تبیان، دستیار زندگی
ی رود چهار فیلم ایرانی با عنوان‌های «گیلانه» (رخشان بنی‌اعتماد)، خیلی دور، خیلی نزدیك (رضا میركریمی)، بیدمجنون (مجید مجیدی) و اثر كوتاه مرزی برای زندگی (رضا اعظمیان) در پانزدهمین جشنواره فیلم فوكوئوكا (FOKUOKA ) دربخش سینمای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیدمجنون به «فوكوئوكا» می رود


چهار فیلم ایرانی با عنوان‌های «گیلانه» (رخشان بنی‌اعتماد)، خیلی دور، خیلی نزدیك (رضا میركریمی)، بیدمجنون (مجید مجیدی) و اثر كوتاه مرزی برای زندگی (رضا اعظمیان) در پانزدهمین جشنواره فیلم فوكوئوكا (FOKUOKA ) دربخش سینمای خاورمیانه به نمایش درمی‌آیند.

بنا به بررسی بخش تحقیق و گزارش‌های هنری (ایسنا)، از سایت رسمی این فستیوال به آدرس اینترنتی: WWW.FOCUS-ON-ASIA.COM پانزدهمین دوره جشنواره غیررقابتی «فوكوئوكا» از (16 سپتامبر) 25شهریور ماه در كشور ژاپن گشایش یافته و تا 9 روز دیگر ادامه خواهد داشت.

افتتاحیه این رویداد هنری - سینمایی با نمایش فیلم كوتاهی از ایران برگزار شده و سه فیلم دیگر سینمایی كشورمان در بخش سینمای خاورمیانه در كنار چهار فیلم دیگر از كشورهایی چون عراق و سوریه به روی پرده می‌روند.

در بخش چشم‌اندازی به سینمای خاورمیانه نیز 18 فیلم از جمله « یك نفس» (هند)، بیزاری (بنگلادش)، زمانی دور از گذشته (ویتنام)، داستانی از ژیولا(چین)، ماپادو (كره)، پرش پسران 84، دو گوسفند بزرگ (چین) به نمایش درمی‌آیند.

شهر فوكوئوكا در جنوب غربی ژاپن و به منظور معرفی بهترین‌های سینمای قاره پهناور آسیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا سینمای ایران در دوره‌های پیشین این جشنواره با آثاری چون « من ترانه 15سال دارم» و «بمانی» (در دوره دوازدهم) و «بچه‌های آسمان»، رنگ خدا، باران، زیر پوست شهر و زمانی برای مستی اسبها حضور چشمگیری داشته است. كتابخانه شهر فوكوئوكا دارای آرشیوی غنی از فیلم‌های كلاسیك ژاپنی و بهترین های آسیایی در 50 سال اخیر است.

مطالب مرتبط

گیلانه و پسر جانبازش به سینماها رسیدند

بید مجنون و خیلی دور خیلی نزدیک در رقابت تنگاتنگ

بید مجنون مجیدی60میلیونی شد 

مجید مجیدی با بید مجنون 

بید مجنون در جشنواره تورنتو 

خیلی دور خیلی نزدیک فیلمی سر شار از نشانه ها 

نگاهی به فیلم بید مجنون