌ی جنوبی در آمادگی مطلوبی به سر می‌برم و اگر به تشخیص مربیان در تركیب اصلی قرار بگیرم سعی خواهم كرد كه بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارم.

وی ادامه داد: به همراه سایر بازیكنان تیم ملی تمرینات بسیار خوبی را زیر نظر سرمربی تیم انجام دادیم و تمام بازیكنان در شرایط ایده‌آلی به سر می‌برند. انگیزه‌ی زیادی برای بازی مقابل كره‌ی جنوبی داریم و با توجه به نفرات خوب و باتجربه‌ای كه تیم ما در اختیار دارد پیروزی در سئول دور از دسترس نخواهد بود.

نویدكیا درباره‌ی احتمال حضورش در تركیب اصلی تیم اظهار كرد: قرار گرفتن در تركیب اصلی تیم بستگی به نظر برانكو دارد و تصمیم نهایی را سرمربی خواهد گرفت. اما اگر در تركیب اصلی تیم ملی قرار بگیرم سعی خواهم كرد تا بهترین بازی‌ام را انجام داده و به روزهای اوج بازگردم.

هافبك ایرانی تیم بوخوم آلمان تصریح كرد: در آلمان تمرینات منظمی را پشت سر گذاشته‌ام و روز به روز به شرایط آرمانی نزدیك‌تر می‌شوم. تلاش مضاعفی را برای قرار گرفتن در تركیب اصلی بوخوم انجام می‌دهم و امیدوارم كه در هفته‌های آتی 90 دقیقه برای بوخوم به میدان بروم.

وی در پایان خاطر نشان كرد: تیم كره‌ی جنوبی، تیم خوب و منسجمی است و در صورتی كه با تمام لژیونرهای خود به میدان بیاید مسلما روز چهارشنبه بازی بسیار زیبایی را شاهد خواهیم بود. با این وجود باید توجه داشت كه این بازی یك بازی دوستانه و تداركاتی بوده و پیروزی در این دیدار اهمیت چندانی ندارد. ارزش این دیدار برای ما هماهنگی بازیكنان و كسب تجربه برای حضوری قدرتمند در جام جهانی است.

رحمان رضایی:

برای كسب نتیجه به كره جنوبی نمی‌رویم

در شرایط بسیار خوبی قرار دارم

مدافع تیم ملی فوتبال كشورمان، گفت: دیدار برابر كره‌ی جنوبی، می‌تواند شروعی مناسب برای حضور پرقدرت در جام جهانی باشد.

رحمان رضایی اظهار كرد: كره‌ی جنوبی تیم بسیار خوب و قدرتمندی است. این تیم همیشه جز مدعیان اصلی در آسیا بوده و دیدارهای ما برابر این تیم همواره از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: هر چند كه دیدار چهارشنبه، بازی دوستانه خواهد بود اما به دلیل قدرت دو تیم ایران و كره‌ی جنوبی همیشه از دیدار این دو تیم به عنوان یكی از بزرگ‌ترین بازی‌های ملی آسیا نام برده می‌شود.

رضایی افزود: در تمامی جهان به دیدارهای دوستانه به چشم نمایشی برای رفع نقاط ضعف دیده می‌شود و بی‌تردید دیدار این هفته‌ی ما برابر كره‌ی جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای كسب نتیجه به سئول نخواهیم رفت اما تمام سعی خود را می‌كنیم با انجام بازی خوب این تیم را در خانه‌اش شكست دهیم. هر چند كه همانطور كه گفتم هدف اصلی از انجام بازی‌های دوستانه تنها مشخص شدن نقاط ضعف و قوت تیم است.

وی در مورد آمادگی خود، گفت: در شرایط بسیار خوب بدنی قرار دارم و با حضور در جلسه تمرینی تیم ملی بار دیگر در شرایط بازی‌های ملی قرار گرفتم و امیدوارم كه بتوانم به عنوان بخشی از خط دفاعی تیم ملی بازی خوبی را از خود ارایه كنم.

رضایی در مورد حضور بازیكنان جوان در اردوی تیم ملی، تصریح كرد: به واقع این بازیكنان جوان، نقش خون جدیدی را ایفا می‌كنند كه به پیكره‌ی تیم ملی تزریق می‌شوند. حضور آنها باعث می‌شود كه تمرینات با نشاط بیشتری برگزار شود و این بازیكنان آینده‌ی فوتبال ایران هستند.

