تبیان، دستیار زندگی
علی‌آبادی درنشست بامدیران استان‌ها: دراتاق من به روی همه بازاست ضعف ورزش قهرمان جدی است؛ورزش ازبخش‌های دیگرعقب‌تراست بعیدمی‌دانم ده درصدمردم ورزش همگانی كنند معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در اولین نشست خود با مد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدگاههای رییس جدید سازمان ورزش درباره پرسپولیس و ورزش قهرمانی


علی‌آبادی درنشست بامدیران استان‌ها:

دراتاق من به روی همه بازاست

ضعف ورزش قهرمان جدی است؛ورزش ازبخش‌های دیگرعقب‌تراست

بعیدمی‌دانم ده درصدمردم ورزش همگانی كنند

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در اولین نشست خود با مدیران كل تربیت بدنی استانهای كشور از ضعف جدی ورزش قهرمانی در ایران انتقاد كرد.

محمد علی آبادی كه در این نشست به بررسی ابعاد مختلف ورزش پرداخت خطاب به مدیران كل تربیت بدنی استان‌های كشور گفت: تعداد مدال كسب شده در آسیا و جهان نشانگر جایگاه ضعیف ایران است. این در حالی است كه پیشرفت ورزش در این قسمت می‌تواند به میزان اقتدار و ضریب امنیت ملی ما بیافزاید.

وی با بیان این كه متاسفانه ورزش عمومی در ایران هنوز نهادینه نشده است اظهار كرد: هم اكنون در میان 45 تا 50 درصد مردم در دنیا ورزش نهادینه شده است. این در حالی است كه بعید می‌دانم در ایران 10 درصد مردم به ورزش همگانی بپردازند. بنابراین در شرایط فعلی ورزش اركان اصلی زندگی مردم نیست.

معاون رییس جمهور به مطلوب نبودن جایگاه هزینه‌ی ورزش در سبد هزینه‌های هر خانوار ایرانی اشاره كرد و گفت: در بخش هزینه‌ی هر فرد برای ورزش تصور نمی‌كنم مبلغی بیش از 2000 تومان برای هر فرد هزینه شود. تازه اگر اعتباراتی كه برای ورزش در نظر گرفته شده به حساب ورزش واریز شود سرانه‌ی هر فرد 10 هزار تومان خواهد شد در حالی كه واقعیت در دنیا چیز دیگری را می‌گوید. در وضعیت اقتصادی فعلی اگر به سرانه‌ی 15 تا 20 هزار تومان برای هر فرد برسیم تازه می‌توانیم بگوییم در ورزش تغییر ایجاد كرده‌ایم.

رییس سازمان تربیت بدنی با بیان این كه متاسفانه ما در بخش ورزش نسبت به بخش‌های دیگر بسیار عقب هستیم توضیح داد: اگر بخش ورزش را با بخش‌های دیگر بررسی كنیم در می‌یابیم كه ورزش جلوتر از آنها نیست و به سرمایه گذاری بیشتر نیاز دارد. شعار ما این است، خرج كردن در ورزش هزینه نیست نوعی سرمایه گذاری است كه نتایج آن در بخش‌های مختلف دیگر خود را نشان می‌دهد. حتما نظام جمهوری اسلامی كه مقید به خدمت كردن به جامعه است باید به این مطلب توجه كند.

وی ادامه داد: امروزه ما ورزش حرفه‌یی نداریم، بلكه ورزش ما دولتی است این در حالی است كه میزان هزینه‌هایی كه در ورزش صرف می‌شود به درستی تقسیم نشده است. اگر هزینه‌هایی كه روی برخی تیم‌ها می‌شود را به ورزش استان‌ها منتقل كنیم در آنجا تحولات زیادی به وقوع خواهد پیوست.

علی آبادی با بیان این كه ورزش عنصر جدایی ناپذیر از انسان است گفت: ورزش به شدت با بحث فرهنگی و اجتماعی زندگی انسان درگیر است در حالی كه در اجتماع ما توجه جدی به آن نشده است. در شرایط فعلی ما در زمینه‌ی ساخت و سازهای اماكن ورزشی نیز به شدت دچار مشكل هستیم و اگر به 20 درصد آن چه كه پیش بینی كرده‌ایم برسیم تازه با آن چه در دنیا وجود دارد خیلی فاصله داریم. من بیش از 20 استان كشور را از نزدیك دیده‌ام و با اماكن ورزشی آنها آشنایی دارم و اگر بخواهیم وضعیت موجود را بررسی كنیم ملاحظه می‌شود كه وضعیت ما چندان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری ورزش در بالا بردن نشاط و شادابی عموم مردم اگر مجموعه‌ای كه به ورزش خدمت می‌كند به كار خود عشق نورزد نمی‌توانیم موفق باشیم.

