تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت افزایش ظرفیت های لازم برای جذب متقاضیان در حوزه تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مقتدایی:

ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه باید افزایش یابد

آیةالله مقتدایی

مدیر حوزه های علمیه بر ضرورت افزایش ظرفیت های لازم برای جذب متقاضیان در حوزه تاکید کرد.

به گزارش  خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه کشور، صبح امروز در دومین اجلاس معاونان آموزشی مدارس علمیه سراسر کشور که در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد با قدردانی از برگزار کنندگان این اجلاسیه تبادل تجربیات معاونان آموزشی حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: شما می توانید در این همایش تجربیات موفق خود را به هم منتقل کنید تا ثمرات آن عاید حوزه های علمیه شود.

وی با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های معاونت آموزش حوزه های علمیه قابل تقدیر است تصریح کرد: امروزه با توجه به خلاهای موجود در جامعه نیاز به روحانی فاضل بسیار زیاد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، کمبود مدارس را یکی از مشکلات حوزه های علمیه دانست و با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت برای پذیرش در حوزه خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب ظرفیت پذیرش حوزه را به منظور تامین نیازهای کشور بالا ببریم.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: امروزه در سطح جهانی نیز مطالبات زیادی از حوزه های علمیه وجود دارد و ما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا پاسخگوی این نیاز جهانی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل در حوزه آموزش است یادآور شد: معاونت های آموزشی مدارس علمیه سراسر کشور رکن اصلی به حساب می آیند و معاونان آموزشی باید با برنامه ریزی مناسب سطح علمی و آموزشی طلاب را تقویت کنند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه ارتقای سطح آموزش، ارتقای حوزه به حساب می آید بر ضرورت پژوهش محور بودن آموزش در حوزه های علمیه تاکید کرد.

وی همچنین خواستار اهتمام به مساله تهذیب و اخلاق در آموزش حوزه های علمیه شد و تاکید کرد: خدمت معاونان آموزشی به حوزه خدمت به حضرت ولیعصر (عج) است.

آیت الله مقتدایی در پایان با ارائه تذکراتی به حاضران تاکید کرد: شما باید سعی کنید با تبادل نظر و هم اندیشی تجربیات موفق خود را به منظور ارتقای سطح آموزشی حوزه به همدیگر منتقل کنی