وحید هاشمیان:

غیبت دایی، مهدوی‌كیا و كعبی تاثیرگذار بوده است

بازی‌ با تیم‌های بزرگ جهان در اولویت باشد

گلزنی‌ام را برای هانوفر شروع می‌كنم

در غیبت علی دایی در دیدار چهارشنبه، برابر كره‌ی جنوبی، وحید هاشمیان باید ثابت كند كه نبودن بهترین گلزن جهان، از زهر خط حمله‌ی تیم ملی نخواهد كاست و تیم ملی می‌تواند به عدم حضور بهترین گلزن تاریخ فوتبال خود، در تركیب این تیم عادت كند.

وحید هاشمیان كه بهترین گلزن ایرانی در رقابت‌های بوندس‌لیگا است پس از یك دوره درخشش در تیم بوخوم به بایرن مونیخ پیوست؛ اما، حضور او در تیم منطقه‌ی باواریا با افول ستاره‌ی ایرانی همراه بود و سرانجام وی بهتر دید كه از این تیم جدا شود و به هانوفر بپیوندد.

هاشمیان كه نقش بزرگی در صعود ایران به جام جهانی داشت، معتقد است:« دیدار با كره‌ی جنوبی می‌تواند شروعی مناسب برای حضور قدرتمند در جام جهانی باشد، هر چند كه انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ جهان نیز باید در اولویت برنامه‌های تیم ملی قرار گیرد.»

مهاجم تیم ملی كشورمان پس از آخرین جلسه‌ی تمرینی این تیم اظهار كرد:« در نخستین فرصتی كه به دست آوردم، از آلمان به تهران آمده و در تمرینات تیم ملی شركت كردم. در این چند روز تمرینات نسبتا خوبی را برگزار كردیم؛ اما، متاسفانه غیبت مهدوی‌كیا، كعبی و دایی كه مصدوم هستند، تا حدودی روی روند تمرینی تیم تاثیر منفی گذاشته بود.»

هاشمیان درباره‌ی دیدار با كره‌ی جنوبی، گفت:« كره‌ی جنوبی همیشه جزء تیم‌های خوب آسیا بوده است و صد در صد برای كسب نتیجه برابر ما صف‌آرایی خواهد كرد. ما نیز تمام تلاش خود را به كار خواهیم بست تا بتوانیم با ارایه‌ی نمایشی مناسب، نتیجه‌ای خوب را كسب كنیم. هر چند كه هدف از انجام بازی‌های دوستانه، شناسایی نقاط ضعف و قوت و در نهایت رفع عیوب است و نتیجه‌گیری در اولویت بعدی قرار دارد.»

وی در مورد وضعیت خود نیز پس از گذشت هشت هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا گفت:« در تمامی دیدارهای هانوفر در بوندس‌لیگا به میدان رفته‌ام و از این بابت خوشحالم؛ هم اكنون وضعیت خوبی دارم و امیدوارم كه بتوانم با شروع مجدد رقابت‌های بوندس‌لیگا، برای هانوفر گلزنی كنم.»

برانكوایوانكوویچ:

تیم ملی در آمادگی كامل بسر می‌برد

بازیكنان جوان ثابت كردند كه اشتباه نكرده‌ام

نام تیم‌ها نشان دهنده قدرت آنها نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان، پس از آخرین جلسه‌ی تمرینی این تیم، وضعیت تیم ملی را تا پیش از سفر به كره‌ی جنوبی مثبت ارزیابی كرد.

برانكو ایوانكوویچ اظهار كرد: با شروع تمرینات تیم ملی در هفته‌ی گذشته، در واقع وارد نخستین مرحله‌ی تمرینی تا پیش از شروع جام جهانی شدیم. بخش نخست این مرحله دیدار برابر كره‌ی جنوبی خواهد بود و تا حدود زیادی این دیدار می‌تواند در روند انسجام تیمی، نقش مهمی را ایفا كند.

وی در مورد تمرینات تیم ملی كشورمان، گفت: تمرینات خوبی را برگزار كرده‌ایم و بازیكنان در شرایط مناسبی هستند و با آمادگی كامل به دیدار كره‌ی جنوبی تیم چهارم جام جهانی گذشته خواهیم رفت.

