تبیان، دستیار زندگی
من می‌خواهم به شما بگویم: جوان‌هاى عزیز! همیشه همین‌طور است؛ همیشه عزم راسخ شما، هوشمندى و بصیرت شما، ایستادگى و قاطعیت و شجاعت شما میتواند همه دشمنان را
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوان امروز همان جوان دیروز است

عزیزان من! جوانانى كه در این جلسه، در این صحرا حضور دارید و همه جوانان كشور! بدانید نسل جوان دوران دفاع‌مقدس توانست با فداكارى، با هوشمندى، با اراده و عزم راسخ، كشور را از دست دشمن نجات بدهد. دشمنان نظام جمهورى اسلامى هدف‌شان این بود كه با جدا كردن یک بخش از میهن اسلامى، ملت ایران را تحقیر كنند؛ می‌خواستند قهاریت خودشان را به ملت ایران تحمیل كنند؛ می‌خواستند ملت را ذلیل كنند و خود را مسلط بر جان و مال و ناموس ملت‌مان قرار بدهند. كى نگذاشت؟ جوان رزمنده‌ فداكار، آن عزم راسخ، آن ایمان قوى، جلوِ دشمن با همه حجم انبوهش ایستاد.

رویان

آمریكا به دشمن ما كمک می‌كرد؛ شوروىِ آن روز كمک می‌كرد؛ كشورهاى اروپایى ‌اى كه امروز دم از حقوق ‌بشر می‌زنند، آن روز به این دشمن خبیث كمک می‌كردند، براى اینكه بكشد، نابود كند، زمین و اهل زمین را به آتش بكشد. او هم بى ‌محابا این كار را می‌كرد؛ اما جوانان شما، جوانان این ملت نگذاشتند. در همین دشت عباس، در همین دشت وسیع، در این منطقه طولانى، با جان خودشان آمدند توى میدان، با عزم راسخ خودشان دشمن را مغلوب كردند، منكوب كردند، ذلیل كردند و توطئه‌اى را كه همه‌ى قدرت‌هاى استكبارى شریک بودند و سهیم بودند و دخیل بودند در اجراى آن، خنثى كردند.

من می‌خواهم به شما بگویم: جوان‌هاى عزیز! همیشه همین‌طور است؛ همیشه عزم راسخ شما، هوشمندى و بصیرت شما، ایستادگى و قاطعیت و شجاعت شما میتواند همه دشمنان را هرچند به‌ ظاهر بزرگ و نیرومند باشند، به شكست بكشاند. امروز هم همین جور است؛ فردا هم همین‌جور است.

جوان‌هاى عزیز! همیشه همین‌طور است؛ همیشه عزم راسخ شما، هوشمندى و بصیرت شما، ایستادگى و قاطعیت و شجاعت شما میتواند همه دشمنان را هرچند به‌ ظاهر بزرگ و نیرومند باشند، به شكست بكشاند

ملت ایران اگر بخواهد به اوج سعادت دنیا و آخرت برسد ـ كه می‌خواهد و ان‌شاءاللَّه خواهد رسید ـ راهش عبارت است از شجاعت، بصیرت، تدبیر، عزم راسخ، اراده‌ى مستحكم از سوى زن و مرد؛ و همه‌ این‌ها متكى بر ایمان، ایمان اسلامى. آن چیزى كه ضامن این عزم و همت راسخ در رزمندگان ما بود، ایمان قلبى‌شان بود. دین را، خدا را، قیامت را، مسئولیت انسانى در مقابل خدا را باور داشتند؛ این باور در هر ملتى، در هر جامعه‌اى وجود داشته باشد، او را آسیب‌ناپذیر می‌كند؛ می‌توانند مقاومت كنند.

برادران و خواهران عزیز! امروز ما از روزهاى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس بمراتب جلوتریم، به‌مراتب قوى‌تریم، به‌مراتب نفوذ ملت ایران در دنیاى اسلام گسترده‌تر است؛ امروز ما تواناتریم. ملت ایران این توانائى را به بركت ایستادگی‌ها به دست آورده. امروز هم توطئه زیاد است؛ لكن ملت ایران با ایستادگى خود، به توطئه دشمن پوزخند می‌زند و راه خود را با استوارى طى می‌كند.

آن‌چه مهم است این است كه ملت ایران این مقطع تاریخىِ حساس ـ مقطع دفاع‌مقدس ـ را هرگز فراموش نكند و سال‌هاى پرمحنت، ولى پرافتخار دوران جنگ تحمیلى را هرگز از یاد نبرید. این آمدن‌ها، این اظهار ارادت‌ها، این یادبود گرفتن‌ها، كمك می‌كند به اینكه این یادها در ذهن‌ها زنده بماند. من از این حركت راهیان نور ـ كه چند سال است بحمداللَّه روزبه‌روز هم در كشور توسعه پیدا كرده ـ بسیار خرسندم و این حركت را حركت بسیار بابركتى می‌دانم. و معتقدم این مقطع حساس براى ما یک تجربه است. شما جوان‌هاى امروز اگر آن روز هم بودید، توى این میدان، با عزم راسخ حاضر می‌شدید.

رهبر انقلاب ،نوروز 1389

بخش هنرمردان خدا - سیفی