تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری سرمربی و مدیر فنی تیم فوتبال استقلال عصر شنبه در مجموعه سعدآباد برگزار شد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قولی برای قهرمانی نمی دهم

پرویز مظلومی سرمربی استقلال تهران

نشست خبری سرمربی و مدیر فنی تیم فوتبال استقلال عصر شنبه در مجموعه سعدآباد برگزار شد.

پرویز مظلومی در ابتدای جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. او ابتدا درباره شرایط فعلی استقلال و انتظاراتی كه از این تیم در دهمین دوره لیگ برتر وجود دارد، تصریح كرد: ما امسال بازیكنان زیادی را از دست دادیم و با تغییرات بسیاری كه در استقلال صورت گرفت، فرصت كافی هم برای آماده‌سازی لازم نداشتیم. من تنها توانستم به یك برنامه 35 روزه آماده كنم كه 5 روز از آن انجام نشد و در مدت باقی مانده هم 10 بازیكن اصلی تیم را در اختیار نداشتم كه 4 بازیكن ملی‌پوش آن به مدت دو هفته با ما نبودند اما امسال بازیكنان خوبی را جذب كردیم كه باید از زحمات علی فتح‌الله زاده سرپرست باشگاه استقلال تشكر كنیم. كسی فكر نمی‌كرد كه با این سرعت تیم ما جمع و جور شود. استقلال در ابتدا با 5 بازیكن تمریناتش را شروع كرد به هر حال 70 ، 80 درصد خواسته‌های من در فصل نقل و انتقالات برآورده شد و مابقی هم به دلیل بالا بودن رقم جذب بازیكنان مد نظر میسر نشد.

وی افزود: ما نفرات جدید را با بازیكنان قدیم مقایسه نمی‌كنیم چرا كه هر بازیكنی كارآیی خودش را دارد اما بازیكنان جدید در تفكرات من جا دارند. استقلال قوی‌تر از قبل خواهد شد اگر فرصت كافی به او داده شود.

مظلومی گفت: باید انتظارات از این تیم با واقعیت همسان باشد. هواداران استقلال باید با اطلاع از شرایط این تیم از ما نتایج خوب بخواهند هرچند این به منزله سلب مسوولیت كردن از خودم نیست. من از روزی كه به اتفاق همكارانم در این تیم مشغول به كار شدم، شبانه‌روزی برای آماده‌كردن استقلال تلاش كردیم و تا وقتی هم كه باشم به این تلاش ادامه خواهم داد اما باید واقع‌نگر هم باشیم.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم دنبال بهانه باشیم اما به ما حق دهید كه توقع‌ها از استقلال بالا رفته است و نباید چنین باشد. ما نباید بی‌خود خودمان را دلخوش كنیم. باید بدانیم رقیبان‌مان تا دندان مسلح هستند و نفرات خوبی را جذب كردند. باید فرصت كافی داشته باشیم كه به آن‌ها برسیم. با همه این تفاصیل دست‌مان از پیش بالا نیست. علم روز و منطق فوتبال در دنیا می‌گوید كه یك تیم برای موفقیت نیازمند تلاش مستمر در طول زمان است كه ما به آن نیاز داریم. قول می‌دهیم كه اگر چنین شرایطی را داشته باشیم، تیم مقتدری خواهیم بود هرچند با این حال هم اگر ببازیم بهانه‌جویی‌های گذشته را نخواهیم كرد.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال تهران

مظلومی درباره‌ی اولین دیدار استقلال در لیگ مقابل شهرداری تبریز گفت: آن ها تیم خوبی هستند و در لیگ دسته یك با قدرت كار كردند. بازی‌های‌شان زودتر از دیگر تیم‌های دسته یكی راه یافته به لیگ برتر، تمام شد لذا فرصت كافی برای خوب آماده شدن را داشتند. شهرداری تبریز بازیكنان جدید توانمندی را برای حضور مقتدرانه در لیگ برتر جذب كرد و سرمربی موفقی هم دارد. از اوضاع و شرایط آن‌ها در ابعاد مختلف اطلاع كامل داریم می‌دانیم تا چه حد كارمان سخت است و بازی آسانی در تبریز نخواهیم داشت. استقلال به هر حال مهیای این مسابقه شده است هرچند مصدومیت جباری باعث شد كه او را برای این مسابقه نداشته باشیم و فرهاد مجیدی هم به همین دلیل در تركیب استقلال برای این بازی نخواهد بود. بازیكنان ملی‌پوش هم كه گفته می‌شد ده روز در اردوی ملی هستند دیروز به جمع ما اضافه شدند كه مدت آن به دو هفته رسید. در شرایط سختی لیگ را باید آغاز كنیم و توكلمان به خداست.

