تبیان، دستیار زندگی
اخیرا سید حسن نصر‌الله پس از اینکه مطلع شد دادگاه جنایی بین‌المللی با هدف تخریب وجهه حزب‌الله و ایجاد اختلاف در وضع داخلی لبنان و در جهت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی، قصد دارد عناصری از حزب‌الله را به ترور حریری متهم کند، شواهدی محکم از دخالت و حمایت رژی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تلاش وهابیت برای تخریب نصرالله

اخیرا سید حسن نصر‌الله پس از اینکه مطلع شد دادگاه جنایی بین‌المللی با هدف تخریب وجهه حزب‌الله و ایجاد اختلاف در وضع داخلی لبنان و در جهت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی، قصد دارد عناصری از حزب‌الله را به ترور حریری متهم کند، شواهدی محکم از دخالت و حمایت رژیم صهیونیستی در ترور حریری را افشا کرد.


عربستان

یک پایگاه خبری لبنانی اعلام کرد که پادشاه عربستان سعودی برای جلوگیری از رو شدن دست خود در ترور نخست وزیر اسبق لبنان، با صرف هزینه 500 میلیون دلاری قصد دارد وجهه حزب‌الله، بویژه دبیر کل آن را تخریب کند.

پایگاه خبری رسمی «جریان آزاد ملی لبنان» در خبری اعلام کرد که خبرهای رسیده از ریاض، پایتخت عربستان نشان می‌دهد که عربستان قصد دارد با صرف هزینه‌ای هنگفت، چهره حزب‌الله لبنان، بویژه شخص سید حسن نصرالله دبیرکل آن را تخریب کند.

در این خبر آمده است که دلیل این کار این است که حزب‌الله شواهدی در موضوع ترور "رفیق الحریری " نخست وزیر اسبق لبنان در اختیار دارد که اگر آن را افشا کند به زیان آل سعود می‌شود و دلیل افشا نشدن آن، لزوم حفظ آرامش داخلی در لبنان و جلوگیری از اختلافات داخلی در این کشور است.

این پایگاه خبری نوشت: دیداری که پادشاه عربستان چندی پیش و پس از سفر به لبنان، با یک مسئول لبنانی انجام داد و این دیدار پس از کنفرانس خبری بود که نصرالله شواهد دخالت تل‌آویو در ترور حریری را رو کرد، به این نتیجه منجر شد که باید حمله‌ای پیش‌دستانه به حزب‌الله لبنان شود.

در دلیل این تصمیم‌گیری در این دیدار آمده است که حزب‌الله شواهد بسیاری در ترور حریری [و عوامل آن] در اختیار دارد که پایبندی نصرالله به حفظ وحدت و آرامش داخلی لبنان، وی را واداشته است تا آن را افشا نکند.

این پایگاه خبری به نقل از یک مقام معارض دولت سعودی تصریح کرد که "ملک عبدالله 500 میلیون دلار یعنی همان مقدار مبلغی که دولت آمریکا برای تخریب وجهه حزب‌الله تخصیص داده بود، اختصاص داده است تا علیه حزب‌الله تبلیغات رسانه‌ای شود، ولی هدف عربستان سعودی تنها تخریب وجهه حزب‌الله نیست بلکه همانطور که جفری فلتمن وزیر سابق آمریکا در بیروت[معاون وزیر امور خارجه فعلی آمریکا در امور خاور نزدیک] فاش کرد، هدف تخریب وجهه شخص سید حسن نصرالله است.

بنا بر این گزارش، این اقدام عربستان سعودی بر این اساس است: تحریک افکار عمومی برای دروغ خواندن شواهد و گفته‌های سید حسن نصرالله حتی اگر این تبلیغات به سود اسرائیل به نظر برسد

بنا بر این گزارش، این اقدام عربستان سعودی بر این اساس است: تحریک افکار عمومی برای دروغ خواندن شواهد و گفته‌های سید حسن نصرالله حتی اگر این تبلیغات به سود اسرائیل به نظر برسد.

در ادامه این گزارش آمده است که تخریب وجهه شخص سید حسن نصرالله بر پایه دو شیوه است: اول اقدام مشترک رسانه‌های سعودی، لبنانی و عربی برای سخیف شمردن شواهد و قرائن حزب‌الله درباره دخالت اسرائیل در ترور رفیق الحریری [نخست وزیر اسبق لبنان] و دوم واداشتن سعد الحریری [نخست وزیر کنونی لبنان] به نادیده گرفتن شواهد نصرالله.

اخیرا سید حسن نصر‌الله لبنان پس از اینکه مطلع شد دادگاه جنایی بین‌المللی با هدف تخریب وجهه حزب‌الله و ایجاد اختلاف در وضع داخلی لبنان و در جهت اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی، قصد دارد عناصری از حزب‌الله را به ترور حریری متهم کند، شواهدی محکم از دخالت و حمایت رژیم صهیونیستی در ترور حریری را افشا کرد.

برخی منابع آگاه اعلام می‌کنند که شواهدی که حزب‌الله لبنان هنوز افشا نکرده است، نشان دهنده دخالت عربستان سعودی در این ترور است و حزب‌الله بنا بر لزوم حفظ وحدت ملی لبنان این شواهد را رو نمی‌کند.

مطلب مرتبط :

تصاویر سری جاسوسی اسرائیل

فارس

تنظیم : بخش فرهنگ پایداری