تبیان، دستیار زندگی
در سومین روز رقابت های بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار شد، 22 قاری و حافظ كل قرآن به رقابت پرداختند و این رقابت ها در ساعات پایانی شب بدون اتفاق خاصی پایان یافت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت 22 قاری و حافظ در سومین روز مسابقات قرآن پایان یافت

مسابقات بین المللی قرآن کریم

در سومین روز رقابت های بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار شد، 22 قاری و حافظ كل قرآن به رقابت پرداختند و این رقابت ها در ساعات پایانی شب بدون اتفاق خاصی پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی، سومین روز از رقابت های بیست‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم عصر امروز، 21 تیرماه، از ساعت 17:15 با قرائت آیاتی از قرآن كریم توسط «حسن ربیعیان» قاری بین المللی كشورمان به عنوان مهمان افتخاری در محل سالن سران اجلاس آغاز شد.

امروز در مجموع 11 حافظ كل قرآن كریم و 11 قاری قرآن در حضور هیئت داوران به رقابت پرداختند كه بخش اول این رقابت ها با شركت كننده ای از كشور استرالیا در رشته حفظ قرآن آغاز شد و سپس هشت نفر از حفاظ و قراء كشورهای خارجی در جایگاه حضور یافتند.

مسابقات بین المللی قرآن کریم

آغاز برنامه ها با تلاوت حسن ربیعیان

احمد عبدالله اظهری از كشور استرالیا در رشته حفظ كل، عمار معلم از كشور دانمارك در رشته قرائت، علاء صلاح الدین ایوبی از فلسطین در رشته قرائت، همچنین عبدالمزید از كشور بنگلادش در رشته حفظ كل به رقابت پرداختند.

در ادامه مسابقات احمد تمیم محمد از كشور افغانستان، عبدالعزیر دومبیا از ساحل عاج در رشته قرائت به رقابت پرداختند، همچنین سلیمان محمد سلیمان الشجراوی از اردن و انس هاشم المشهدانی از قطر به ترتیب در رشته حفظ و قرائت به اجرای برنامه پرداختند.

پخش تیزر تبلیغاتی و سپس برنامه تواشیح با اجرای گروه طارق آذربایجان از دیگر برنامه های سومین روز برپایی این رقابت ها بود.

در ادامه برنامه رقابت ها، بدر عبدالحافد حد از لیبی در رشته حفظ كل برنامه خود را آغاز كرد و بعد از او انور هاسین از مالزی در رشته قرائت، عبدالقدوس جالوه از سیرالئون در رشته حفظ و سیف الغافری از كشور عمان در رشته قرائت به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین عبدالرحمن اوسینی موسی از نیجر در رشته حفظ كل، حسنی مریا از آلبانی در رشته قرائت، مسعود نیك دستی از ایران در رشته قرائت، دیگر شركت كنندگانی هستند كه در ادامه مسابقات به اجرای برنامه پرداختند.

مسابقات بین المللی قرآن کریم

تلاوت مسعود نیك دستی نماینده ایران

مسعود نیك دستی قاری ممتاز كشورمان و نماینده ایران در رشته قرائت این دوره از مسابقات از ساعت 20:10 اجرای برنامه داشت. وی با تلاوت زیبای آیات 98 تا 101 سوره مباركه انعام كه مورد استقبال حضار قرار گرفت و فضای سالن مسابقات را عطرآگین كرد.

پس از او «احمد ابوالقاسمی» قاری بین المللی كشورمان قبل از اذان مغرب به تلاوت قرآن پرداخت كه این برنامه از طریق رادیو قرآن و شبكه قرآن و معارف سیما به طور زنده پخش شد و پس از برنامه او اذان مغرب به افق تهران با صدای سجاد سلمانی پخش شد و بعد از آن نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد.

بعد از نماز مغرب و عشاء هم عبدالوحید سلیمان از اندونزی در رشته حفظ كل، كامل حیدرویچ از بوسنی و هرزگوین در رشته قرائت، محمد هاشم حاجی عبدالله از برونئی در رشته حفظ و یوسف بن موسی از مالزی در رشته حفظ و حامد الطیب الاسمر از لیبی در رشته قرائت، عباس احمد علی از تانزانیا در رشته حفظ به رقابت پرداختند.

تلاوت «احمد مهاجر» قاری افتخاری از كشور اندونزی در ساعت 22:27 تا 22:40 از دیگر برنامه امشب برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم بود كه در واقع پایان بخش مسابقات بود.

مسابقات بین المللی قرآن کریم

تجلیل از برگزیدگان پژوهش های قرآنی

همچنین صبح امروز همزمان با برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم، همایش پژوهش‌های قرآنی در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار شد. در این مراسم كه 10 نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و از پنج نفر تجلیل شد. همچنین 7 نفر از مؤلفان مقالات خارجی معرفی و تقدیر شدند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین «شرفخانی»، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به ارائه گزارشی از روند برپایی چهارمین دوره همایش پژوهش‌های قرآنی پرداخت و تصریح كرد: موضوعاتی كه در فراخوان بخش مقالات، این همایش اعلام شد در راستای برطرف كردن نیازهای یك جامعه اسلامی عنوان شده بود و از پژوهشگران و صاحب‌نظران درخواست داریم تا از همین امروز برای پنجمین دوره این همایش نظرات خود را به دبیرخانه همایش ارائه دهند.

مسابقات بین المللی قرآن کریم

همچنین در این مراسم، آیت‌الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» عضو مجلس خبرگان رهبری درباره جایگاه قرآن كریم در اداره جامعه اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان برگزیدگان مورد تجلیل قرار گرفتند.

یادآور می شود، بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن كریم از 19 تیرماه آغاز شده و تا 23 تیرماه ادامه خواهد داشت. متسابقانی كه در رشته حفظ قرآن كریم با یكدیگر به رقابت می‌پردازند، صبح‌ها در آزمون حفظ قرآن كریم در محل هتل شركت می‌كنند و عصرها از ساعت 16:30 تا 22:30 نیز در محل سالن اجلاس سران به رقابت می‌پردازند.

مسابقات بین المللی قرآن کریم

تنظیم: هومن بهلولی