تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال اسپانیا با برتری مقابل آلمان برای نخستین بار به فینال رقابتهای جام جهانی فوتبال راه یافت .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

و بالاخره آلمان به زانو درآمد

شکست آلمان مقابل اسپانیا

تیم ملی فوتبال اسپانیا با برتری مقابل آلمان برای نخستین بار به فینال رقابتهای جام جهانی فوتبال راه یافت.

در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی چهارشنبه شب تیمهای ملی فوتبال آلمان و اسپانیا در ورزشگاه موسس مابهیدا شهر دوربان به مصاف هم رفتند که جدال آنها در پایان به برتری یک بر صفر تیم سرخپوش اسپانیا انجامید.

با این نتیجه دیگر چه اسپانیا قهرمان شود و چه هلند، جام جهانی، قهرمانی تازه پیدا خواهد کرد

هیچ کس باور نمی‌کرد آلمان که در بازی با آرژانتین به آن صورت بازی کرده و آرژانتین را به زانو در آورده بود، در بازی با اسپانیا این گونه بازی کند؛ اما اسپانیا زمین تا آسمان با آرژانتین تفاوت داشت. تیمی که بهترین بازیکنان جهان را در میانه میدان در اختیار دارد، بازی را به طور کامل از آلمان گرفت تا شکل بازی سفیدها در دو بازی یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی تفاوتی بسیار زیاد پیدا کند.

آلمان - اسپانیا

دل‌بوسکه برای این بازی، مردان خط میانی‌اش را مانند همیشه در زمین چید. در این تیم ژابی آلونسو وظیفه کار دفاعی را در کمربند خط میانی بر عهده داشت و البته شعاع حرکتی او آنقدر گسترده بود که تا پشت محوطه جریمه آلمان هم پیش می‌رفت. در این خط ژاوی همه کاره بود. او در اسپانیا همان ژاوی بارساست با این تفاوت که او دیگر مسی را در اختیار ندارد تا با پاس‌های عمقی او را با دروازه حریف تک به تک کند. در بازی دیشب اینیستا هم به طور کامل در کنار ژاوی بود تا ترکیب این دو نفر آلمان را از هر سو تحت فشار بگذارد.

بازی بی نقص مدافعان اسپانیا در این بازی باعث شد آلمان هیچ امیدی به باز کردن دروازه کاسیاس نداشته باشد. اگرچه سفیدها در این بازی چند بار کاسیاس را به واکنش واداشتند؛ اما این حملات آنقدر زهر نداشت که دروازه اسپانیا را روی پاشنه بچرخاند.

آلمان - اسپانیا

در نیمه اول، همه ذهن آلمان معطوف داوید ویا بود. بازیکنی که در کنار وسلی اسنایدر در صدر جدول گلزنان جام قرار دارد. این اقدام آلمان در کنار بازی کم اشتباه این تیم در امر دفاعی باعث شد اسپانیا تا دقایق میانی نیمه دوم به گل نرسد. با این حال اسپانیا که همه راه‌های گلزنی خود را بسته می‌دید برای رسیدن به دروازه نویر25 ساله راهی تازه انتخاب کرد تا در دقیقه با ضربه سر پویول مدافع، به اولین و تنها گل بازی برسد.

آلمان که تاماس مولر را در این بازی در اختیار نداشت و دیگر بازیکنانش را هم در اندازه‌های بازی قبل ندید، راهی جز قبول شکست نداشت. این تیم در مسابقه‌ای شکست خورد که هیچ چیز در آن برای عرضه نداشت. اسپانیا که برای اولین حضورش در فینال جام جهانی به اندازه یک دنیا انگیزه داشت، هیچ روزنه‌ای برای یواخیم لو باقی نگذاشت تا این مربی خرافاتی سرانجام راضی شود ژاکت خود را بشوید.

شادی ماتادورها پس از شکست ژرمن ها

البته نباید در خرافاتی بودن به او خرده گرفت. چون این کشور اعتقاد عجیبی به خرافه دارد. آلمانها مدتها درگیر این موضوع بودند که پیراهن سبز برای آنها شگون ندارد و در مسابقاتی که با این رنگ حاضر شده‌اند شکست خورده‌اند. امسال هم که تب هشت‌پای آکواریوم زندگی دریایی در اوبرهاوزن آلمان، نه تنها آلمان را که تمام دنیا را فراگرفته است.

به هر حال با برد اسپانیا در بازی دیشب، فینال جام جهانی امسال از دو تیمی شکل گرفت که برای اولین بار قهرمانی در جام جهانی را تجربه می‌کنند. هلند دو بار در سال‌های 1974 و 1978 به فینال رسید اما هر دو بار در برابر میزبان به نایب قهرمانی قناعت کرد. اسپانیا نیز برای اولین بار است که فینال را تجربه می‌کند و به این ترتیب جام جهانی نوزدهم یک قهرمان جدید به دنیا معرفی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

آلمان شب تا صبح گریه کرد

اسپانیا - آلمان از نگاه دوربین

کلیپ گلهای دیدار هلند - اروگوئه

جام در اروپا ماند

هلند پس از 32 سال فینالیست شد

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری