تبیان، دستیار زندگی
مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران گفت: رژیم‌ های نامناسب غذایی، عوارضی چون سوء تغذیه را به همراه دارد بنابراین باید زیر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امکان کوری با رژیم آب درمانی

آب درمانی

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران گفت: رژیم‌ های نامناسب غذایی، عوارضی چون سوء تغذیه را به همراه دارد بنابراین باید زیر نظر یک رژیم‌ شناس، برنامه ی غذایی خود را تنظیم کرد.

دکتر برلیانت بزرگمهر در گفتگو با ایسنا، افزود: برخی افراد تنها یک ماده ی غذایی را مصرف می ‌کنند و به عبارت دیگر تک خوری می ‌کنند؛ این در حالی است که بر اساس توصیه متخصصان، افراد باید از 5 گروه غذایی اصلی شامل شیر و لبنیات، نان و غلات، سبزی ‌ها و میوه‌ ها، گوشت و حبوبات و مغز دانه‌ ها و تخم مرغ تغذیه کنند البته امکان دارد که گروهی را جانشین گروه دیگر کرد اما نباید آن ها را از برنامه غذایی حذف کرد.

وی تاکید کرد: غذای افرادی که تک خوری می ‌کنند، تنوع غذایی ندارد این در حالی است که یکی از عوامل بیماری و سوء تغذیه، نداشتن تنوع غذایی است.

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه ایران با بیان این که متابولیسم برخی مواد مغذی با مواد غذایی دیگر کامل می‌ شود، گفت: مواد پروتئینی باید با کربوهیدرات ‌ها مصرف شوند تا تاثیر لازم را بر بدن داشته باشند یا آهن با مواد اسیدی بهتر جذب می‌ شود بنابراین رژیم‌ های مبتنی بر تک خوردن نه تنها نیاز بدن را تامین نمی ‌کند بلکه باعث ایجاد دلزدگی و در نتیجه حرص و ولع برای مصرف غذاهای مختلف می‌ شود.

رژیم آب درمانی هم به سوء تغذیه منجر می‌ شود و هم ورم سلولی ایجاد می ‌کند؛ به گونه ‌ای که آب داخل سلول زیاد می ‌شود و می ‌تواند عوارضی چون کوری و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد

وی با بیان این که رژیم ‌های کم کالری نیز نیاز بدن را تامین نمی ‌کند، اظهار کرد: ‌این گونه رژیم، بدن را دچار سوء تغذیه می‌ کند چون بدن به متابولیسم پایین عادت می‌ کند و غذاهای معمولی تکافوی نیاز بدن را نمی‌ کند.

بزرگمهر با اشاره به رژیم آب درمانی گفت: این رژیم هم به سوء تغذیه منجر می‌ شود. علاوه بر آن، ورم سلولی ایجاد می ‌کند؛ به گونه ‌ای که آب داخل سلول زیاد می ‌شود و می ‌تواند عوارضی چون کوری و حتی مرگ را به دنبال داشته باشد.

رژیم لاغری

این مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به برخی رژیم ‌ها که مبتنی بر قطع مصرف کربوهیدرات ها است، اظهار کرد: اگر قند و نشاسته از برنامه غذایی حذف شود، سوخت به سلول های عصبی نمی ‌رسد در نتیجه فرد به عوارضی چون کاهش تمرکز، ضعیف شدن حافظه و عصبی شدن دچار می ‌شود.

بزرگمهر در پایان در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا افرادی که موضعی چاق هستند می ‌توانند نقاط مشخصی از بدن خود را لاغر کنند، اظهار کرد: رژیم های لاغری غلط باعث سوختن پروتئین به جای چربی می ‌شود در نتیجه اندام هایی مانند صورت لاغر می ‌شود بنابراین به منظور لاغر کردن نقاط خاصی از بدن، باید زیر نظر رژیم شناس و متخصص تغذیه، رژیم گرفت.

اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

آب درمانی چیست؟

آثار آب درمانی در بدن

رهایی از چاقی طولانی مدت

اشتباهات مهم در رژیم لاغری (1) و (2)

چرا بعد از مدتی رژیم گرفتن، دیگر وزن...

چگونه بدون رژیم، لاغر شویم؟ (1) و (2)

مقاومت بدن در برابر رژیم لاغری

لاغری با رژیم پرکربوهیدرات و فیبر

چه موقع باید جلوی چاقی را گرفت؟

شما باید بخواهید تا بدن تان تغییر کند

علل ناكامى در رژیم های لاغری

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.