تبیان، دستیار زندگی
مراسم نخستین سالگرد زنده‌یاد مهدی آذریزدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مسئولان محلی و نویسندگان با برنامه های ویژه در یزد برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین سالگرد زنده‌یاد آذریزدی

مهدی آذریزدی

مراسم نخستین سالگرد زنده‌یاد مهدی آذریزدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مسئولان محلی و نویسندگان با برنامه های ویژه در یزد برگزار می‌شود. رضا بردستانی رئیس بنیاد مهدی آذریزدی با اعلام این خبر به خبر آنلاین گفت: «مراسم بزرگداشت آذریزدی روز یکشنبه 27 تیرماه در دو قسمت برگزار می‌شود.»

به گفته وی در قسمت اول مهمانان از مقبره، نمایشگاه و کتابخانه آذریزدی دیدن می‌کنند و در قسمت دوم برنامه که در تالار فرهنگ یزد برگزار می‌شود، سخنرانان به ایراد صحبت‌هایشان می‌پردازند.

بردستانی درباره مهمانان این مراسم اظهار داشت: «سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر اشعری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، احمد نثاری رئیس انتشارات امیرکبیر، مصطفی رحماندوست نویسنده، به همراه محمدرضا فلاح زاده استاندار و محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از جمله مهمانان حاضر در این مراسم هستند.»

رئیس بنیاد مهدی آذریزدی همچنین درباره دعوت از محمدرضا سرشار، هوشنگ مرادی کرمانی، آرمان آرین و عرفان نظر آهاری به این مراسم سخن گفت که هر یک بنا به دلایلی نمی‌توانند در مراسم حاضر شوند. قرار است در این مراسم از سه طرح برتر فراخوان طراحی مقبره آذریزدی تقدیر شود و سایر طرح‌ها در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شود.

همچنین در مراسم نخستین سالمرگ آذریزدی از سایت اختصاصی بنیاد وی رونمایی می‌شود. رونمایی از تمبر آذریزدی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  همچنین رونمایی از دو کتاب  «شهید گمنام و پیرمرد قصه‌‌گو» و «پسر شهرزاد» از دیگر برنامه‌های ویژه این مراسم است.

در این مراسم بافت سه تابلو فرش با چهره آذریزدی آغاز می‌شود که یکی از آنها به موزه آستان قدس رضوی، یکی دیگر به یونسکو و دیگری به مؤسسه هانس کریستین اندرسن اهدا می‌شود.

بخش ادبیات تبیان