تبیان، دستیار زندگی
تاکنون کسی به دستگاه حزب الله نفوذ نکرده است و من بر اساس داده‌های علمی حرف می‌زنم. مقاومت کاملا محافظت شده و ایمن است و اگر چنین نبود در جنگ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حزب الله بزرگترین سیستم ضد جاسوسی را دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه هنوز نفوذی از سوی رژیم صهیونیستی در حزب‌الله لبنان صورت نگرفته است، سیستم ضدجاسوسی این حزب را بزرگترین سیستم در نوع خود در جهان دانست.

سید "حسن نصرالله "در مراسم افطاری فعالان زن در هیئت حمایت از مقاومت اسلامی از طریق ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت، خطر رژیم صهیونیستی را یکی از مهم‌ترین خطرات پیش روی لبنان خواند و خواستار تجهیز ارتش لبنان به سلاح شد.

برای تسلیح ارتش لبنان باید از ایران کمک گرفت

سیدحسن نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه المنار و العالم پخش می‌شد، تصریح کرد که اتفاقات "العدیسه " نشان داد که‌ آمریکایی‌ها از طریق سلاحی که به این کشور می‌دهند، قصد دارند، آنها در درگیری‌های داخلی میان لبنانی‌ها استفاده شود، نه اینکه آنها را در مبارزه با رژیم صهیونیستی به کار گیرند.

سید حسن نصرالله

دبیرکل حزب‌الله گفت: ما همه بر ضرورت مسلح کردن ارتش لبنان اتفاق نظر داریم؛ زیرا پس از درگیری "عدیسه " مشخص شد که آمریکایی‌ها سلاحی به ارتش لبنان می دهند که مطمئن باشند از آن علیه اسرائیل استفاده نمی‌شود، آنان سلاحی می‌دهند که کاربرد داخلی داشته باشد و به زعم آنها در برابر تروریست‌ها استفاده شود.

وی افزود: پس از درگیری عدیسه میان کنگره آمریکا و پنتاگون در این خصوص اختلاف افتاد؛ به طوری که برخی از اعضای کنگره آمریکا خواهان اجرای تحقیقاتی برای مشخص شدن این مساله شدند که آیا سلاح مورد استفاده در درگیری عدیسه آمریکایی بوده است یا خیر و آیا دادن سلاح به ارتش لبنان باید متوقف شود یا خیر؟

سید حسن نصرالله گفت: آمریکایی‌ها با این بهانه که اگر از ارتش لبنان حمایت تسلیحاتی نکنند لبنان به دست حزب‌الله خواهد افتاد ، به حمایت از ارتش ادامه خواهند داد.

نصرالله مهم‌ترین اولویت برای تجهیز ارتش لبنان را خرید سلاح دانست و البته بعد از آن بر کمک‌های مردمی به ارتش لبنان نیز توجه کرد، وی در تشریح سومین اولویت برای تجهیز ارتش به سلاح گفت که کشورهای عربی بخشی از این سلاح‌ها را به جای اموال مختلف برای لبنانی‌ها تامین کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین خواستار این شد که لبنان تصمیم خود را درباره پیشنهاد ایران برای کمک تسلیحاتی به این کشور بگیرد.

وی گفت که حزب الله از تمام توان خود استفاده خواهد کرد و از تمام دوستان خود استفاده خواهد کرد تا ایران به تجهیز ارتش لبنان اقدام کند.

وی با درخواست از دولت این کشور برای تصمیم گیری در خصوص پیشنهاد ایران برای تسلیح ارتش لبنان تاکید کرد: ایران که در بیست و هشت سال گذشته بدون حد و مرز به لبنان کمک کرده است ، از کمک به ارتش لبنان دریغ نیز نخواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به کمک‌های گسترده مقاومت برای لبنان و رویارویی با بسیاری از خطرات، تاکید کرد، حمایت از مقاومت لبنانی‌ها را قادر می سازد همه توطئه ها را پشت سر بگذارند.

وی تصریح کرد: ما در لبنان با مشکلات داخلی و خارجی بسیاری مواجه هستیم و مسئولیت داریم بر این مشکلات چیره شویم و از آنها نترسیم و تسلیم آنها نشویم.

گزینه "مقاومت " رویکرد اصلی برای مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی

دبیرکل حزب الله لبنان گزینه مقاومت را رویکرد اصلی برای مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد، گزینه مقاومت، ارتش و مردم تنها رویکرد مقابله با هر گونه تجاوزگری و ماجراجویی رژیم صهیونیستی در برابر لبنان است.

سید حسن نصرالله گفت: لبنان و مقاومت اسلامی آن در شرایط حساسی قرار دارد و تنها اتحاد، همدلی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای قدرتمند بودن، می تواند ما را از این مقطع حساس به سلامت گذر دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی را خطری "بالقوه " برای لبنان توصیف کرد و گفت : اسرائیل امروز با چشم داشت به سرزمین، منابع آب، نفت و گاز لبنان خطری است که اگر قوی نباشیم هیچگاه نمی‌توانیم از حق خود در برابر این رژیم دفاع کنیم.

