تبیان، دستیار زندگی
نقد کتاب «ساختار معنایی مثنوی معنوی» با حضور توفیق سبحانی، مهدی محبتی و سیدسلمان صفوی. .../دومین درس‌گفتار نظامی با حضور دکتر دادبه 23 و 30 تیر ساعت 17 در مرکز فرهنگی شهرکتاب. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار دو نشست ادبی در شهر کتاب
اخبار دو نشست در شهر کتاب

ساختار معنایی مثنوی معنوی

نقد کتاب «ساختار معنایی مثنوی معنوی» با حضور توفیق سبحانی، مهدی محبتی و سیدسلمان صفوی.

مثنوی معنوی یکی از برترین آثار عرفانی کلاسیک فارسی است و به نظر بیش‌تر محققان، سرایش مثنوی بدون هدف از پیش‌ تعیین‌شده و بالطبع فاقد طرح و ساختار است اما دکتر سیدسلمان صفوی در کتاب «ساختار معنایی مثنوی معنوی» به بررسی ساختار روایی و موضوعی دفتر اول مثنوی پرداخته و دیدگاه عدم ساختار در مثنوی را مردود می‌شمارد. این کتاب به همت مرکز پژوهش میراث مکتوب انتشار یافته است.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه 22 تیر ساعت 17 به بررسی نقد و بررسی کتاب « ساختار معنایی مثنوی معنوی» اختصاص دارد که با حضور توفیق سبحانی، مهدی محبتی و سیدسلمان صفوی در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است. لازم به ذکر است در ابتدای نشست، عبدالحسین مختاباد تکه‌هایی از مثنوی را برای مخاطبان خواهد خواند.

نظامی، سخنگوی بزرگ فرهنگ ایران

دومین درس‌گفتار نظامی با حضور دکتر دادبه 23 و 30 تیر ساعت 17 در مرکز فرهنگی شهرکتاب.

دومین مجموعه از درس‌گفتارهایی درباره‌ی نظامی با عنوان «نظامی، سخنگوی بزرگ فرهنگ ایران» با سخنرانی دکتر اصغر دادبه در روزهای چهارشنبه 23 و 30 تیر ساعت 17 در مرکز در مرکز فرهنگی شهرکتاب  واقع در  خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود. در این دو جلسه، دو بیت نظامی تحلیل و بررسی می‌شود:

همه عالم تن است و ایران دل

نیست گوینده زین قیاس خجل

چون که ایران دل زمین باشد

دل ز تن به بود یقین باشد

بخش ادبیات تبیان