تبیان، دستیار زندگی
در شرایط کنونی مبلغان باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به رفتارهای خود مراقبت داشته باشند؛ چرا که عموم جوانان و نوجوانان بیش از گفتار ، عمل و کردار روحانیون و مبلغین را می بینند و قضاوت می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاثیر تبلیغ عملی در مخاطبان جوان

راستگو،راه‌اندازی مرکز بررسی وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو، با تاکید بر لزوم شناخت ویژگی های مخاطبان از سوی مبلغان ماه مبارک رمضان، تبلیغ عملی را دارای بیشترین تاثیرگذاری در مخاطبان جوان دانست.

رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق گفت: در شرایط کنونی مبلغان باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به رفتارهای خود مراقبت داشته باشند؛ چرا که عموم جوانان و نوجوانان بیش از گفتار ، عمل و کردار روحانیون و مبلغین را می بینند و قضاوت می کنند.

وی همچنین بیان داشت:

اگر ما روحانیون در منابر و مجالس گفتیم که ما مظهر دین نیستیم بلکه افرادی هستیم که در مسیر تحقق اهداف دین و مکتب گام برمی داریم و حقیقتا نیز گفتار و رفتارمان این گونه بود؛ می توانیم به درستی رسالت خود مبنی بر تبلیغ دین خدا را انجام دهیم.

ضرورت به روز بودن مبلغان

حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو در ادامه خواستار ایجاد تحول در سیستم آموزشی و تربیتی حوزه به منظور ارتقای سطح تبلیغی حوزویان شد و گفت: در عصر حاضر مبلغ موفق کسی است که به روز بوده و بتواند ضمن برخورداری از اطلاعات لازم، با زبان و منطق متناسب؛ با مخاطب خود تعامل داشته باشد.

وی با بیان این نکته که امروزه مفهوم تبلیغ در نگاه جوانان به معنای تبیین عملی ، عینی و کاربردی دین در زندگی می باشد،تاکید کرد: روحانیون مبلغ باید با تمسک به اولیای الهی طوری رفتار کنند که حقیقتا همه کارها و رفتارهای آنان در راستای رضایت خداوند باشد که اگر این طور شد بدون تردید، تبلیغ اثر لازم را بر مخاطب خواهد گذاشت.

تفاوت نسل ها را نباید نادیده گرفت

وی همچنین با اشاره به شکاف نسل ها در روزگار کنونی خاطر نشان کرد:در گذشته به دلیل آن که وسایل ارتباط جمعی از قبیل اینترنت، تلفن همراه و ... وجود نداشت، انتقال مفاهیم انسانی و دینی از طریق خانواده و معلم صورت می گرفت؛ در حالی که امروز نسل جدید از راه های مختلف مفاهیم را می آموزد و این مساله از این جهت مهم است که مبلغان در مواجهه با مخاطبان جوان باید خود را مجهز به علم و اخلاق حسنه کنند.