مظلومی درپاسخ به این سوال كه آیا تنش‌های فصل پیش میان وحید طالبلو و محمد محمدی دو دروازه‌بان تیم استقلال امسال به پایان رسیده است، گفت: نظم و انضباط سرلوحه‌ی كار من در استقلال است. فرق نمی‌كند كه كدام بازیكن در تركیب قرار بگیرد چرا كه اولویت ما منافع تیم است. اگر احساس كنم بازیكنی می‌خواهد به منافع تیم ضربه بزند با او برخورد می‌كنم. من از اسم‌ها نمی‌ترسم و از اینكه بگویند برخورد با فلان بازیكن باعث به وجود آمدن یك سری مسائل حاشیه‌ای می‌شود هم هراسی ندارم. ما نباید بگذاریم با بازیكن سالاری فوتبال‌مان از بین برود.

وی افزود: بازیكنان استقلال باید تابع شرایط تیم باشند. بازیكن باید دلش با تیم باشد چرا كه در غیر این صورت شرایط روحی او به بازیكنان دیگر سرایت می‌كند. اگر ما بتوانیم این مهم را در استقلال جا بیندازیم با یكدلی ایجاد شده میان تمام بازیكنان، نقاط ضعف استقلال به طور كامل پوشش داده خواهد شد. من با اكثر بازیكنان به طور خصوصی صحبت كردم و آن‌ها هیچ كدام هیچ مشكلی از كار كردن كنار هم ندارند و اولویت‌شان منافع استقلال است. به هر حال در دوران بازیگری ما هم این طور بود كه فلان بازیكن با چند بازیكن خاص ارتباط خانوادگی داشته باشد یا اینكه فردی با یك بازیكن خاص راحت‌تر باشد اما همه این‌ها باید در راستای منافع تیم باشد. طالب‌لو و محمدی قول دادند مشكلات گذشته را فراموش كنند. تا حالا كه چنین بوده و مطمئن باشید اگر غیر از این باشد آن را قیچی خواهم كرد.

مظلومی در پاسخ به این سوال كه با وجود تغییرات گسترده در استقلال و مشكلاتی كه با آن دست به گریبان بودید حتی اگر به طور منطقی نباید از استقلال امسال حتی‌الامكان تا پایان نیم فصل انتظار زیادی داشته باشیم، در صورت باخت‌های احتمالی با فضای سكوها و شرایط و اعتراض‌های هواداران چه كار خواهید كرد؟ گفت: ما همیشه حق را به سكوها و هواداران می‌دهیم. آن‌ها سختی‌های زیادی كشیدند. آن‌ها صاحبان اصلی استقلال هستند و البته حق دارند هر تیم یا فردی را دوست داشته باشند. اگر خدای ناكرده نتایج استقلال باعث اعتراض‌های آن‌ها و یا تشویق فرد خاصی از سوی آن‌ها شود هم نگرانی از این بابت ندارم. ما كه نمی‌توانیم بگوییم آن‌ها به زور یك شخص خاص را تشویق كند هرچند آن‌ها باید ابتدا تیم‌شان را دوست داشته باشند. آن‌ها استقلال را تشویق كنند بعد هر فردی را هم خواستند تشویق كنند. من معتقدم هر كسی حتی یك روز برای استقلال زحمت كشیده به گردن این تیم حق دارد و از شنیدن تشویق‌هایی به سود اشخاصی كه اكنون در استقلال حضور ندارند ناراحت نمی‌شود.