سید حسن نصرالله دستاوردهای مقاومت را حاصل خون جوانان لبنانی دانست و تاکید کرد، آنچه که رزمندگان مقاومت با ایثارگری خلق کرده‌اند تبدیل به الگویی شده که همگان درصدد آموختن آن هستند.

اگر دلایل قطعی ترور حریری را ارائه می دادم، منطقه متحول می‌شد

دبیرکل حزب الله لبنان درباره دادگاه ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان نیز گفت: من در کنفرانس مطبوعاتی گذشته مجموعه‌ای از قرائن (درباره ترور رفیق حریری) ارائه دادم و دلایل قطعی ارائه ندادم و اگر دلایل قطعی ارائه می دادم، منطقه متحول می شد.

وی افزود: من گفتم که قرائن و اطلاعاتی ارائه دادم که افق تحقیقات را در این باره باز می کند، با این وجود بسیاری در این باره گفتند ما دلایل قطعی ارائه نداده‌ایم. من یقین دارم که این افراد نمی‌شنوند و پیگیری نمی‌کنند.

نصرالله تاکید کرد، برخی از سیاستمداران و روزنامه نگاران در لبنان و خارج لبنان هستند که به آنها پیامک کوتاه ارسال می‌شود که چنینی مطلبی را بیان کن و آنها خود چیزی درباره آن مطلب نشنیده و یا نخوانده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: من گفتم که اگر دولت از ما بخواهد اطلاعات خود را در اختیار دستگاه قضایی لبنان قرار خواهیم داد و نخست وزیر نیز چنین درخواستی از ما داشت و ما نیز اطلاعات خود را در اختیار دستگاه قضایی قرار دادیم که باز هم برخی اعلام کردند ارائه قرائن و شواهد به دستگاه قضایی لبنان به رسمیت شناختن دادگاه بین المللی است در حالی که این به رسمیت شناختن دادگاه بین المللی و تحقیقات بین المللی نیست.

وی در مورد درباره شاهدان دروغین و ساختگی مربوط به پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان گفت: همه آنچه که دولت در این خصوص انجام داد این بود که از وزیر دادگستری خواست این مساله را به لحاظ قانونی بررسی کند که این مساله خوب بود اما سخنگوی دادگاه بین المللی گفت توجهی به مساله شاهدان دروغین ندارد که این امر بسیار عجیب است، زیرا آنها چهار سال دادگاه را گمراه کردند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: همه لبنانی‌ها باید بدانند که چه کسی تحقیقات را منحرف کرد، این یک حق ملی است و فریاد لبنانی‌ها برای رسیدن به این حق همچنان ادامه خواهد یافت.

سیستم ضدجاسوسی حزب‌لله بزرگترین سیستم در جهان است

وی در مورد احتمال نفوذ اسرائیل در حزب‌الله لبنان گفت که این حزب دو بخش مجزا با عنوان "ساختار سازماندهی شده " و "بخش مردمی " دارد، حزب الله در بخش مردمی پرونده‌ای در اختیار ندارد و ممکن است نفوذهایی در این زمینه صورت گرفته باشد، اما با اشاره به ساختار سازماندهی شده حزب‌الله لبنان گفت که تمام تلاش مقاومت از28 سال گذشته این است که نفوذی در این بخش صورت نگیرد.

نصرالله اعلام کرد: سیستم ضدجاسوسی حزب الله لبنان بزرگترین سیستم در نوع خود در جهان است و من بر اساس اطلاعات علمی به شما می‌گویم که هنوز نفوذی به حزب‌الله صورت نگرفته است.

وی افزود: تاکنون کسی به دستگاه حزب الله نفوذ نکرده است و من بر اساس داده‌های علمی حرف می‌زنم. مقاومت کاملا محافظت شده و ایمن است و اگر چنین نبود در جنگ ژوئیه پیروز نمی‌شد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: در آن جنگ همه مناطق را بمباران کردند اما مراکز مقاومت سالم ماند چرا که اسرائیل هیچ اطلاعاتی درباره آنها نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش ارتباط میان عبودیت و مقاومت را ارتباطی جوهری و اصیل خواند و تصریح کرد که "روزه‌دای " نیز یکی از شکل‌های مقاومت یا زمینه‌ساز آن است.

نصرالله ادامه داد: اگر بخواهیم میهنی کریم، سربلند، سرور، آزاد و مستقل داشته باشیم، این موضوع تنها زمانی به دست می‌آید که عناصر قدرت را در اختیار داشته باشیم و از سختی‌ها نترسیم و در برابر آنها تسلیم نشویم.

منبع : فارس

بخش فرهنگ پایداری تبیان