تبیان، دستیار زندگی
ضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که متاسفانه امروز جهیزیه و مهریه بالا مایه افتخار برخی‌ها شده است، اظهار داشت: سعی کنید چشم و هم چشمی ها را کنار بگذارید این زشتی ها را که بعضی افتخار خودشان می دانند کنار بگذارید چرا که افتخار در ساده زیستن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مکارم شیرازی:

چشم و هم‌ چشمی‌ها را کنار بگذارید، ساده زیستن افتخار است

آیت الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که متاسفانه امروز جهیزیه و مهریه بالا مایه افتخار برخی‌ها شده است، اظهار داشت: سعی کنید چشم و هم چشمی ها را کنار بگذارید این زشتی ها را که بعضی افتخار خودشان می دانند کنار بگذارید چرا که افتخار در ساده زیستن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به نیازمندی انسان به وجود اندرز دهندگان اظهار داشت: این واعظان دو گروهند؛ واعظان ناطق که انبیاء و اولیاء‌، معصومین ،علماء و کتاب های آسمانی هستند و واعظان خاموش که قبرستان های خاموش و کاخ های در هم شکسته شاهان و قامت های خمیده پیران.

ایشان در ادامه افزودند: دلیل این نیازمندی آن است که گاهی اوقات بر اثر عواملی، کارهای زشت انسان در نظرش زیبا جلوه می کند و اصرار دارد آن را انجام دهد اینجاست که نقش واعظان روشن می شود تا زیبایی ها را زیبا نشان می دهند و زشتی ها را زشت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به نمونه های تاریخی این ترفند شیطانی اشاره کرد و گفت: در روز عاشورا عمر سعد فرمانده لشکر یزید وقتی می خواست جمعیت را برای مبارزه با سالار شهیدان حرکت دهد، شیطان این عمل زشت را که زشت ترین اعمال بوده در نظرش زیبا جلوه می دهد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اینکه وهابی های افراطی جوانان را شستشوی مغزی می دهند و می گویند این بمب ها را در مسجد خانه خدا منفجر کن تا در بهشت در دامان پیغمبر باشی نمونه ای از این زیبا جلوه دادن کارهای ناپسند است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه داد: آنچه باعث می شود زشتی ها زیبا جلوه کندعوامل متعددی از جمله شیطان، خرافات، دوستان بد و هوای نفس و ... است، در زمان ما نیز نمونه های بسیاری از این مطلب وجود دارد نمونه اش جنایاتی است که به نام آزادی و حقوق بشر انجام می شود.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم صلی الله علیه و آله که می فرمایند روزی می آید که منکر در نظر مردم معروف و معروف در نظر مردم منکر می شود ابراز داشت: یکی از مسائل مهمی که زشتی ها زیبا و زیبایی ها زشت شده است، مسائل مربوط به ازدواج جوان ها است و اختلاف بسیاری که ازدواج های امروز با ازدواج های ائمه اطهار علیهم السلام دارد.

ایشان با بیان این که متاسفانه امروز جهیزیه و مهریه بالا مایه افتخار برخی‌ها شده است، اظهار داشتند: سعی کنید چشم و هم چشمی ها را کنار بگذارید این زشتی ها را که بعضی افتخار خودشان می دانند کنار بگذارید چرا که افتخار در ساده زیستن است.

آیت الله مکارم تأکید کردند: آن ها که مراسم ازدواج جوانان را با مهریه ها، خریدها، کادوها و جشن های آنچنانی سنگین می کنند و سبب می شوند جمعی از دختران و پسران نتوانند به آسانی ازدواج کرده و آلوده گناه شوند شریک گناهان این جوانان هستند.