تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات جدید نشان می ‌دهد هر چه شما ساعات بیش ‌تری را در حالت نشسته به سر ببرید، به همان میزان عمر کوتاه‌ تری خواهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشستن بیشتر = طول عمر کمتر

نشستن

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد هر چه شما ساعات بیش ‌تری را در حالت نشسته به سر ببرید، به همان میزان عمر کوتاه‌ تری خواهید داشت.

به نقل از خبرآنلاین در این مطالعه که روی بیش از 120 هزار آمریکایی انجام شده است، محققان حتی با در نظر گرفتن عواملی مانند چاقی و میزان تحرک بدنی روزانه، متوجه شدند این موضوع به قوت خود باقی است.

دکتر جی بروک در این باره می ‌گوید: مردم باید بدانند کارهایی که در طول روز انجام می ‌دهند برای شان عواقبی به همراه دارد. اگر شما شغلی دارید که مجبور هستید چند ساعت به طور مداوم بنشینید، باید از هر فرصتی برای تحرک استفاده کنید.

تا کنون مطالعات زیادی در مورد یافتن ارتباط بین نشستن به مدت طولانی و بیماری‌ هایی مانند دیابت نوع دوم ، چاقی، بیماری‌ های قلبی و مانند آن انجام شده است، اما هنوز مطالعات کافی برای کشف رابطه مستقیم بین نشستن و مرگ و میر انجام نشده است.

در آخرین تحقیقات که با هدف بررسی این ارتباط انجام شده است زندگی بیش از 120 هزار نفر در طول 14 سال مورد بررسی قرار گرفت.

تحقیقات جدید نشان می ‌دهد هر چه شما ساعات بیش ‌تری را در حالت نشسته به سر ببرید، به همان میزان عمر کوتاه‌ تری خواهید داشت

در نهایت محققان متوجه شدند در مجموع افرادی که بیش از 6 ساعت در روز را در حال نشسته به سر می ‌برند، با احتمال 37 درصد بیش ‌تر از افرادی که کم‌ تر از 3 ساعت در روز می‌ نشینند در خطر مرگ قرار دارند.

اگر چه ورزش کردن روی کاهش خطر مرگ بر اثر نشستن طولانی مدت موثر بود، اما محققان متوجه شدند اثر این عامل چندان قدرتمند نیست.

از سوی دیگر افرادی که زمان طولانی را در حال نشسته هستند و ورزش نیز نمی ‌کنند بیش ‌تر از همه در خطر مرگ و میر قرار دارند. زنان دارای این ویژگی ‌ها تا 94 درصد و مردان تا 48 درصد در خطر مرگ قرار دارند.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

* مطالب مرتبط:

رازهای 100 ساله شدن

قدرت ایمنی بدن و طول عمر

امگا 3 طول عمر را افزایش می ‌دهد

خوردنی‌هایی برای حفظ جوانی و طول عمر

چرا زنها بیشتر از مردها عمر می كنند؟

رازهای طولانی كردن عمر

5  راز طول عمر ژاپنی‌ ها

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.