تبیان، دستیار زندگی
اولین نشست خبری باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس دیروز از ساعت 16 در سالن همایش‌های شهرداری‌ منطقه 9 با حضور حبیب كاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس، علی دایی سرمربی این تیم و همچنین محمود خوردبین و كریم باقری برگزار شد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدعی قهرمانی در هر سه جام هستیم

علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

نشست خبری باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس دیروز از ساعت 16 در سالن همایش‌های شهرداری‌ منطقه 9 با حضور حبیب كاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس، علی دایی سرمربی این تیم و همچنین محمود خوردبین و كریم باقری برگزار شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مدعی شد این تیم در فصل پیش رو در هر سه جام لیگ برتر جام حذفی و لیگ قهرمانان مدعی قهرمانی است و حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.

علی دایی در نشست خبری عصر دیروز باشگاه پرسپولیس با بیان این مطلب افزود: در ابتدا باید از تمامی بازیکنان پرسپولیس که امسال از تیم ما جدا شدند تشکر کنم. من در مورد اظهار نظر محسن خلیلی نظر خاصی ندارم. خلیلی نظرش را گفته و نظر او هم مانند نظرات دیگران محترم است. من هم در مورد محسن خلیلی اظهار نظر شخصی خودم را گفتم و رای به جدایی او دادم.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، اولین سوالی كه از سرمربی پرسپولیس پرسیده شد درخصوص سیستم مورد نظر دایی در لیگ دهم بود كه او در جواب گفت: ما در تمرین‌های خودمان سیستم‌های مختلفی را كار كرده‌ایم و مطمئنا بسته به شرایط هر بازی، سیستم ما فرق می‌كند كه در طول بازی‌ها شاهد این خواهیم بود. ما امسال طوری پرسپولیس را بسته‌ایم كه در هر سه جام حرفی برای گفتن داشته باشیم و باید بگویم كه ما در هر پستی بازیكنان بزرگی داریم و می‌توانیم از هر سیستمی استفاده كنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه تاکید کرد تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته و افزود: 80 درصد از بازیکنانی که من می خواستم به عضویت تیم پرسپولیس درآمدند.

دایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینكه چه افرادی در این فصل روی نیمكت پرسپولیس می‌نشینند؟ تصریح كرد: من خیلی دوست دارم كه همچنان در این فصل با حسین عبدی كار كنم. خوشبختانه ما یك كار خوب را از سال قبل با حسین آغاز كرده‌ایم و در كمال تفاهم و همكاری توانستیم نتایج خوبی هم از كار مشترك‌مان بگیریم. من خودم شخصا با عبدی صحبت كردیم و دوست دارم كه حسین در پرسپولیس بماند چرا كه او یكی از افراد فهمیده و باشعور فوتبال ما چه از نظر اخلاقی و چه از نظر فوتبالی است و من خیلی خوشحال می‌شوم كه حسین به جمع ما برگردد و در كنار هم در خدمت پرسپولیس باشیم. باید بگویم كه امسال اگر عبدی در كنار ما بماند، من، حسین عبدی، تارتار و یحیوی روی نیمكت تیم خواهیم نشست و مولایی بدنساز تیم و عالی پور به عنوان آنالیزور از جاهای دیگر به ما كمك خواهند كرد. این گونه نیست كه این افراد كمتر از ما زحمت می‌كشند بلكه شاید به گونه‌ای باشد كه حتی بیشتر از ما برای پرسپولیس كار می‌كنند. ان‌شاءالله با حضور حسین عبدی كادر قوی‌ای خواهیم داشت.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تعطیلی گاه و بی گاه مسابقات لیگ برتر را به ضرر همه تیم ها از جمله تیمش خواند و افزود: امیدوارم مسئولان سازمان طوری برنامه ریزی کنند که این تعطیلات کمتر شود. تعطیلات باعث صدمه خوردن لیگ می شود و در نهایت این تیم ملی است که از تضعیف شدن لیگ ضربه خواهد خورد. در جام جهانی گذشته تیم هایی از آسیا موفق عمل کردند که لیگ های خوبی داشتند و کمتر مسابقات داخلی شان دچار نوسان شد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با بحث شكایت او از فدراسیون و صحبت‌هایی كه اخیرا كفاشیان در این باره كرده بود، اظهار كرد: من باید یادآوری كنم كه هیچ موقع این موضوع را وارد حیطه كاری خودم در پرسپولیس نمی‌كنم و این مسائل را به درون تیم نمی‌آورم و می‌خواهم تمام تمركزم را بر روی پرسپولیس بگذارم اما متاسفانه روال پیگیری پرونده من باید از سه چهار ماه پیش توسط دستگاه‌های اداری طی می‌شد كه این كار تاكنون صورت نگرفته است. از وقتی كه از تیم ملی رفتم حدودا یك سال و چهار ماه می‌گذرد. اما فدراسیون تا به امروز به تعهدات خود عمل نكرده است. من باز هم می‌گویم كه مثل همیشه به دنبال حقم می‌روم و از آن چشم‌پوشی نخواهم كرد.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: همان طور كه قبلا گفته‌ام مدارك مربوط به پرونده‌ام را در اختیار دارم كه یكی متممی است كه من امضا كرده‌ام و دیگری متممی كه فدراسیون امضا كرده است و من می‌توانم این مدارك را هر زمان كه خواستند بیاورم و ثابت كنم كه حق با من است.

دایی اضافه كرد: در ضمن من فكر می‌كنم رای كمیته استیناف به نفع من نباشد چرا كه این كمیته زیرمجموعه فدراسیون است. در مورد صحبت جدید آقایان نیز باید بگویم كه فیفا جدا از رای كمیته انضباطی و كمیته استیناف ما مساله را بررسی می‌كند. متاسفانه آقایانی كه این صحبت‌ها را می‌كنند یا از مسائل بین‌المللی خبر ندارند و یا اینكه خبر دارند و خودشان را به آن راه می‌زنند. من تا روشن شدن موضوع صبر می‌كنم و برای كمیته استیناف و كمیته انضباطی و رای آن‌ها نیز احترام قائلم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه تاکید کرد تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته و افزود: 80 درصد از بازیکنانی که من می خواستم به عضویت تیم پرسپولیس درآمدند. تیم پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات را خودم بستم و بهانه ای برای ناکامی های احتمالی نخواهم داشت. اینکه نتوانستیم برخی از بازیکنانی که می خواستیم  را نتوانستیم جذب  کنیم نباید بهانه ای برای شکست باشد. امسال پرسپولیس دیگر را شاهد خواهید بود و با این تیم حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

دایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه امسال علی دایی پرسپولیس چه كسی خواهد بود؟ گفت: امسال ما با وجود كریم باقری نیازی به دایی در تیم‌مان نداریم و وجود كریم همیشه نعمت بزرگی برای ما بوده است و او همیشه به ما كمك كرده است.

وی در واکنش به اظهارات علیرضا علیپور دبیر شورای منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال که گفته بود دایی فراموش کرده در بایرمونیخ هم منشور اخلاقی رعایت می شد گفت: من 5 سال در اروپا و چند سال در کشورهای عربی فوتبال بازی کردم. من در این تیم ها نه چیزی به نام منشور اخلاقی دیدم و نه موردی در این خصوص شنیدم. در تیم هایی که من بازی کردم همه چیز رعایت می شد چرا که بازیکنان قرارداد حرفه ای با باشگاه امضا می کردند شاید اگر بازیکنی به دیسکو می رفت فردا باشگاه جریمه اش می کرد آن هم نه به خاطر اینکه به جاهای غیرمجاز رفته بود بلکه بخاطر اینکه با رفتارش به باشگاه لطمه زده بود.

وی تاکید کرد: ظاهرا آقای علیپور چند سال زودتر از من در فوتبال اروپا بازی کرده و از قوانین آنجا باخبر بوده است! من اعتقاد دارم که بهتر است به جای پرداختن به زندگی دیگران به اصلاح خودمان بپردازیم. دین و آیین ما می گوید با آبروی افراد بازی نکنید و تا زمانی که صد درصد از چیزی مطمئن نشدید آن را مطرح نکنید اما در فوتبال ما اگر من مربی یا بازیکن خطایی را مرتکب شوم خیلی راحت با آبرویم بازی می شود. من اعتقاد دارم بازیکن و مربی متخلف باید محروم شود اما نباید جریمه او ممنوعیت از حضور در لیگ برتر باشد بلکه باید فرد متخلف بر اساس قانون محروم شود.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینكه با وضعیت نگران كننده‌ی خط دفاع پرسپولیس چه می‌كنید، خاطر نشان كرد: ما در خط دفاع بازیكنان بزرگی داریم و به نظر من سال قبل هم اگر گلی می‌خوردیم از بد دفاع كردن بود نه از ضعف بازیكنان. به علاوه اینكه بازیكنان ما در تمرینات‌مان به هماهنگی بیشتری رسیدند و خط دفاع و هافبك ما به خوبی همدیگر را می‌شناسند و این اشتباه است كه ما فقط از خط دفاعی‌مان انتظار داشته باشیم كه كار دفاع را انجام دهد. ما تیمی هستیم كه تیمی دفاع می‌كنیم و تیمی هم حمله می‌كنیم.

دایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه امسال علی دایی پرسپولیس چه كسی خواهد بود؟ گفت: امسال ما با وجود كریم باقری نیازی به دایی در تیم‌مان نداریم و وجود كریم همیشه نعمت بزرگی برای ما بوده است و او همیشه به ما كمك كرده است.

دایی با تکذیب شایعاتی که در مورد اردوی این تیم در آلمان مطرح شده است گفت: متاسفانه ما دوست داریم مسائل کوچک را بزرگنمایی کنیم. در اردوی ما درگیری به این شکلی که عنوان شده بوجود نیامد و این مسائل را که در روزنامه ها عنوان شده است به کلی تکذیب می کنم ما همانند یک خانواده هستیم در خانواده هم گاهی اوقات اتفاقی رخ می دهد اما متاسفانه برخی از شما خبرنگاران حرف های افرادی که می‌خواهند خودشان را در میان شما جا کنند و اتفاقات را  بزرگنمایی کردند پذیرفتید و 5 تا هم رویش گذاشتید. من همین جا از شما می خواهم اگر با دلیل و مدرک می توانید ثابت کنید که در اردوی آلمان درگیری ای بین بازیکنان پرسپولیس بوجود آمده است آن را به باشگاه ارائه کنید.

تبیان - رضا سیگاری