تبیان، دستیار زندگی
رئیس هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت:‌ در این نمایشگاه بر هنر تاکید زیادی شده و تلاش کرده‌ایم جذابیت‌های بصری نمایشگاه را افزایش دهیم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد؛

محمدی: هجدهمین نمایشگاه قرآن تاکید بسیاری بر هنر دارد

حجت الاسلام محمدی؛ رئیس هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

رئیس هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت:‌ در این نمایشگاه بر هنر تاکید زیادی شده و تلاش کرده‌ایم جذابیت‌های بصری نمایشگاه را افزایش دهیم.

«حجت‌الاسلام حمید محمدی» رییس هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار اندیشه برنا در خصوص تاکید بر هنر در این نمایشگاه گفت: بنای ما بر این است که نمایشگاه را آرام آرام به سمت هنری شدن پیش ببریم. در این نمایشگاه بر هنر تاکید زیادی شده و تلاش کرده‌ایم، جذابیت‌های بصری نمایشگاه را افزایش دهیم و حتی حضور بخش‌های سینمایی در نمایشگاه قرآن را زمینه‌سازی کنیم.

وی با بیان این مطلب که بخش‌های دیگری به علت مشکلات صاحبان آثار به نمایشگاه افزوده نشدند، افزود: امسال بخش‌های هنری متفاوتی داریم و نمایشگاه جذاب‌تر شده است.

ارائه بخش بصیرت قرآنی به شکل هنری

رئیس هجدهمین نمایشگاه قرآن بیان داشت: در ادامه این تلاش‌ها به عنوان مثال بخش بصیرت قرآنی را به شکل هنری ارائه کرده‌ایم. همچنین بیش از 200 تئاتر خیابانی و صحنه‌ای اجرا می‌شوند که این‌ها تاکید ما بر هنر را نشان می‌دهند.

نمایشگاه؛ محلی برای خروجی جشنواره‌‌های هنری

وی با اشاره به این نکته که به همین زودی نمی‌توان ادعای هنری شدن نمایشگاه را داشت، اظهار داشت: نمایشگاه یکی از محل‌های خروجی جشنواره‌های هنری است که مرکز هماهنگی فعالیت‌های قرآنی کشور است و تا جشنواره‌های بین‌المللی قرآنی آیات برگزار نشود، خروجی‌های آن برای نمایش در نمایشگاه در اختیار ما قرار نمی‌گیرد. البته اگر سایر مراکز فعالیت‌های هنری-قرآنی کرده باشند نیز می‌تواند مورد استفاده ما قرار گیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: باید برآیند تلاش‌های ملی و بین‌المللی را در بیست و دو جشنواره که در حال برگزاری آن هستیم، در نمایشگاه عرضه می‌کنیم، در این صورت می‌توان گفت نمایشگاه به سمت هنری شدن واقعی در حرکت است.

حرکت به سمت بین‌المللی شدن واقعی

وی با اشاره به صوری بودن بخش بین‌الملل تاکنون، افزود: پیش از این در طی ده روز چند تا مهمان دعوت می‌شدند و چند تابلو از حضور افراد بین‌المللی ارائه می‌شد. اما امسال قرآن در ملل اسلامی را راه‌اندازی کرده‌ایم و طلاب غیر ایرانی در داخل و خارج از 35 کشور را آورده‌ایم و این گونه بحث بین‌المللی بودن، عینی‌تر می‌شود.

تنظیم: هومن بهلولی