برانكو تیم ملی كره‌ی جنوبی را جز سه تیم برتر قاره‌ی آسیا ارزیابی كرد و افزود: این تیم همواره به همراه تیم‌های ایران و ژاپن جز بهترین‌های قاره‌ی آسیا بوده و دیدار دوستانه با این تیم، كمك فراوانی را به تیم ملی خواهد كرد. آنها از بازیكنان بسیار خوبی استفاده می‌كنند و بازیكنان ما می‌توانند بار دیگر در شرایط مسابقه با تیمی خوب رقابت كنند.

وی درباره‌ی حضور بازیكنان جوان در اردوی كنونی تیم ملی گفت: آنها ثابت كردند كه كادر فنی تیم ملی بر روی انتخاب آنها اشتباه نكرده است. حضور آنها نشاط تمرینات تیم ملی را دو چندان كرده است و تا پایان مرحله‌ی آخر تیم ملی با دعوت از چنین بازیكنانی، بهترین بازیكنان را شناسایی كرده تا بتوانیم از وجود آنها در تیم ملی در خلال رقابت‌های جام جهانی استفاده كنیم.

ایوانكوویچ به دیدار گذشته تیم ملی كشورمان برابر كره‌ی جنوبی كه به برتری چهار بر سه ایران انجامید اشاره كرد وگفت: نمی‌توان مقایسه‌ی چندان دقیقی نسبت به دیدار گذشته‌مان با دیدار پیش رو داشته باشیم چرا كه دراین دیدار ما چند بازیكن خود مانند دایی، مهدوی‌كیا و ... را در اختیار نداریم و چند بازیكن جدید به كادر تیم اضافه شده‌اند و كره‌ی جنوبی نیز در همین شرایط قرار دارد؛ وضعیت هر بازی با بازی دیگر متفاوت است و ما باید این بار در ورزشگاه خانگی كره‌ی جنوبی برابر تیم چهارم جهان صف‌آرایی كنیم.

وی از حضور بازیكنان لژیونر در تمرینات تیم ملی ابراز رضایت كرد و ادامه داد: آنها بازیكنانی حرفه‌ای هستند كه در كمترین زمان ممكن خود را با شرایط جدید تطابق می‌دهند. من از آنها رضایت كامل داشته و باور دارم كه آنها می‌توانند نقش بزرگی در نتیجه‌گیری تیم ملی در مسابقات بعدی ایفا كنند.

ایوانكوویچ در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود درباره‌ی صعود تیم‌های آفریقایی نظیر توگو، آنگولا، ساحل عاج و غنا به جام جهانی گفت: ‌در فوتبال امروز دنیا، نام تیم‌ها دیگر نشان دهنده‌ی قدرت آنها نیست بلكه قدرت واقعی آنها را می‌توان در زمین مسابقه مشاهده كرد. بی‌شك این تیم‌ها قدرتمند بوده‌اند كه موفق به راهیابی به جام جهانی شده‌اند و هیچ تیمی در مسابقات تابستان آینده حاشیه‌ی امنیت نخواهد داشت.

ایوانكوویچ در پایان درباره‌ی برنامه‌ی تیم ملی پس از ورود به كره‌ی جنوبی، تصریح كرد: پس از رسیدن به سئول تا فردا به بازیكنان استراحت خواهیم داد اما تا دو روز باقی مانده تا شروع دیدار چهارشنبه، دو جلسه‌ی تمرینی را برگزار خواهیم كرد كه یكی از این تمرین‌ها در ورزشگاه اصلی انجام خواهد شد.

ابراهیم میرزاپور:

مهم نیست كه چه كسی دروازه‌بان اصلی تیم ملی خواهد بود

مصدومیتم كاملا از بین رفته؛ به شرایط ایده‌آل بازگشته‌ام

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: مهم نیست كه چه كسی دروازه‌بان اصلی تیم ملی در برابر كره‌ی جنوبی خواهد بود، آنچه كه اهمیت بیشتری دارد ارایه یك بازی زیبا و دفاع از نام ایران است.

ابراهیم میرزاپور اظهار كرد: قرار گرفتن در تركیب اصلی تیم ملی بستگی به نظر سرمربی تیم دارد.

وی ادامه داد: بازیكنان تمرینات بسیار شادابی را پشت سر گذاشتند و تمامی آنها انگیزه و روحیه‌ی بالایی دارند. برگزاری منظم مسابقات لیگ برتر موجب شده كه بازیكنان با آمادگی مطلوبی در اردوی تیم ملی حاضر شوند و مربیان تیم ملی نیز از عملكرد شاگردان خود رضایت فراوانی دارند.