علی آبادی با اشاره به اهداف مورد نظر فعلی در سازمان تربیت بدنی گفت: هدف اول ما رسیدگی به ورزش قهرمانی و همان فدراسیون‌های ورزشی است، در درجه بعد باید به نقش فرهنگ و آموزش در ورزش توجه كرد كه اگر ما انسان‌های بی هدفی را در ورزش پرورش دهیم بی تردید به ضرر و زیان جامعه خواهد بود. به همین منظور انجام اقدامات زیربنایی در ورزش و كار كردن روی فرهنگ و آموزش دو بال قوی هستند كه می‌توانند ورزش را به حركت در آورند.

رییس سازمان تربیت بدنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انجام اصلاحات لازم در شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی كشور اشاره كرد و گفت: هم اكنون تیم مشورتی متشكل از كارشناسان خبره و مدیران ورزشی در حال مشاوره دادن به من هستند كه طی 10 تا 15 روز آینده نسبت به وضعیت مدیریتی و ساختاری این قسمت و با توجه به ابهاماتی كه نسبت به عملكرد این شركت در تهران و دیگر استان‌ها وجود دارد، رسیدگی شود.

علی آبادی در ادامه، با اشاره به توسعه‌ی اختیارات استان‌ها توضیح داد: معتقدم در استان‌های كشور برای پیشرفت بیشتر در ورزش باید قدرتمندتر عمل كنیم. در این رابطه، سعی می‌كنم هر هفته یك بار بازدیدی از وضعیت ورزشی استان‌های كشور داشته باشم. از دیدگاه من هر كسی بتواند برای ورزش دل بسوزاند و نقش آفرین باشد، بی‌تردید موفق می‌شود، مگر كسانی كه نخواهند و نتوانند با اهداف سازمان تربیت بدنی جلو بروند. من به شما توصیه می‌كنم، با قدرت كار خود را شروع كنید. چرا كه ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم، نتوانسته‌ایم كاری را انجام دهیم. شما باید از همین امروز و با جدیت تمام به سراغ دستگاه‌های ذی‌ربط بروید و در راستای توسعه‌ی ورزش تلاش كنید. درِ اتاق من به روی همه باز است؛ از معاونین سازمان تربیت بدنی و مدیران كل استان‌ها تقاضا می‌كنم، مشكلات و ابهاماتی كه برای آنها وجود دارد را با من در میان بگذارند. روزی كه احمدی‌نژاد حكم ریاست سازمان تربیت بدنی را به اسم من تایید كرد، 24 ساعت تمام تنها به ورزش فكر كردم از هم اكنون نیز تا زمانی كه در این سازمان حضور دارم، به هیچ چیز به غیر از ورزش فكر نمی‌كنم. بنابراین شما نیز در برقراری ارتباط و انتقال مشكلات خود به هیچ وجه كوتاهی نكنید. مدیران كل استان‌ها باید دونده باشند و لحظه‌ای از وظیفه خطیر خود غفلت نكنند.

وی ادامه داد: هر مدیری با مجموعه‌ی ما همگام نباشد، بی‌تردید عقب خواهد ماند. از طرفی برای كشف استعدادهای نخبه در استان‌های سراسر كشور برنامه‌ای را تدوین خواهیم كرد تا هر استان كشور بتواند ورزشكاری نخبه را به كشورمان معرفی كند. این قضیه برای ما از ارزش بسزایی برخوردار است، اگر چه نمی‌توان روی معرفی نخبگانی مانند رضازاده از اردبیل، دایی، مهدوی كیا و ... قیمت‌گذاری كرد.

به گزارش ایسنا، در اولین نشست مهندس محمد علی‌آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با مدیران كل تربیت بدنی استان‌های كشور مشكلات و معضلات ورزشی آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رییس سازمان تربیت بدنی به برخی از آنها در جلسه‌ پاسخ داد و برخی دیگر را برای بررسی لازم به زمانی دیگر موكول كرد؛ اما، وی از مدیران كل تربیت‌بدنی استان‌های كشور درخواست كرد تا سوابق كاری، تخصصی و مدیریتی خود را برای او ارسال كنند و پیشنهاداتشان را برای بهتر شدن وضعیت فعلی ورزش بنویسند.

وی در این رابطه گفت: من برای آشنایی با وضعیت فعلی ورزش طی ده تا پانزده روز گذشته بیش از 200 ساعت با كارشناسان و مدیران خبره‌ی ورزشی صحبت كرده‌ام. در شرایط فعلی نیز نمی‌توان در رابطه با هرگونه تغییر و تحولی صحبت كرد، چرا كه ما باید به جمع‌بندی لازم دست یابیم.

گفتنی است، در این مراسم داوودی شمسی قائم مقام، همدان‌لو معاون مركز توسعه‌ی مدیریت و منابع، درخشان معاون پارلمانی، قدمی رییس مركز توسعه‌ی ورزش قهرمانی، حمیدی رییس مركز توسعه‌ی ملی مدیریت ورزش، علیپور رییس مركز ورزش همگانی، تقی زاده رییس مركز ورزش حرفه‌ای سازمان تربیت‌بدنی حضور داشتند.

یادآور می‌شود، در ابتدای این نشست محمدرضا یزدانی‌خرم گزارشی را از چگونگی ارایه‌ی یك درصد از اعتبارات دستگاه‌های دولتی به ورزش طی یك سال گذشته ارایه كرد.

رئیس سازمان تربیت بدنی در دیدار با مدیران فدراسیون فوتبال:

فدراسیون فوتبال به جایگاه واقعی خود نزدیك شده است

بعدازظهر دیروز ( دوشنبه) رئیس فدراسیون فوتبال به همراه اعضای هیأت رئیسه و مدیران این فدراسیون در نشستی در سازمان تربیت بدنی به منظور معرفی اعضای این فدراسیون و ارائه گزارشی از كمیته های مختلف با مهندس علی آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی دیدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری فدراسیون فوتبال، در این نشست ابتدا دكتر دادكان، آمادگی فدراسیون فوتبال را در جهت ارائه راهنمایی های لازم از سوی بالاترین مقام ورزش كشور خواستار شد و سپس هر یك از مدیران كمیته ها گزارشی شفاهی را ارائه كردند.

در ادامه این جلسه، مهندس علی آبادی ضمن اظهار رضایت از فعالیت های فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال به جایگاه واقعی خود نزدیك شده است.

وی افزود: فوتبال تنها ورزش فراگیر در جامعه ما است و حتماً باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به جذب بخش خصوصی و كارخانجات برای توسعه امر فوتبال بیشتر تلاش كرد.

علی آبادی ادامه داد: هر حركت ورزشی كه نگاه فرهنگی نداشته باشد به بیراهه رفته است، بنابراین ورزش باید روحیه معرفت و جوانمردی را در جامعه ما ارتقاء دهد و به اعتقاد بنده رسیدن به تعالی اخلاقی بسیار سخت تر از رسیدن به مقام قهرمانی جهان است.

وی تصریح كرد: مملكت ما موقعیت های بسیار خوبی دارد و برخوردار از نسلی جوان و پویا است و باید با فراهم كردن بستر لازم آنان را به درستی هدایت كرد.

رییس سازمان تربیت بدنی افزود: هیچ جامعه ای همچون ما به فوتبال علاقه ندارد، چنانچه در صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2006 آلمان خود شاهد بودم كه حتی پیرمردها و پیرزن های ایرانی این صعود را جشن گرفتند.

وی اظهار كرد: فوتبال باعث غرور ملی و همایش ملی یك ملت می گردد و این در جامعه ما بسیار حایز اهمیت است.

مهندس علی آبادی در پایان افزود: به اعتقاد من مجموعه مدیریتی فدراسیون فوتبال تشكلی توانمند است و امیدواریم كه در راهی كه در پیش گرفته است موفق باشد.

استعفای خطیب پذیرفته شد

علی‌آبادی:دنبال مدیرعامل لایق وتوانابرای پرسپولیس هستیم

مدیریت وساختار شركت تجهیز اصلاح می‌شود

به همه‌بخش‌ها ازجمله مجلس پاسخگو هستم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی از پذیرش استعفای حجت الله خطیب و بررسی انتخاب مدیرعاملی لایق و توانا برای پست مدیریت باشگاه پرسپولیس خبر داد.

مهندس محمد علی آبادی درباره‌ی استعقای خطیب گفت: خطیب در زمان مدیریت مهرعلیزاده استعفا داده بود و وی نیز با استعقای او موافقتی ضمنی كرده بود كه هم‌اكنون بررسی و اقدامات لازم برای جایگزینی شخصی مناسب در حال انجام است.

وی در مورد اینكه نظر شما درباره‌ی استعفای خطیب چیست و چه تصمیمی در این ارتباط خواهید گرفت‏‏، تصریح كرد: اگر فردی برای ادامه‌ی كار خود انگیزه‌ی لازم را نداشته باشد بی‌تردید باید مدیری جدید جایگزین شود. به همین منظور طی این هفته نتیجه‌ی نهایی كار ما مشخص می‌شود.

علی آبادی در پاسخ به این سئوال درباره‌ی تغییرات احتمالی شركت توسعه و نگهداری اماكن ورزشی گفت: در این شركت باید هم در بعد مدیریت و ساختار تجدید نظر لازم صورت گیرد. به همین دلیل ما در حال انجام بررسی‌های لازم برای انجام اصلاحات هستیم.

وی در پایان در رابطه با كسب نتایج ضعیف تیم ملی كشتی در مسابقات جهانی مجارستان و احضار وی به مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی به نمایندگان مجلس گفت: در این باره هنوز هیچ صحبتی با من نشده اما بی تردید در مقابل همه‌ی بخش‌ها پاسخگو خواهم بود.