تبیان، دستیار زندگی
ولی‌الله صالحی عضو شورای‌عالی كار، با بیان اینكه تاكنون جوابی مثبت برای حل مسالمت‌آمیز مطالبه كارگران....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پی‌گیری قضایی مطالبات كارگران

کارگر

بخش اقتصاد- ولی‌الله صالحی عضو شورای‌عالی كار، با بیان اینكه تاكنون جوابی مثبت برای حل مسالمت‌آمیز مطالبه كارگران از اتحادیه امكان داده نشده است، گفت: شورای عالی كار در حال تهیه دادخواست قانونی برای پی‌گیری این موضوع از مراجع قضایی است.

ولی‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای مطالبه هشت میلیارد تومانی بن كارگری كارگران از اتحادیه امكان، اظهار داشت:

پی‌گیری این موضوع ناشی از حسابرسی حسابداران مستقل از مدارك موجود این اتحادیه است و نشان می‌دهد كسری هشت میلیاردی در بحث بن كارگری وجود دارد.

وی ادامه داد: نظر شورای‌عالی كار این است كه این موضوع با هم‌فكری به صورت مسالمت‌آمیز حل شود و تاكنون بیش از هفت جلسه در این خصوص برگزار شده است.

عضو شورای‌عالی كار با بیان اینكه گزارش حسابرسی با ارائه سند و مدرك از اتحادیه امكان تهیه شده است، گفت: این اعداد و ارقام مربوط به ادعای شورای‌عالی كار و فعالان كارگری نیست بلكه مربوط به اتحادیه امكان است.

به گفته این فعال كارگری، این مطالبه در حال پیگیری است و اتحادیه تاكنون جوابی مثبت راجع به حل مسالمت‌آمیز نداده است.

صالحی افزود: در حال حاضر شورای‌عالی كار در حال تهیه دادخواست برای پی‌گیری قانونی مطالبه كارگران از اتحادیه امكان توسط مراجع قضایی است.

عضو شورای‌عالی كار در مورد اظهارات مسئولان اتحادیه امكان مبنی بر بدهی وزارت كار به این اتحادیه در قبال مطالبات فوق تصریح كرد: بحث بدهی دولت به این اتحادیه مسئله‌ای جدا از بن كارگری است.

تنظیم برای تبیان

ریحانه حمیدی فر