میرزاپور در خصوص میزان آمادگی‌اش تصریح كرد: مصدومیت قبلی‌ام كاملا از بین رفته است و با تمرینات منظمی كه در فولاد و تیم ملی انجام دادم به شرایط ایده‌آل بازگشته‌ام. برای بازی با كره‌ی جنوبی هیچ مشكل خاصی ندارم و اگر درون دروازه بایستم برای موفقیت تیم ملی تلاش مضاعفی خواهم كرد.

دروازه‌بان تیم ملی در خصوص وضعیت تیم حریف گفت: با توجه به بازیكنان ارزشمندی كه دو تیم ایران و كره در اختیار دارند قطعا بازی جذاب و دیدنی را شاهد خواهیم بود. این دو تیم جزو بهترین تیم‌های آسیا بوده و همیشه رقابت نزدیكی با یكدیگر داشته‌اند. امیدواریم كه با ارایه یك بازی زیبا و جوانمردانه تیم میزبان را متوقف كنیم.

وی در پایان خاطر نشان كرد: مهم‌ترین عاملی كه می‌تواند موفقیت ایران را در جام جهانی تضمین كند برگزاری منظم مسابقات لیگ برتر و انجام دیدارهای تداركاتی با تیم‌های مطرح اروپایی است. بازیكنان ما با حضور برابر تیم‌های بزرگ دنیا تجربه ارزشمندی كسب كرده و می‌توانند ایران را در جام جهانی به موفقیت‌های بزرگی نائل كنند.

فریدون زندی:

انگیزه زیادی برای درخشش در تیم ملی دارم

با انگیزه بالایی به مصاف كره‌ی جنوبی می‌رویم

با بازی‌ خوب برابر كره به تركیب اصلی كایزرسلاترن بازمی‌گردم

هافبك تیم ملی فوتبال كشورمان در آستانه دیدار دوستانه با كره جنوبی گفت: انگیزه زیادی دارم تا با درخشش در تیم ملی ایران شایستگی‌های خود را به اثبات برسانم.

فریدون زندی در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی فوتبال كشورمان پیش از اعزام به كره‌ی جنوبی گفت: امیدوارم با بازی‌های خوبی كه برای كشورم انجام خواهم داد به تركیب اصلی تیم باشگاهی‌ام كایزرسلاترن نیز بازگردم و طرفداران خود را در ایران خوشحال كنم.

وی در خصوص وضعیت فعلی ملی‌پوشان اظهار داشت: وضعیت تیم بسیار خوب بوده و تمامی بازیكنان ایران با انگیزه و روحیه‌ی بالایی در تمرینات حاضر می‌شوند. ما تازه در آغاز راه هستیم و باید خود را برای مسابقات حساس جام جهانی آماده كنیم و نام ایران را در جهان بر سر زبان‌ها بیندازیم.

زندی تصریح كرد: از نظر آمادگی بدنی و جسمانی در شرایط مطلوبی به سر می‌برم و اگر سرمربی تیم ملی تشخیص بدهد كه برای تیم مفید خواهم بود در تركیب اصلی دیدار با كره‌ی جنوبی قرار خواهم گرفت. مسلما اگر در روز چهارشنبه به میدان بروم تمام تلاشم را برای پیروزی ایران انجام می‌دهم.

هافبك ایرانی تیم كایزرسلاترن آلمان درباره‌ی بازی‌های تداركاتی تیم ملی اظهار كرد: اگر می‌خواهیم در جام جهانی موفق باشیم باید با تیم‌های مطرح دنیا بازی كنیم. عامل اصلی موفقیت یك تیم در جام جهانی تجربه بازی در برابر تیم‌های بزرگ است.

زندی در پایان خاطر نشان كرد: بازی بسیار مهمی را پیش رو داریم چرا كه تیم كره‌ی جنوبی حریف بسیار قدرتمندی بوده و از تیم‌های مطرح آسیاست. امیدوارم كه با تمریناتی كه پشت سر گذاشتیم و انگیزه بالایی كه بازیكنان ما دارند بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته و كره‌ی جنوبی را در خانه خود متوقف كنیم.

گفتنی است دیدار تیم فوتبال ایران و كره جنوبی ساعت یك و 30 دقیقه روز چهارشنبه به وقت تهران برگزار خواهد شد.

 آغاز تمرینات تیم ملی برای بازی با کره جنوبی 

 واحدی نیکبخت بازی با کره جنوبی را از دست داد