تبیان، دستیار زندگی
کینکت همان پروژه ناتال مایکروسافت است که مایکروسافت از پارسال قول آن را به طرفداران بازی‌های رایانه ای داده بود. پروژه ناتال که با شعار دیگر نیازی به دسته بازی نیست، شما خودتان دسته بازی هستید شروع شد از نوامبر وارد بازار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری

در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک با نام E3 2010 که دو هفته پیش آغاز شد، مایکروسافت از افزونه کنسول بازی xbox 360، به نام کینکت رونمایی کرد.

کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری
کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری

کینکت همان پروژه ناتال مایکروسافت است که مایکروسافت از پارسال قول آن را به طرفداران بازی‌های رایانه ای داده بود. پروژه ناتال که با شعار "دیگر نیازی به دسته بازی نیست، شما خودتان دسته بازی هستید" شروع شد از نوامبر وارد بازار می‌شود.

کینکت همان پروژه ناتال مایکروسافت است

کینکت چیست؟

اگر به طور ساده به کینکت نگاه کنید، کینکت تنها یک دوربین است که به کنسول بازی افزوده می‌شود. مانند وب کمی که به کامپیوتر وصل می‌کنید.

کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری

با افزودن این محصول به کنسول بازی دیگر نیازی به دسته بازی ندارید. بلکه حرکت دست و سر و پرش های خودتان عینا به کاراکتری که در بازی، بازی می کند تبدیل می‌شود. شما مشتتان را در هوا تکان می دهید ولی در بازی، مشتتات محکم به بدن رقیب برخورد می‌کند.

کینکت چطور حرکت را ردیابی می‌کند؟

برای ردیابی از مادون قرمز استفاه می‌کند. این دوربین از وب کم کامپیوتر باهوشتر و با کیفیتتر است. وقتی آن را بالای تلویزیون قرار می‌دهید بیشتر فضای اتاق را نشان می‌دهد.

کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری

کینکت 48 نقطه بدتان را برای تشخیص حرکت، شناسایی می‌کند. این محصول می‌توانند حرکات بدن را به شکل مکعب‌های 4‌سانتیمتری در هر 10میلی‌ثانیه، یک بار ارزیابی کند.

البته کینکت فقط دوربین مادون قرمز نیست. بلکه این دستگاه قادر به تصویر برداری RGB (رنگی) نیز است و توانایی تشخیص چهره را دارد. کافیست مقابل دوربین قرار بگیرید تا شما را شناسایی کند و پروفایل بازی مربوط به شما را لود کند.

همچنین یک میکروفون برای ارتباط و صدور فرمان‌های صوتی به xbox در آن تعبیه شده است.

دیگر نیازی به دسته بازی نیست، شما خودتان دسته بازی هستید

امکان چت ویدیویی

با کینکت می توانید با دوستانتان به صورت آنلاین از روی xbox ارتباط برقرار کنید و ویدیوها را به صورت مشترک با هم تماشا کنید.

بازی

مایکروسافت همراه محصول، 15 بازی مخصوص xbox ارائه کرده است. بازی‌های ماجراهای كینكت، سواری با كینكت، كینكتیمال و ورزش‌های كینكت تعدادی از بازی‌هایی هستند كه خود مایكروسافت آنها را عرضه می‌كند و بازی‌های دیگری از جمله نسخه دوم بازی اكتیو، بازی ریتمیك DanceMasters از كونامی و سونیك از سگا همزان با عرضه كینكت منتشر می‌شوند.

کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری
کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری

همچنین لوكاس‌آرت قول یك بازی جنگ ستاراگان را داده است و كیو فرزندان عدن را برای سال 2011 آماده خواهد كرد.

قیمت

احتمالا این دستگاه قیمتی بین 150 تا 200 دلار خواهد داشت. بعضی از منابع اعلام کردند قیمت نهایی 149 دلار است.

منبع: گیزمودو

تهیه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی