تبیان، دستیار زندگی
همایش تجلیل و نکوداشت مقام علمی آیت الله موسوی لاری، رییس مرکز نشر معارف اسلامی در جهان با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سخنرانی مدیرحوزه های علمیه در قم برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش نکوداشت آیت الله موسوی لاری در قم، با پیام آیت الله مکارم شیرازی

آیت الله موسوی لاری

برگزاری همایش تجلیل و نکوداشت آیت الله موسوی لاری، رییس مرکز نشر معارف اسلامی در جهان با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سخنرانی مدیرحوزه های علمیه در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن انصاری، مدیر کل امور پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه، عصر جمعه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با آیت الله موسوی لاری رییس مرکز نشر معارف اسلامی در جهان، از برگزاری همایش نکوداشت شخصیت علمی آیت الله سیدمجتبی موسوی لاری در قم در اول مهرماه سال جاری خبر داد.

وی ابراز داشت: همایش تجلیل و نکوداشت مقام علمی آیت الله موسوی لاری رییس مرکز نشر معارف اسلامی در جهان، روز اول مهرماه، با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و سخنرانی آیات مرتضی مقتدایی مدیرحوزه های علمیه و محقق داماد، در شهر مقدس قم برگزار می شود.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به فعالیت های مرکز نشر معارف اسلامی در جهان تاکید کرد: این مرکز با وجود خدمات علمی و فرهنگی متعددی که در جهان داشته، متاسفانه در ایران ناشناخته است.

وی ادامه داد: فعالیت ها، خدمات و آثار این مرکز علمی در عرصه های بین المللی بسیار تاثیرگذار است، با این وجود در داخل کشور نسبت به آن آشنایی چندانی وجود ندارد.

حجت الاسلام انصاری از ارسال بیش از پنجاه مقاله علمی از اندیشمندان داخلی و خارجی جهان اسلام به دبیرخانه همایش نکوداشت آیت الله موسوی لاری خبر داد و گفت: این مقالات در قالب کتاب نامه ای چاپ و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی آثار آیت الله موسوی لاری را بسیار با ارزش توصیف کرد و ابراز داشت: آشنایی جامعه به ویژه اندیشمندان و محققان با آثار این شخصیت و محقق جهان اسلام، برکات و آثار بسیاری را به دنبال خواهد داشت.