تبیان، دستیار زندگی
جابر سالم، حریف قوی‌ترین مرد جهان نشد در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، حسین رضازاده قوی‌ترین مرد جهان به مدال طلای دسته‌ی فوق سنگین دست یافت. در رقابت دسته‌ی 105+ كیلوگرم آسیا، حسین رضازاده ظهر دیروز به مصاف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسین رضازاده با سه طلا قهرمان بلامنازع آسیا شد

جابر سالم، حریف قوی‌ترین مرد جهان نشد


در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، حسین رضازاده قوی‌ترین مرد جهان به مدال طلای دسته‌ی فوق سنگین دست یافت.

در رقابت دسته‌ی 105+ كیلوگرم آسیا، حسین رضازاده ظهر دیروز به مصاف حریفان خود رفت و در پایان با ركورد 200 كیلوگرم در حركت یك ضرب و 260 كیلوگرم در حركت دو ضرب، در مجموع با ركورد 460 كیلوگرم به سه مدال طلا دست یافت.

در این رقابت‌ها، جابر سعید سالم حریف نامدار حسین رضازاده از قطر، كه آمادگی مناسبی نداشت، با ركورد 190 كیلوگرم در حركت یك ضرب و 232 كیلوگرم در حركت دو ضرب تنها به كسب مدال نقره اكتفا كرد.

این در حالی بود كه پیش از این، بسیاری از كارشناسان خطر حضور این وزنه‌بردار بلغاری‌الاصل تیم قطر را گوشزد می‌كردند، رضازاده همه‌ی نگرانی‌های ایرانی‌ها را در مورد جابر سالم از بین برد.

رضازاده به عنوان آخرین وزنه‌بردار حركت یك ضرب، وزنه‌های 190، 195 و 200 كیلوگرم را به روی سر برد و در حركت دو ضرب در اولین آزمایش خود، با مهار وزنه‌ی 240 كیلوگرم، مدال طلای خود را مسجل كرد.

وی در ادامه‌ی كار، وزنه‌های 250 و 260 كیلوگرم را به روی سر برد تا هم‌چنان در صدر وزنه‌برداران فوق سنگین قرار گیرد.

در این رقابت، خلیل‌اف از ازبكستان با ركوردهای 180 كیلوگرم، در حركت یك ضرب و 220 كیلوگرم، در حركت دو ضرب، به مدال برنز رسید.

هم‌چنین سعید علی‌حسینی وزنه‌بردار جوان كشورمان در این رقابت، در حركت یك ضرب وزنه‌ی 171 كیلوگرم را به روی سر برد و در دومین حركت یك ضرب خود، در حالی كه قصد داشت، وزنه‌ی 177 كیلوگرم را مهار كند، مصدوم شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

وی در حالی كه به شدت از مصدومیت و عدم ادامه‌ی مسابقه ناراحت بود، گریان به میان جمعیت رفت و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

عبدا... فلاحتی‌نژاد، رییس كمیته‌ی داوران كشورمان نیز داور اول این رقابت بود.

 در آستانه رقابت با جابر قطری ، رضازاده قول قهرمانی داد