تبیان، دستیار زندگی
صبح امروز جمعی از علمای شیعه کشور بحرین که به منظور حضور در بیست و یکمین مراسم ارتحال امام راحل (ره) به ایران سفر کرده اند، با حضور در محل موسسه تبیان به بازدید از آن پرداختند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقبال شیعیان بحرین از خدمات تبیان

بازدید علمای شیعه بحرینی از تبیان

صبح امروز جمعی از علمای شیعه کشور بحرین که به منظور حضور در بیست و یکمین مراسم ارتحال امام راحل (ره) به ایران سفر کرده اند، با حضور در محل موسسه تبیان به بازدید از آن پرداختند.

به گزارش روابط عمومی، با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان تبلیغات اسلامی، جمعی از علمای شیعه کشور بحرین که در زمینه توسعه فرهنگ و آداب شیعی فعال می باشند، با توجه به سابقه درخشان موسسه تبیان در زمینه تولید محتوای دینی خواستار همکاری فی مابین گردیدند.

در این جلسه ابتدا مهندس روستایی؛ مدیر روابط عمومی موسسه و مهندس سلیمانی؛ مسئول خبری سازمان تبلیغات اسلامی، به تشریح فعالیت های موسسه در طول چند سال گذشته پرداختند.

سپس مهمانان به بازدید از بخشهای مختلف موسسه از جمله معاونت اطلاع رسانی، فنی، گرافیک، زبانهای خارجه، مالتی مدیا،آموزش، شبکه کودک، IDC پرداختند.

بازدید علمای شیعه بحرینی از تبیان بازدید علمای شیعه بحرینی از تبیان
بازدید علمای شیعه بحرینی از تبیان بازدید علمای شیعه بحرینی از تبیان

در ادامه نیز جلسه ای با دکتر طالب پور؛ مدیرعامل موسسه داشته که در آن به همکاری بیشتر تبیان با شیعیان حاشیه خلیج فارس تأکید شد.

گفتنی است، علمای شیعی بحرین، علت حضور در موسسه تبیان را، تهاجم فرهنگی فراوانی که از سوی وهابیون عربستان و تولید نرم افزارها و برنامه های تلویزیونی بسیار زیاد در زمینه تخریب شیعیان در کشور بحرین توصیف نمودند و از مسئولین تبیان درخواست همکاری در تولید نرم افزارها و ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به زبان عربی نمودند تا در مقابل حجمه تبلیغات وهابیون مقابله نمایند.

بازدید علمای شیعه بحرینی از تبیانبازدید علمای شیعه بحرینی از تبیان

همچنین مقرر گردید تا میزبانی سایتهای مذهبی کشور بحرین نیز به مرکز خدمات داده اینترنتی تبیان (IDC) منتقل گردد.

از نکات جالب توجه، مسلط بودن برخی از علما به زبان فارسی بود که ارائه توضیحات در خصوص موسسه تبیان را برای همکاران راحت کرده بود. در خاتمه نیز، مهمانان در یک صفحه دیدگاه خود را از موسسه تبیان به زبان عربی و به رسم یادبود توصیف نمودند.

تنظیم: هومن بهلولی