تبیان، دستیار زندگی
دومین روز رقابت‌ها در دو بخش قرائت و حفظ از بیست‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم، امشب، 20 تیرماه، با پایان قرائت قاریان و حافظان از 19 كشور شركت كننده و تلاوت احمد نعینع، عضو هیئت داوران این مسابقات به پایان رسید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان رقابت‌های دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن كریم

رقابت های روز دوم

دومین روز رقابت‌ها در دو بخش قرائت و حفظ از بیست‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم، امشب، 20 تیرماه، با پایان قرائت قاریان و حافظان از 19 كشور شركت كننده و تلاوت احمد نعینع، عضو هیئت داوران این مسابقات به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی، دومین روز بیست‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم، امروز، 20 تیرماه، از ساعت 17 با قرائت آیاتی از قرآن كریم توسط «حامد شاكرنژاد» قاری بین المللی كشورمان به عنوان مهمان افتخاری در محل سالن سران اجلاس سران كشورهای اسلامی آغاز شد.

در ادامه «عمر عبدو بیساسو» از كشور اوگاندا در رشته حفظ كل به قرائت پرداخت، سپس «عثمان باه» از كشور مالی در رشته قرائت، تلاوت خود را به معرض قضاوت حضار و داوران گذاشت.

در ادامه این مسابقات «سالم پك» از كشور آفریقای جنوبی در رشته حفظ قرآن كریم به رقابت با دیگر متسابقین پرداخت، سپس «احمد محمد جمیل محمد» از كشور سریلانكا در رشته قرائت اجرای برنامه داشت.

همچنین «محمد مفس سامسون محمد» دیگر قاری كشور سریلانكا در رشته حفظ كل قرآن كریم و قاری «منظور احمد» از بنگلادش در رشته قرائت مسابقات را ادامه دادند.

رقابت های روز دوم

تلاوت «علی رجبی» از كشور ایران در رشته حفظ كل

در ادامه مسابقات در ساعت 18:30 تیزری از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد و سپس «ابوبكر الحسن» از كشور غنا در رشته قرائت به تلاوت پرداخت، همچنین «علی رجبی» از كشور ایران در رشته حفظ كل برنامه خود را اجرا كرد كه مورد استقبال حضار قرار گرفت.

در ادامه این مسابقات «محمد حسین الركابی» از آلمان در رشته قرائت قرآن كریم تلاوت كرد، سپس «یعقوب محمد الحبیب الامینی» از كشور سودان در رشته حفظ كل و «عبدالله داودی محمد» از كشور تانزانیا در رشته قرائت به رقابت پرداختند.

سپس گروه تواشیح «قدر تهران» به اجرای برنامه پرداختند و متسابقانی از كشورهای سوریه، عمان و تركیه در رشته های قرائت قرآن كریم و حفظ كل به رقابت پرداختند.

«عمیر الناضر» از سوریه شركت كننده رشته حفظ كل بود كه به رقابت پرداخت. پس از او محمد خضر از شكور سوریه در رشته قرائت به تلاوت آیات اختصاص یافته خود پرداخت.

رقابت های روز دوم

ابتهال خوانی موسوی قهار و قرائت اذان توسط علیرضا سبحانی

«سلیمان حومید الطوقی» از كشور عمان و «ارهان مت» از كشور تركیه دو شركت كننده دیگری بودند كه به ترتیب در رشته های حفظ كل و قرائت به رقابت پرداختند. در ادامه مسابقات پورزرگری به تلاوت آیاتی چند از كلام الله مجید پرداخت و پس از او موسوی قهار در رشته ابتهال به اجرای برنامه مورد نظر خود پرداخت. همچنین نوای اذان مغرب به صورت زنده توسط علیرضا سبحانی در سالن طنین انداز شد.

