تبیان، دستیار زندگی
اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که قصد انجام پروژه هایی نظیر ساخت هواپیمای مدل گلایدر، بالون ها چقدر بالا می روند ؟، ساخت بالون، بومرنگ، طراحی و ساخت چتر نجات، طراحی و ساخت موشک کاغذی را دارید. اگر به پرواز و وسایل پروازی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجموعه ی پروازی آسمان ری

مکانی مناسب برای بازید دانش پژوهان

مجموعه پروازی آسمان ری

اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که قصد انجام پروژه هایی نظیر ساخت هواپیمای مدل گلایدر، بالون ها چقدر بالا می روند ؟ ساخت بالون، بومرنگ، طراحی و ساخت چتر نجات، طراحی و ساخت موشک کاغذی را دارید. اگر به پرواز و وسایل پروازی علاقمندید، حتماً این مطلب را مطالعه نمایید.

عشق و علاقه انسان به پرواز از دیر باز وجود داشته و این موجود خاکی همیشه سعی داشته با ساخت وسایلی این رویا را تحقق بخشد، همانطور که برادران رایت اولین هواپیمای قابل کنترل را ساختند.

و حالا، زیر آسمان آبی کشورمان، در حاشیه ی شهر بزرگ تهران، در فضایی که فکرها مجال پرواز در آسمان آبی را ندارند، نقطه ای ایجاد شده که پرواز به آسمان را آسان کرده است.

مجموعه ی پروازی آسمان ری، در کنار محور ورامین- تهران در میان زمین های سبزی کاری و به طور دقیق تر، جنوب شرقی تهران برای علاقه‌مندان به پرواز احداث گردیده است. هدف از ایجاد این فضا، بروز استعدادها در صنعت هوانوردی است که خاموش در کنج خانه ها مانده و مجالی برای ظهور پیدا نکرده اند.

مجموعه پروازی آسمان ری

مجموعه پروازی آسمان ری از سال 1385 به صورت خصوصی توسط شرکت پرسان اداره می شود. این مجموعه به عنوان یك فضای فراغتی – تفریحی دارای دو دسته امكانات و فضاهای " عمومی " و " تخصصی " می باشد . فضاهای عمومی، مجموعه ای از امكانات فراغتی - تفریحی و پذیرایی را شامل شده و فضاهای تخصصی مجموعه ای از امكانات و تجهیزات فنی و ویژه پروازی و نگه داری فنی را شامل می گردد.

در این مجموعه باند پرواز، هواپیماهای مدل (کنترل از راه دور)، آشیانه ی مدل های مختلفی از هلی کوپتر و هواپیما در ابعاد کوچک برای بازدید و استفاده ی علاقمندان وجود دارد. از جمله آنها کشتی پرنده که بسیار عظیم است و در ابعاد کوچک تر، در معرض دید عموم قرار دارد و یا هواپیماهای فوق سبک و انواع آن.

مجموعه پروازی آسمان ری
مجموعه پروازی آسمان ری

اگر سوار شدن بر بالن یا گلایدر و پرواز در آسمان برایتان یک آرزو است، اكنون این امكان فراهم آمده تا پرواز را تجربه كنید. علاقه مندان به پرواز با گلایدر و بالن می توانند با امكانات ایجاد شده در این مجموعه به سهولت بر فراز آسمان تهران به پرواز درآمده و اوقات لذت بخشی را برای خود فراهم سازند. در این مجموعه علاوه بر امكان پرواز با بالن و گلا یدر آموزش رخت هواپیمایی مدل تاریخچه ای از پرواز نیز ارائه می شود.

مجموعه پروازی آسمان ری
مجموعه پروازی آسمان ری
مجموعه پروازی آسمان ری

همچنین در مجموعه پروازی آسمان ری امکاناتی  ویژه ی چتر بازی،‌ پارا موتور، كایت موتور دار، گلایدر، هواپیمای مدل، بالگرد و هواپیمای فوق سبك و سبك ویژه علاقمندان فراهم آمده است.

مجموعه پروازی آسمان ری
كایت موتوردار
مجموعه پروازی آسمان ری
هواپیماهای سبك
مجموعه پروازی آسمان ری
هواپیمای مدل

شرکت پرسان توانسته مجوز آموزش هواپیماهای فوق سبک، شامل: هلی کوپتر، کایت موتوردار، پاراگلایدر، هواپیمای فوق سبک و پاراموتور را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نماید تا علاقمندان صرف نظر از جنسیت و مقطع سنی بتوانند در این دوره ها شرکت نموده و مدرک معتبر دوره را دریافت نمایند.

مجموعه پروازی آسمان ری

هواپیمای فوق سبك سنجاقك

مجموعه ی پروازی آسمان ری همه روزه و در تمام فصول سال از طلوع تا غروب آفتاب آماده ی ارائه ی خدمات به علاقمندان است.

جهت هماهنگی و کسب مجوز برای بازدید با شماره تلفن 61022850 مرکز آموزش فنون تماس حاصل نمایید و نامه درخواست بازدید را یه نام مرکز آزمون فنون و خدمات هوایی به شماره 66007957 فکس کنید.

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: الناز فطیرخورانی