تبیان، دستیار زندگی
با آغاز به کار شبکه فارسی زبانِ فارسی 1 (Farsi1) در مرداد 1388 موج جدیدی از تهاجم فرهنگی ایران را فرا گرفت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فارسی 1 چه می گوید؟

فارسی وان

بخش ارتباطات- با آغاز به کار شبکه فارسی زبانِ فارسی 1 (Farsi1) در مرداد 1388 موج جدیدی از تهاجم فرهنگی ایران را فرا گرفت که به راحتی می توانست افراد خانواده را از کا روزمره باز داشته و یا حتی مرد خانه را به بهانه ی تماشای سریال "ویکتوریا" زودتر به خانه بکشاند.

با کنار گذاشتن صاحب این شبکه و دیدگاه هایش و هدفش از راه اندازی این شبکه ، آنچه حائز اهمیت است محتوای سریالهای این شبکه می باشد.

آنچه که آشکارا در تمامی فیلمهای این شبکه مشهود می باشد ، روابط نامشروع و بی بند و باری و خشونت است و در تمامی فیلمهایی که تا کنون پخش شده (و پس از این پخش خواهد شد) بر رابطه زن و مرد متاهل با زن و مرد دیگری ، اشکال وارد نیست و این مسئله جزیی از عرف جامعه آنها محسوب می شود.

اساس (Base) سریالهای این شبکه که عمده ی آنها کره ای ، کلمبیایی و آمریکایی هستند، بر بی دینی، روابط آزاد جنسی، خیانت، شرابخواری و سقط جنین استوار است.

این شبکه عملأ با هدف نابود سازی بنیان خانواده راه اندازی شده و در این راستا از هیچ ابزاری فروگذار نمی کند.

هرچند بیان می شود که فیلم ها سانسور شده است و به پشتوانه ی همین حرف ،اعضای خانواده درکنار هم و در هر سنی بیننده ی آن هستند اما جدا از نحوه ی پوشش ، مضمون حرف ها و نوع حرکات و نشان دادن ارتباط تا مرحله ای خاص ، باعث می شود ،مخاطبین و بخصوص کودکان و نوجوانان گرفتار خیال پردازی ذهنی جنسی شوند که آثار بسیار مخربی دارد.

در چنین حالتی فرد عملأ با نامحرم ارتباط ندارداما انرژی وی پیش از هیجان تخلیه شده و دُز بالاتری از هیجان شکل می گیرد و بتدریج انرژی تخلیه و هیجان افزایش می یابد تا در نهایت غیر قابل کنترل شده و طغیان می کند.

و در اینجاست که عشق جای خود را به خیانت، بنیان خانواده جای خود را به روابط آزاد جنسی و دین مداری جای خود را به بی دینی و بی بند و باری می دهد.

اکنون به دو سریال اخیر فارسی 1 می پردازیم:

الف- در جستجوی پدر

سریالی کلمبیایی است که اوج روابط نامشروع را به نمایش گذاشته است، اما چنان مخاطب را سرگرم یافتن پاسخی به این سوال که پدر من کیست؟ کرده که از مخاطرات آن غافل مانده اند. تمامی خانواده های این فیلم از روابط نامشروع بوجود آمده اند و این خود بزرگترین پارادوکس داستان است.

فارسی وان

خانواده! ، روابط آزاد جنسی! اگر خانواده اند، روابط نامشروع چرا؟! و اگر روابط آزاد جنسی دارند پس تشکیل خانواده چرا؟!

نکته همین جاست زیرا این فیلم به بیننده القا می کند که اصلأ نگران روابط آزاد جنسی نباشد و لزومی ندارد خود را در قید و بند خانواده محصور کند. در ضمن اگر در این میان به بارداری برخوردید دو راه حل پیش روی شماست، اول: سقط جنین و دوم: تشکیل خانواده(صوری) و باز روابط آزاد و باز ... .

جالبترین بخش این سریال آن است که احدی از ارتباط جنسی با دیگری اِبایی ندارد و پیامی را به مخاطب القا می کنند مانند این که حتما باید پیش از ازدواج رابطه جنسی را تجربه کرده باشید در غیر این صورت با مشکلی اساسی مواجه خواهید شد. پیام هایی در تضاد با فرهنگ دینی و ایرانی ما.

در جایی از فیلم دختری پانزده ساله که توسط دوست پسرش مورد تجاوز قرار گرفته، که با مادرش زندگی می کند و آرزو دارد پدرش زنده بود و از وی حمایت می کرد، ناگهان مادر واقعی اش پیدا شده و فاش می کند که مردی که مرده پدر واقعی او نبوده و وی حاصل رابطه نامشروع با مرد دیگری است و از سوی دیگر حکایت زندگی صاحب کافه ای را حکایت می کند که در گذشته ثروتمند بوده و زن و سه فرزند داشته و در دوران جوانی با دختری هجده ساله رابطه برقرار کرده و زمانی که این جریان فاش می شود از سوی خانواده اش طرد شده و به مشروبات الکلی رو می برد و سپس با زنی که یک پسر دارد رابطه برقرار می کند و ...

در واقع این فیلم سراسر فحشا و خیانت است که پیکانهایی شده و به کانون خانواده های ایرانی اصابت می کنند تا آن را مُثلِه کنند.

ب - سفری دیگر

این فیلم که در واقع "فرصتی دیگر" نام دارد، محصول آمریکا می باشد. البته بهتر بود اسم آن را "یک مرد و هزار زن" می گذاشتند، زیرا در پس خیانتهایی که در این فیلم زنها به مردهایشان می کنند ، همگی با یک مرد (نقش اول داستان، سالوادور"Salvador") ارتباط و رابطه ی جنسی دارند.

از دختر 21 ساله تا پیر زنی 68 ساله، همگی مجذوب این مرد هستند و ایجاد رابطه جنسی با وی را نوعی بُرد می دانند تا جایی که یکی از این زنها که با همدستی یک مرد همسر مُسن و ثروتمند خود را به قتل رسانده و با هم ازدواج کرده بودند اینک قصد دارد به خاطر "سالوادور" همسر دومش را نیز به قتل برساند.

در این فیلم به روح و آخرت اعتقادی ندارند و رویت بدن عریان زن برای پسران نوجوان نوعی آگاهی و آشنایی و مفید محسوب می شود و پدر روحانی داستان به کتاب آسمانی اعتقادی ندارد و از طریق قتل با داروهای تدریجی به راحتی می توان از شر همسر اول خلاص شده و به سراغ مرد دیگری رفت.

مشاهده می کنید که باز هم خیانت و روابط نامشروع ، سر تا سر این سریال را نیز در بر گرفته است.

فارسی وان و رژیم صهنویستی

نتیجه:

اینها فقط دو نمونه از سریالهای این شبکه است در حالی که فیلمهای دیگری مانند: "ویکتوریا" ، "خواهر دوست داشتنی من" ، "همسایه ها" ، "همسر من بی نظیر است" و ... که از این شبکه پخش شده اند، همگی در روابط آزاد جنسی و ریشه کن کردن بنیان خانواده و سقط جنین خشونت مشترکند و افکار بینندگان همچون کیسه بوکسی مورد هجوم مشتهای پیامهای منفی پی در پی این فیلمها قرار گرفته است.

در سالهای اخیر، این شگرد رژیم صهیونیستی بوده که در برابر مسلمانان و به خصوص ایران اسلامی قبل از شروع جنگ نظامی و یا در عدم توانایی اجرای جنگ سخت (Hard War)، از طریق جنگ نرم (Soft War) که عمده فعالیت آن در رسانه و تحریف در امور فرهنگی و اعتقادی است، اقدام می کند و این جریان از ریختن هزاران بمب بر سر مردم، مهلکتر است.

به فرموده مقام معظم رهبری: "اینگونه شبکه ها و برنامه هایشان ریشه ی خانواده های ایرانی را هدف گرفته اند" و بهترین راه مقابله با این شبکه ها ، تغییر نگرش های برنامه سازی رسانه ملی است، باید شبکه های متنوع فیلم و سریال راه اندازی شده و آرشیو و محتوای برنامه های صدا و سیما غنی سازی شوند تا بینندگان ایرانی اوقات فراغت خود را با شبکه های داخلی سپری کرده و پاسخ مناسبی نسبت به نیازهای خود دریافت کنند و این روند صورت پذیر نیست جز با همت و برنامه ریزی دقیق مسئولین زیربط.

آزاده مرنی

گروه جامعه و ارتباطات