تبیان، دستیار زندگی
فیلم مستند امام موسی صدر تحت عنوان «سید موسی»، از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پخش مستند «سید موسی» از شبکه اول سیما

امام موسی صدر

فیلم مستند امام موسی صدر تحت عنوان «سید موسی»، از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،  روح الله حسینی کارگردان این مستند با اعلام این خبر، گفت: این کار حدوداً چهل دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی روایت فتح در فاصله  بهمن 88 تا فروردین 89 ساخته شده است.

وی افزود: این فیلم از قصه ربودن امام موسی صدر در لیبی، شروع می‌شود و سپس با بازگشت به گذشته، فصل‌های مهم زندگی امام موسی صدر و فعالیت‌های ایشان را به تصویر می‌کشد.

حسینی ادامه داد: پس از آن دوباره به ماجرای ربودن ایشان و بخشی از پی‌گیری‌هایی که در آن سال‌ها و پس از آن، درباره پرونده ربودن آن عالم وارسته شده است، اشاره می‌شود ونهایتا با سخنرانی سید حسن نصر الله درباره امام موسی صدر، در جشن آزادی اسرا در سال 2004 خاتمه می‌یابد.

حسینی گفت: تفاوت این فیلم با مستند پانزده قسمتی که پیش از این روایت فتح تولید و منتشر کرده بود، این است که در مستند «سید موسی» به طور خلاصه همه زندگی امام موسی صدر جمع شده و برای آشنایی مخاطبانی که چیزی از امام موسی صدر و زندگی ایشان نمی‌دانند، بسیار مناسب است.

بر اساس گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، مستند تلویزیونی «سید موسی» پنجشنبه، چهارم شهریور ماه ، ساعت 21:50 از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.