تبیان، دستیار زندگی
انتشارات اعتماد کاظمین، کوچکترین قرآن کامل جهان را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه کرده است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوچکترین قرآن کامل جهان در نمایشگاه قرآن

قرآن کوچک

انتشارات اعتماد کاظمین، کوچکترین قرآن کامل جهان را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی، انتشارات اعتماد کاظمین، کوچکترین قرآن کامل جهان را که در کشور مصر به چاپ رسیده است، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عرضه کرد.

این قرآن که در کشور مصر به چاپ رسیده، به صورت بسته‌های صدتایی به ایران منتقل می‌‌شود که پس از قرار دادن در یک قاب شیشه‌ای برای محافظت، در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

همچنین این قرآن از نظر کامل بودن در مصر و ایران مورد بررسی قرار گرفته و برخلاف قرآن‌های کوچک دیگری که به عنوان قرآن کامل به چاپ می‌رسند، کامل بودن این قرآن بارز شده است.

در همین ارتباط شاکر ربیعی‌زاده، مسئول غرفه انتشارات اعتماد کاظمین، به ایکنا گفته است: بیشتر محصولاتی که این انتشارات در نمایشگاه قرآن ارائه کرده به کشورهای مصر، سوریه، لبنان و هند اختصاص دارند.

وی همچنین در اشاره به ریزترین قرآن عرضه شده، عنوان کرده است: این اثر از چاپ و صحافی با کیفیتی نیز برخوردار است و همه مراحل تنظیم، تدوین و چاپ آن در کشور مصر انجام شده است.

وی با بیان این مطلب، به تفاوت این قرآن خطی از نظر کیفیت صحافی با قرآن‌هایی که در ایران به چاپ می‌رسند اشاره کرد و ادامه داد: اگر جلد این قرآن را به صورت 360 درجه به پشت جلد بچرخانیم هم تغییری در صحافی ایجاد نمی‌شود و برخلاف قرآن‌هایی که در ایران به چاپ می‌رسند، صفحاتش جدا نمی‌شوند.

وی قیمت خرید این قرآن را که در قطع وزیری به چاپ رسیده، 25 هزار ریال اعلام کرد و گفت: همکاران ما با شرکت در نمایشگاه‌های کشورهای اسلامی، قرآن‌هایی را از کشورهای بحرین، مصر، سوریه و ... به ایران می‌آورند که ما آنان را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهیم.

لازم به ذکر است که در هجدهمین نمایشگاه قرآن که هم‌اکنون روزهای میانه برگزاری خود را سپری می‌کند، آثار قرآنی دیگری نیز رونمایی شده که به نوبه خود جالب توجه است.

چنانکه در چند روز اخیر آستان قدس رضوی، با به نمایش گذاشتن شاخص‌ترین قرآن‌های دست‌نویس و نمونه دست‌خط 6 تن از ائمه (ع) بازدیدکنندگان بسیاری را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به خود جذب کرد.

همچنین از تازه‌های نمایشگاه قرآن می‌توان به تابلو قرآن نوشته شده در یک خط که توسط علی یزدانی طراحی شده، در بخش هنری نمایشگاه اشاره کرد. این تابلو که در ابعاد 150 در 150 سانتی متر نوشته شده، تمامی قرآن را در یک خط و به صورت مارپیچ در خود دارد.

علی یزدانی که معمار است کار نگارش این قرآن را در یک سال بیان کرده و هدف از طراحی این اثر را به تصویر کشیدن وحدت مسلمانان جهان عنوان کرد که قرآن مجید، اسلام و پیامبر بزرگ اسلام بر آن تاکید دارند.

تنظیم: هومن بهلولی