بعد از اقامه نماز جماعت، این مسابقات در رشته های حفظ و قرائت با حضور متسابقانی از كشورهای پاكستان، عراق و بلغارستان دنبال شد و بعد از پخش یك تیزر تلویزیونی، متسابقانی از كشورهای تونس و تایلند آخرین نفراتی بودند كه در پایان دومین روز مسابقات به اجرای برنامه پرداختند.

«عبدل جاوید حسینی» از پاكستان و «مهدی محمد الخلیل» از عراق دو قاری بودند كه به ترتیب در رشته های قرائت و حفظ كل به رقابت با دیگر شركت كنندگان پرداختند. پس از تلاوت «محمد ترزی» از بلغارستان شركت كننده رشته قرائت، تیزری از صدا و سیما پخش شد.

«احمد قوببیا» از تونس و «عبدالله نوایی» از تایلند دو شركت كننده مسابقات در رشته حفظ كل برگزار كننده آخرین مسابقه بودند. تلاوت سیدصادق مسلمی، از قاریان بین المللی كشور ایران و تلاوت استاد احمد نعینع از كشور مصر دو تلاوت پایانی این مسابقات و در واقع پایان بخش برنامه امشب بودند.

رقابت های روز دوم

حضور حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات در سالن مسابقات

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات با حضور در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی، محل برگزاری مسابقات بین المللی قرآن كریم از روند برگزاری بیست و هفتمین دوره این مسابقات دیدن كرد.

قاریان و حافظان، مدعوین و متسابقان حاضر در بیست‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم، صبح فردا، 21 تیرماه، با حضور در سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، با فعالیت ها و خدمات این سازمان آشنا و از این محل بازدید می كنند.

رقابت های روز دوم

تجلیل از نفرات برگزیده بخش مقاله نویسی مسابقات قرآن

و نیز فردا دوشنبه، 21 تیرماه، 10 نفر به عنوان نفرات برگزیده بخش مقاله نویسی مسابقات قرآن معرفی و در نهایت از پنج نفر در مراسم پایانی مسابقات قرآن تجلیل می شوند. همچنین فردا 7 نفر از مؤلفان مقالات خارجی معرفی و تقدیر می شوند.

یادآور می شود، این مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن كریم در این مكان از 19 تیرماه تا 23 تیرماه ادامه خواهد داشت. متسابقانی كه در رشته حفظ قرآن كریم با یكدیگر به رقابت می‌پردازند، صبح‌ها در آزمون حفظ قرآن كریم در هتل ارم شركت می‌كنند و عصرها از ساعت 16:30 تا 22:30 نیز در محل سالن اجلاس سران به رقابت می‌پردازند.

رقابت های روز دومرقابت های روز دوم

اسامی هیئت داوران

در بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم كه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه كشور برگزار می‌شود، اساتیدی چون عباس امام جمعه، داور تجوید، حمیدرضا مستفید، داور وقف و ابتدا، محمد عباسی، داور صوت، قاسم رضیعی داور لحن، حمید درایتی داور حسن حفظ، شهریار پرهیزگار هادی حفاظ، عبدالرسول عبایی رئیس هیئت داوران، غلامرضا شاه میوه، ناظر، معتز آقایی و مهدی دغاغله به عنوان استاد راهنما، از اعضای ایرانی هیئت داوران هستند.

فرج الله محمود عبدالغنی الشاذلی داور تجوید و همراه از كشور مصر، احمد احمد نعینع، داور لحن از كشور مصر، عادل خلیل داور حسن حفظ از كشور لبنان، احمد مهاجر داور لحن از كشور اندونزی، ایلخان توك داور صوت از كشور تركیه، مظرمحمد علی حسن الصحاف، داور وقف و ابتدا از كشور عراق، محمدعارف العسلی داور تجوید از كشور سوریه و ذولكیفله بن علی داور صوت از كشور مالزی، اعضای هیئت داوران خارجی این مسابقات را تشكیل می دهند.

تنظیم: هومن بهلولی