تبیان، دستیار زندگی
سریال های جدید تلویزیون در تابستان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال های جدید تلویزیون در تابستان

«زیر هشت» سیروس مقدم و «فاصله‌ها»ی حسین سهیلی‌زاده هر دو ملودرام‌ اجتماعی هستند

 در حالی كه 21 مرداد امسال مصادف شده با اول ماه مبارك رمضان، تلویزیون كمتر از دو ماه فرصت دارد تا دو مجموعه مهم هر شبی خود را روی آنتن ببرد. سریال‌هایی كه گفته می‌شود هر كدام در 50 قسمت تولید شده‌‌اند و اگر قرار باشد تا ابتدای ماه رمضان و پیش از آغاز سریال‌های مناسبتی پخششان به پایان برسد، باید از اول تیر، یعنی فردا پخش خود را آغاز كنند.

با این وجود، مدیر شبكه یك مهدی فرجی در نشست معرفی ویژه برنامه‌های تابستانی شبكه‌های سیما، زمان پخش سریال هر شبی خود، «زیر هشت» به كارگردانی سیروس مقدم را از اوایل تابستان و علی‌اصغر پورمحمدی، مدیر شبكه سه نیز پخش «فاصله‌ها» به كارگردانی حسین سهیلی‌زاده را از سیزدهم تیر اعلام كردند.

در این شرایط به نظر می‌رسد یا تعداد قسمت‌های این دو سریال از 50 قسمت كاهش پیدا كرده‌اند و یا مدیران فكر دیگری دارند. ضمن اینكه هر دوی این سریال‌ها نیز از فضایی پر تنش و بیشتر غم‌انگیز برخوردارند و به همین دلیل نباید انتظار آغاز تابستانی شاد را از تلویزیون داشت، اما در هر حال و با توجه به علایق مخاطبان سیما، به نظر می‌رسد این دو مجموعه نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شوند.

سریال های جدید تلویزیون در تابستان

زیر هشت؛ شوك به سبك مقدم

سیروس مقدم كه نوروز امسال سریال طنز «چاردیواری» را روی آنتن شبكه یك داشت، اعلام كرده «با پخش این سریال، مخاطبان و مسؤولان سیما با شوك نمایشی تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند، چون در این سریال فضاهای نوی زیادی به تصویر درآمده كه كمتر دیده شده است.» زیر هشت كه پس از «نرگس» و «رستگاران» دومین ملودرام هر شبی مقدم، البته این بار در شبكه یك محسوب می‌شود، قصه‌ای تلخ دارد كه سعید نعمت‌ا... آن را نوشته است. چهره‌هایی چون امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، مریم امیرجلالی، كامران تفتی، آرش مجیدی، آناهیتا افشار، مریم بوبانی، پوراندخت مهیمن و ... آتیلا پسیانی در این مجموعه بازی دارند. امیر جعفری با گریم و نقشی متفاوت، نقش مردی به نام عادل را دارد كه بر اثر عشقی ناآگاهانه در جوانی، زندگی‌اش از هم پاشیده و به زندان افتاده است. او در آزادی از زندان، به دنبال چیزهایی است كه از دست داده ... .

اگرچه در روزهای نخست تولید، گفته می‌شد این سریال 50 قسمتی خواهد بود، اما الهام غفوری تهیه‌كننده پروژه در یكی از آخرین گفت‌وگوهایش، از 40 قسمتی بودن مجموعه خبر داده است وگفته كه از پنجم تیر ساعت 22:10 هر شب، روی آنتن شبكه یك خواهد رفت.

تاكنون بیش از 70 درصد تصویربرداری سریال انجام شده و تدوین همزمان سریال نیز ادامه دارد.

امیر معقولی، مدیر تصویربرداری سریال است و محمد اصفهانی ترانه تیتراژ آن را می‌خواند.

سریال های جدید تلویزیون در تابستان

فاصله‌ها؛ گروه «دلنوازان» با قصه‌ای تازه

بیشتر مخاطبان تلویزیون، پاییز سال گذشته و تب همه‌گیر «دلنوازان» حسین سهیلی‌زاده را در خاطر دارند. كارگردانی كه امسال هم قرار است با سریال «فاصله‌ها» و بهره‌گیری از چند فاكتور جواب داده قبلی، خیلی‌ها را پای جعبه جادو بنشاند.

دانیال حكیمی در «فاصله‌ها» نقش مردی مذهبی و خوشنام به نام محسن كریمی را دارد كه مورد اعتماد اهالی محله و اعضای فامیل است. با این حال بروز یك برخورد میان او و پسر جوانش، سعید موجب می‌شود تا بفهمد كه فرزندش چندان در قید اعتقادات مذهبی نیست. در همین شرایط پسرش تصمیم به فرار از خانه می‌ گیرد و ... .

نقش پسر او را نیز شاهرخ استخری برعهده دارد. حسن جوهرچی، پندار اكبری، مریم كاویانی، نیما شاهرخ‌شاهی، روشنك گرامی، بهاره افشاری، رضا توكلی و ... فاطمه گودرزی دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند.

این سریال قرار است از 13 تیر هر شب ساعت 23 روی آنتن شبكه سه رود.

فیلمنامه این مجموعه را مسعود بهبهانی‌نیا نوشته كه پیش از این سریال‌هایی چون «كارآگاهان» (حمید لبخنده)، «نرگس» (سیروس مقدم)، «خانه پدری» (فریدون حسن‌پور)، «ترانه مادری» (سهیلی‌زاده) و ... را از او در مقام نویسنده شاهد بودیم.

ترانه تیتراژ را نیز همان‌طور كه در تیزر سریال دیده و شنیده‌‌اید، علی لهراسبی خوانده و تهیه‌كنندگی را محمدرضا شفیعی برعهده دارد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی