تبیان، دستیار زندگی
کمیته داوران فیفا اعلام کرده کامرانی فر در لیست داوران مرحله یک چهارم نهایی حضور و شانس قضاوت در این مرحله را دارد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود کامرانی فر به یک چهارم

کامرانی فر نماینده ایران در جام جهانی 2010

کمیته داوران فیفا اعلام کرده کامرانی فر در لیست داوران مرحله یک چهارم نهایی حضور و شانس قضاوت در این مرحله را دارد.

کمیته داوران فیفا با اعلام اسامی داوران مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی نام کامرانی‌فر را به عنوان کمک داور اول در لیست این داوران قرار داد و وی شانس حضور در این مرحله را پیدا کرد.

این تصمیم فیفا در حالی صورت گرفت که در بازی افتتاحیه جام جهانی کامرانی‌فر به عنوان کمک داور ذخیره معرفی شد، اما با عملکرد مناسب در 2 دیدار مکزیک-فرانسه و سوئیس-شیلی به عنوان کمک داور اول مسئولان داوری فیفا را مجاب کرد تا از او در این جایگاه استفاده کنند.

تا این لحظه هنوز ترکیب تیم داوری بازی های مرحله یک چهارم مشخص نشده و فقط اعلام شده کامرانی‌فر در این مرحله کمک داور اول است. از 19 تیم داوری جام جهانی 29 داور برای مرحله یک چهارم نهایی حفظ شده اند. دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 از روز جمعه با دیدار تیم‌های برزیل و هلند آغاز خواهد شد.

در لیست اعلام شده از سوی فیفا برای داوران وکمک داوران بازمانده در جام جهانی نام تیم داوری حسن کامرانی فر به عنوان اولین تیم آسیایی آمده است که می تواند نشان دهنده شانس بالای قضاوت کامرانی فر در مراحل یک چهارم نیمه نهایی،رده بندی و حتی فینال باشد.

کامرانی فر: اعتماد به نفسم بالا رفته

خودش می گوید که اعتماد به نفسش بالا رفته و آنقدر با تجربه شده است که از لحاظ روحی روانی روی او تاثیر گذاشته است.

کمک داور ایرانی حاضر در جام جهانی با اشاره به حضورش در مرحله یک چهارم نهایی گفت:« اگر به من فرصت دهند بهتر از دیدارهای قبل قضاوت خواهم کرد.»

کامرانی فر نماینده ایران در جام جهانی 2010

او این را می گوید و ادامه می دهد« به عنوان کمک داور اول در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی انتخاب شده‌ام. قبلا احتمال می‌دادم شاید در یک بازی به عنوان کمک داور ذخیره حضور داشته باشم که این اتفاق افتاد و خوشبختانه به عنوان کمک داور اول انتخاب شدم.»

او با بیان اینکه از این اتفاق خیلی خوشحال است می گوید« خوشحالم اما هنوز از سوی کمیته داوران فیفا اعلام نشده قضاوت کدام دیدار به تیم داوری ما خواهد رسید و مشخص نیست چه زمانی اعلام می‌شود.

در اینجا شرایط خوبی دارم و تمام امکانات مهیا است. در دو دیدار اول به نظر خودم و بسیاری از کارشناسان قضاوت خوبی داشتم. جام جهانی تحربه بسیار خوبی است. اگر به من بازی هم برای قضاوت نرسیده بود همین حضور در جام جهانی تحربه خوبی بود.»

کامرانی فر در پایان با اشاره به اینکه اعتماد به نفس اش حالا بیشتر از گذشته شده می گوید«: شرایط طوری شده که از نظر اعتماد به نفس و وضعیت روحی و روانی خیلی بهتر شده‌ام و فکر می‌کنم اگر به من فرصت قضاوت دهند خیلی بهتر از دیدارهای قبل قضاوت خواهم کرد.

مطمئنم در دوره‌های بعد می‌توانیم در رقابت‌ها تیم کامل داوری از ایران داشته باشیم. برای من بسیار سخت است با داورانی که هموطن من نیستند قضاوت کنم. اگر تیم کامل داوری از ایران بود قضاوت راحت‌تر می‌شد و عملکرد بهتری داشتیم. داوران ایرانی این توان را دارند که در بالاترین سطح جهان قضاوت کنند.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری