تبیان، دستیار زندگی
هادی حبیبی اولین مدال طلا تاریخ کشتی دانشجویان ایران را برگردن آویخت هادی حبیبی کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم تیم کشتی دانشجویان ایران لحظاتی پیش مدال طلای بیست و سومین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی را برگردن آویخت. درادامه رقابته...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلای کشتی ، حذف فوتبال در مسابقات دانشجویی


هادی حبیبی اولین مدال طلا تاریخ کشتی دانشجویان ایران را برگردن آویخت

هادی حبیبی کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم تیم کشتی دانشجویان ایران لحظاتی پیش مدال طلای بیست و سومین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی را برگردن آویخت.

درادامه رقابتهای چهاروزن دوم مسابقات کشتی آزاد دانشجویان جهان که درشهرازمیر ترکیه برگزارمی شود لحظاتی پیش هادی حبیبی با شکست حریف لهستانی خود به مقام قهرمانی این دوره از رقابتها دست یافت. حبیبی وفت اول را با نتیجه یک برصفر به پایان برد. وی دروقت دوم با حریف خود به نتیجه مساوی یک بریک دست یافت تا کشتی دروقت سوم پیگیری شود. دروقت سوم دو کشتی گیربه نتیجه مساوی دست یافتند تا سکه تکلیف قهرمان را مشخص کند. این برای اولین باردرتاریخ کشتی دانشجویان ایران است که به یک مدال طلا دست یافته ایم. لازم به ذکراست که قبل ازهادی حبیبی ، مجید خدایی به مدال نقره دست یافته بود وعباس بیگلربیگی مدال برنزرا برگردن آویخته بود.

تیم والیبال دانشجویان ایران مقابل روسیه شکست خورد

تیم والیبال دانشجویان کشورمان در دیداری یک طرفه با نتیجه 3برصفر مغلوب تیم دانشجویان روسیه شد.

تیم والیبال دانشجویان ایران که دربازی گذشته موفق شده بود تیم بلغارستان را شکست دهد یکشنبه شب در سومین دیدارخود به مصاف تیم والیبال دانشجویان روسیه رفت و سه گیم متوالی را با نتایج 25 بر 22 -25 بر16 و 25 بر22 به تیم قدرتمند روسیه واگذارکرد.

مدال‌ها تقسیم شد؛ خدایی تنها مدال‌آور ایران روز نخست

در چهار وزن اول مسابقات كشتی آزاد دانشجویان، یونیورسیاد جهانی ازمیر، مدال‌ها بین كشورهای مختلف تقسیم شد.

مسابقات كشتی آزاد یونیورسیاد جهان در چهار وزن اول به پایان رسید كه كشتی‌گیران مغولستان، آمریكا، اوكراین و تركیه صاحب چهار مدال طلا شدند. سهم ایران در چهار وزن اول نیز تنها یك مدال نقره توسط مجید خدایی بود، در حالی كه انتظار بیشتری از كشتی‌گیران ایران می‌رفت.

رده‌بندی چهار وزن اول و نتایج دیدارهای فینال به شرح ذیل است:

55 كیلوگرم: 1 ـ ناران باتار (مغولستان) 2 ـ سیمونیان (ارمنستان) 3 ـ سوودوموف (آذربایجان) و جین یوهیون

66 كیلوگرم: 1 ـ جانتزن (آمریكا) 2 ـ بردینگ كالكسیایف (روسیه) 3 ـ كوم چول (كره‌ی شمالی) و توشیشویلی (گرجستان)

84 كیلوگرم: 1 ـ اولگ كوشینر (اوكراین) 2 ـ مجید خدایی (ایران) 3 ـ یوگنی كولیش (روسیه) و گوخان یاواشر (تركیه)

120 كیلوگرم: 1 ـ سعید بینگول (تركیه) 2 ـ الكسی ورونین (روسیه) 3 ـ اوتیاشویلی (گرجستان) و اسواتكوفسكی (قزاقستان)

نتایج دیدارهای فینال:

55 كیلوگرم: ناران باتار (مغولستان) طی دو تایم با نتایج 7 ـ صفر و 2 ـ صفر سیمویان (ارمنستان) را شكست داد.

66 كیلوگرم: جانتزن (آمریكا) 6 بر صفر و 2 بر صفر برابر كالكسایف (روسیه) پیروز شد.

84 كیلوگرم: كوشنیر (اوكراین) با نتایج 4 بر 3 و 2 بر صفر برابر مجید خدایی (ایران) پیروز شد.

120 كیلوگرم: سعید بینگول (تركیه) با نتایج 7 بر یك و 2 بر یك برابر ورونین (روسیه) پیروز شد.

تیم ملی بسكتبال دانشجویان مغلوب اسلوواكی شد

تیم ملی بسكتبال دانشجویان ایران در سومین دیدار مغلوب اسلوواكی شد.

تیم ملی بسكتبال دانشجویان ایران در سومین دیدار خود در بیست و سومین دوره یونیورسیاد جهان به مصاف اسلواكی رفت كه با نتیجه 75 بر 57 نتیجه را واگذار كرد تا راهی گروه بازنده‌ها شود.

ایران باید برای كسب یكی از عناوین هفدهم تا سی و دوم مسابقه دهد.

عباس بیگلربیگی به مدال برنز دست یافت

عباس بیگلربیگی کشتی گیر وزن60 کیلوگرم تیم کشتی آزاد دانشجویان کشورمان با شکست حریف مولداوی به مدال برنز بیست و سومین دوره مسابقات دانشجویان جهان دست یافت.

درادامه رقابتهای کشتی آزاد یونیورسیاد جهانی درازمیر ترکیه عباس بیگلربیگی در وزن 60 کیلوگرم پس ازآنکه با شکست مقابل حریف آمریکایی ازرسیدن به دیدار فینال بازماند در دیدار رده بندی به مصاف حریفی از مولداوی رفت که درمجموع موفق به شکست این کشتی گیرشد و به مدال برنزدست یافت. قبل ازاین مجید خدایی تنها کشتی کشورمان بود که به مدال نقره دست یافت.

پیروزی تیم والیبال دانشجویان ایران مقابل سوئیس

تیم والیبال دانشجویان کشورمان در چهارمین دیدار خود موفق شد تیم قدرتمند سوئیس را با نتیجه 3 بر1 شکست دهد.

تیم کشورمان در این دیدار موفق شد با نتایج 25 بر 20 - 22 بر 25- 25 بر20 و 25 بر20 تیم والیبال دانشجویان سوئیس را شکست دهد و امیدهایش را برای صعود از این گروه شش تیمی افزایش دهد.

تیم ایران پس از شکست در اولین دیدار برابر ترکیه در دومین بازی بلغارستان را شکست داد اما در سومین مسابقه مغلوب روسیه شد. تیم کشورمان امروز باید به مصاف تیم کانادا برود.

تیم فوتبال دانشجویان از صعود بازماند

چهار اخراجی و دو محروم در دیدار جنجالی ایران و مکزیک

تیم فوتبال دانشجویان کشورمان با شکست مقابل تیم مکزیک از صعود به مرحله بعد این رقابتها بازماند و باید فردا برای کسب مقام نهم تا دوازدهم با کره جنوبی دیدار کند.

به گزارش خبرنگار" مهر" تیم فوتبال دانشجویان کشورمان در سومین دیدارخود دربیست وسومین دوره مسابقات یونیورسیاد جهانی شب گذشته مقابل تیم مکزیک با نتیجه 3 بر1 شکست خورد.

درنیمه اول این دیدارمکزیکی ها به دوگل دست یافتند که هردو گل آنها مورد اعتراض شدید بازیکنان ایران قرارگرفت. در صحنه گل دوم که ازروی نقطه پنالتی به ثمررسید زمانی که بازیکنان ایران به این گل اعتراض کردند داور ترکیه ای با دو کارت قرمزسعید لطفی و پیروزقربانی را ازبازی اخراج کرد و به دو بازیکن دیگرکارت زرد داد.

درنیمه دوم ایران دردقیقه 75 توسط سعید دقیقی به گل دست یافت اما گل سوم مکزیکی ها تمام امیدهای ایران برای صعود را به یاس تبدیل کرد. درپایان این بازی و بعد ازسوت داور ترکیه ای مهرداد خادمی و سعید دقیقی به سمت او رفتند و به وی اعتراض کردند که داورنیز بلافاصله با دوکارت قرمز آنها را هم اخراج کرد. درنیمه دوم احمد جمشیدیان و مهرداد کریمیان نیز با دریافت کارت زرد ازداورمسابقه دو اخطاره شدند تا بازی فردا را از دست بدهند.

تیم دانشجویان کشورمان که ازصعود به مرحله یک هشتم نهایی بازمانده است برای کسب عنوان نهم تا داوزدهم باید فردا به مصاف کره جنوبی برود. این درحالیست که این تیم شش بازیکن اصلی خود را به علت محرومیت دراختیارندارد. در صورتیکه تیم ایران نتواند مقام دوازدهم را کسب کند قطعا به دوره بعد مسابقات دانشجویان جهان دعوت نخواهد شد.

 افتتاحیه بازیهای دانشجویی و تساوی ایران برابر چک