تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله مكارم شیرازی در دیدار مدیران مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه این مركز فعالیت آن را مفید ارزیابی و برگسترش فرهنگ مهدویت در جامعه تاكید كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید مردم عاشق ظهور حضرت مهدی (عج) شوند

امام زمان (عج)

آیت‌الله مكارم شیرازی در دیدار مدیران مركز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت و جایگاه این مركز فعالیت آن را مفید ارزیابی و برگسترش فرهنگ مهدویت در جامعه تاكید كرد.

وی با بیان اینكه در خصوص مسئله مهدویت در گذشته كار ریشه‌ای و دقیقی صورت نگرفته بود، اظهار داشت: خوشبختانه با راه‌اندازی این مركز تخصصی هم‌اینك فعالیت‌های مفید و قابل توجهی صورت می‌گیرد و امیدواریم در آینده شاهد گسترش فعالیت هرچه بیشتر این مركز تخصصی در حوزه علمیه باشیم.

این مرجع تقلید افزود: در خصوص مسئله مهدویت مطالب فراوانی وجود دارد كه این مسئله جنبه اسلامی و شیعی و سیاسی پیدا كرده به همین دلیل از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: مهدویت اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل دشمنان زیادی هم پیدا كرده است كه وهابیان و فرقه ضاله دشمنان اصلی آن به شمار می‌آیند و به مخالفت جدی آن می‌پردازند و از آثار مثبت آن در جهان تشیع وحشت دارند.

آیت الله العظمی مكارم شیرازی تاكید كرد: متاسفانه در حال حاضر برخی گروه‌های منحرف از مهدویت سوءاستفاده‌های فراوانی می‌كنند كه مدعیان دروغین مهدویت و كسانی كه ادعای رؤیت می‌كنند از جمله گروه‌هایی هستند كه از مسئله مهدویت به نفع منافع نامشروع شخصی خود بهره می‌گیرند و باید مانع گسترش و فعالیت‌های آنها شد.

وی از غلو و بعضی اخبار ضعیف درباره حضرت مهدی (ع) انتقاد كرد و اظهار داشت: برخی افراد به دلیل ناآشنا بودن به مسائل علمی بدون مدرك و استناد قوی علمی در خصوص حضرت مهدی (ع) راه نادرست می‌پویند و اینگونه برخوردها متناسب با سیره اهل بیت (ع) نیست.

باید به مردم اثبات كرد كه حضرت مهدی (عج) فرزند رسول و رحمت للعالمین است و هرگز با قیامشان به دنبال ریختن خون مردم بی‌گناه نیست و حضرت به دنبال مسائل فرهنگی و ارشاد تبلیغ مردم است و دست بردن به شمشیر حضرت تنها در برابر معاندان اصلاح‌ناپذیر است

این مرجع تقلید تصریح كرد: گسترش خرافات مختلف در خصوص مسئله مهدویت بسیار خطرناك است و باید در این خصوص چاره اساسی اندیشید تا در آینده شاهد زیر سؤال رفتن اصل مسئله نباشیم.

امام زمان (عج)

وی گفت: باید به سراغ دلایل قوی از كتاب و سنت برای اثبات وجود آن حضرت برویم، زیرا اگر یك دلیل آسیب ‌پذیر باشد دیگر دلایل هم زیر سؤال می‌رود و ما نباید به برخی افراد اجازه بدهیم تا اینگونه با مسئله مهدویت برخورد كنند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: كتاب‌های فراوانی در خصوص حضرت مهدی نوشته شده است كه اغلب به صورت نقلی است، در حالی كه استدلال‌های عقلی بسیار قوی نیز وجود دارد و می‌توان از مبانی عقلی به استنباط مهدویت پرداخت و به وسیله همین استدلال‌های عقلی قوی نتیجه مطلوبی دست یافت.

وی ادامه داد: در زمان ظهور حضرت، دنیا كاملا آمادگی پیدا می‌كند و این آمادگی ممكن است بر اساس خسته شدن مردم از ظلم و جور و رشد فكری آنان باشد.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی تبلیغات نادرست در خصوص ظهور امام زمان (ع) تاكید كرد: برخی ظهور حضرت مهدی(ع) را به گونه‌ای مطرح می‌كنند كه همه از قیام آن می‌ترسند، در حقیقت این افراد به جای زمینه‌سازی برای ظهور، مهدی‌هراسی را ترویج می‌كنند.

وی یادآور شد:‌ برخی می‌گویند اگر حضرت ولی عصر (عج) ظهور كند گردن ما را می‌زند به همین دلیل ما برای ظهورش دعا نمی‌كنیم در حالی كه این نوع تبلیغات بسیار نادرست و غیرعقلانی است.

آیت الله العظمی مكارم شیرازی تاكید كرد: باید به مردم اثبات كرد كه حضرت مهدی (عج) فرزند رسول و رحمت للعالمین است و هرگز با قیامشان به دنبال ریختن خون مردم بی‌گناه نیست و حضرت به دنبال مسائل فرهنگی و ارشاد تبلیغ مردم است و دست بردن به شمشیر حضرت تنها در برابر معاندان اصلاح‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: كاری كنیم مردم عاشق ظهور حضرت مهدی شوند نه اینكه مردم از ظهور حضرت بترسند.

منبع : خبرگزاری آینده روشن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.