تبیان، دستیار زندگی
این بلوز یك بلوز بسیا زیبا می باشد كه روی سینه گره ای دارد. در وهله اول ممكن است كمی پیچیده باشد ولی اگر كمی دقت كنید به راحتی میتوانید آن را تهیه كنید فقط كمی باید دقت كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدبانو های خیاط!

خیاطی

بلوز جلو چین دار :

ابتدا یك الگوی اولیه بالاتنه آماده می كنیم با این تفاوت كه قد قسمت جلو را 20 سانت اضافه تر میگیریم كه این 20 سانت برای چین روی لباس گرفته شده است. اندازه های یقه جلو را 6.5 * 17 و پشت را 6.5 * 2 می گیریم . بلندی یقه جلو به دلخواه می باشد و شما میتوانید یقه را از 17 سانت بلندتر هم بگیرید

بعد از اینكه الگو آماده شد روی دولای پارچه قرار میدهیم و برش میزنیم و قسمت جلو را از سمت پایین به طرف بالا چین یا پیلی های 2.5 سانتی میدهیم و قسمتهای پهلو را هم چین یا پیلی به همان اندازه وسط جلو میدهیم كه به اندازه قد اولیه لباس شود . بعد كه قد جلو به اندازه پشت شد قسمت جلو را به پشت وصل میكنیم . و سرشانه و پهلو ها را میدوزیم .

ادامه بلوز جلو چین دار

برش یقه : ابتدا دور تا دور یقه پشت و جلو را اندازه میزنیم حدود 48 سانت می شود بعد جواب بدست امده را تقسیم بر 2 میكنیم (24) بعد یك مستطیل به عرض نصف دور كل یقه جلو و پشت ( 24) و طول 10 سانت رسم میكنیم بعد مطابق شكل از یك طرف 12 سانت داخل و 2 سانت پایین میرویم و به هم وصل میكنیم و از انتهای آن به گوشه قسمت پایین وصل میكنیم .

بعد الگو را روی پارچه 4 لا قرار می دهیم و دور تا دور آن را به اضافه 1 سانت جا دوخت برش میزنیم .2 تا از اینها را لایی میدهیم و 2 تا را بدون لایی نگه میداریم . البته شما می توانید ابتدا پارچه را لایی داده و از این الگو 2 تا برش بزنید و بعد 2 تا دیگر را روی پارچه بدون لایی برش بزنید .

بعد یك قسمت لایی دار را به یك قسمت بدون لایی بهم میدوزیم و بعد از این كار قسمت پشت یقه ها را بهم وصل میكنیم . یقه اماده است و وسط پشت یقه را كه بهم دوختیم به وسط پشت لباس وصل میكنیم و از انجا به سمت یقه جلو باید شروع به دوختن كنیم . باید برای یقه سجاف ( كه برای یقه هفت معمولی اماده میكنیم ) هم تهیه كنیم كه ما میتوانیم از یك نوار 4 سانتی برای این كار استفاده كنیم . به این شكل كه یقه جدای ما بین لباس و نوار گفته شده قرار میگیرد و بعد از دوخت ، نوار را باید به سمت زیر لباس برگردانیم وبه زیر لباس پس دوزی كنیم .

تنظیم برای تبیان: کهتری

شما میتوانید در بخش فیلم و انیمیشن تبیان نیز با دوخت "آشنایی با آستین دو تیکه 2 " و  "آشنایی با آستین دو تیکه 1 "

مقالات مرتبط

با هم بدوزیم

دامن دوزی اینترنتی

سه مدل دامن با یک الگو

مانتو خفاشی بدوزید

با مدل ترک و ماهی آشنا شوید

آموزش خیاطی برای محجب ها

تبیانی ها غافلگیر شوید!!

دخترها چی می پسندن؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.