پرویز مظلومی سرمربی استقلال تهران

مظلومی در پاسخ به این سوال كه اكنون كه تعداد زیادی از بازیكنان را در اختیار نداشتید و به قول خودتان به هماهنگی زیادی نرسیدید پس از مدتی تیم ملی باید در بازی‌های غرب آسیا هم شركت كند آیا با آن اردو هم مشكل دارید، اظهار كرد: با قوانین مسابقه‌های غرب آسیا آشنا هستم و می‌دانم تیم ملی باید با تركیب اصلی خود در این رقابت‌ها شركت كند چرا كه در غیر این صورت مانند دفعه پیش جریمه خواهیم شد. بنابراین باید خودمان را با شرایط تیم ملی هم وفق دهیم. ما سعی می‌كنیم در وقفه‌هایی كه در آینده در لیگ اتفاق می‌افتد اردوهایی را برگزار كنیم. اعتراض ما به اردوی تیم ملی هم منطقی بود. ما گفتیم اگر قرارداد اردوی تیم ملی را چهار ماه پیش بستید حداقل سازمان لیگ می‌توانست مسابقه‌ها را دیرتر آغاز كند.

مظلومی در ادامه نشست گفت: به هر حال خودم را برای كار در شرایط سخت آماده كرده‌ام. باید هواداران هم صبور باشند و به ما كمك كنند. همه انتظار دارند مظلومی با برد لیگ را شروع كند. من هم این را دوست دارم و تمام تلاشم را برای آن به كار می‌بندم اما باز هم تاكید می‌كنم كه دادن زمان كافی می‌تواند شرایط خوبی را برای استقلال به وجود بیاورد. خوشبختانه علی سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی هم خیلی سریع كمك‌ مالی خوبی را به ما كردند و توانستیم بخشی از بدهی‌های فصل گذشته و بخشی از مبلغ قرارداد امسال بازیكنان را پرداخت كنیم. من می‌دانم كه هوادار از ما برد می‌خواهد اما به آن‌ها می‌گویم كه اگر عاشق استقلال هستید شرایطش را درك كرده و صبور باشید.

مظلومی همچنین درباره‌ی برنامه‌های آتی استقلال گفت: درخواست یك اردوی خارجی و اردوی داخلی دیگری را از باشگاه در وقفه‌های آتی لیگ داشته‌ایم و در آن فرصت‌ها می‌توانیم با نفرات كامل، برنامه‌هایمان را مرور كنیم. ضمن اینكه تابع اردوها و برنامه‌های تیم ملی هم خواهیم بود. باید از سازمان لیگ هم تشكر كنیم كه در این فشردگی برنامه‌ی بازی‌های ملی، چطور برنامه‌های مسابقه‌های لیگ را گنجانده و در تاریخ مقرر هم به پایان خواهد رساند.

مظلومی درباره‌ی وضعیت مجتبی جباری و آرش برهانی گفت: جباری شرایط خوبی در تمرینات داشت و به روزهای اوج خودش نزدیك می‌شود او مصدوم شد اما، به زودی بهبود پیدا می‌كند. این جباری آماده‌تر از جباری دوران گذشته‌اش خواهد شد. همچنین آرش برهانی هم مهاجم خوبی است كه مطمئن هستم به زودی از اوضاع بد گذشته‌اش خلاص می‌شود. ما در مجموع استقلال را برای این فصل هجومی بسته‌ایم و تیم خوبی در آینده خواهیم شد. همچنین ما بازیكنان خارجی خوبی هم گرفته‌ایم. تنها دوسانتوس یكی از بازیكنان برزیلی ما كمی اضافه وزن داشت كه آن هم در تمرینات برطرف شد.

سرمربی تیم استقلال درباره‌ی حاشیه‌هایی كه بین او و امیر قلعه‌نویی سرمربی سپاهان به وجود آمده بود گفت: نمی‌خواهم پاسخ كسی را بدهم قلعه‌نویی به گردن استقلال حق دارد اما معتقدم استقلال بیشتر به گردن او حق دارد. حاشیه‌ها همیشه می‌تواند برای تیم‌های بزرگ از جمله استقلال مشكل‌ساز شود. باید باهوش باشیم و شرایط آرامی را برای استقلال فراهم كنیم. من برای هر كسی كه بخواهد استقلال را تخریب كند جواب دارم.

مظلومی با بیان اینكه با سخت‌گیری‌های فدراسیون فوتبال درخصوص مشكل دوپینگ در فوتبال موافق است، تصریح كرد: من با دوپینگ مخالفم. ما هیچ مشكلی با كنترل‌های شدید در این خصوص نداریم و به مسوولان هم پیشنهاد می‌كنیم آزمایش‌هایشان را از تیم استقلال آغاز كنند اما این كار باید پنهانی صورت گیرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری