تبیان، دستیار زندگی
با پرچم‌داری مجید خدایی؛ بیست و سومین دوره‌ی بازیهای دانشجویان جهان گشایش یافت بیست و سومین دوره‌ی بازیهای دانشجویان جهان به میزبانی ازمیر تركیه با روشن شدن مشعل مسابقات به صورت رسمی آغاز شد. به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاحیه بازیهای دانشجویی و تساوی ایران برابر چک


با پرچم‌داری مجید خدایی؛

بیست و سومین دوره‌ی بازیهای دانشجویان جهان گشایش یافت

بیست و سومین دوره‌ی بازیهای دانشجویان جهان به میزبانی ازمیر تركیه با روشن شدن مشعل مسابقات به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به ازمیر، مراسم افتتاحیه‌ی این مسابقات پنجشنبه شب راس ساعت 18 در ورزشگاه پنجاه هزار نفری آتاتورك برگزار شد. در این ورزشگاه كه مملو از جمعیت بود ابتدا رژه‌ی ورزشكاران 180 كشور جهان برگزار شد و كاروان ورزشی ایران نیز متشكل از تیم‌های بسكتبال، والیبال، فوتبال و كشتی با پرچم‌داری مجید خدایی كشتی‌گیر با سابقه كشورمان وارد ورزشگاه آتاتورك شد.

گروه موزیك خاصی در طول مراسم برای رژه ورزشكاران در نظر گرفته شده بود. سفید و سرخ‌پوشان تركیه آخرین تیم شركت كننده در مراسم رژه بودند . پس از پایان مراسم رژه جایگاه تماشاگران با نور افشانی به رنگ زرد درآمد و ورزشكاران پرچم‌های 180 كشور جهان را برافراشتند. در ادامه مراسم عزیز كوچ اوغلو شهردار ازمیر ضمن خوش آمدگویی به ورزشكاران اظهار امیدواری كرد ازمیر به بهترین شكل ممكن میزبان بازیها باشد.

وی گفت: «تركیه از هیچ كوششی برای بهتر برگزار شدن مراسم افتتاحیه و میزبانی دریغ نكرده ‌است.» جرج كیلیان رییس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشجویی نیز با خوش آمد گویی و ضمن آرزوی موفقیت برای ورزشكاران گفت: «این مسابقات نمادی برای حركت به سوی صلح و دوستی است كه امیدوارم در رسالت خود موفق باشید. امیدواریم ورزش دانشجویی پس از این در سطح قاره‌ها رواج بیشتری یابد.»

همچنین رییس جمهور تركیه كه در مراسم حضور داشت برای ورزشكاران آرزوی موفقیت كرد.

در ادامه پرچم فیزو به حركت درآمد و كلیه‌ی پروژكتورهای ورزشگاه خاموش شد و با نورافشانی سرود فیزو نواخته شد و همه تیم‌ها جلوی جایگاه مشعل ایستادند و« حمزه یرلی كایا» كشتی‌گیر با سابقه‌ی كشتی فرنگی تركیه مشعل مسابقات را روشن كرد.

در این مراسم یكی از ورزشكاران و یكی از داوران سوگند یاد كردند و به داور سوت طلایی داده شد.

در ادامه مراسم نورافشانی آغاز شد و تصاویری از رشته‌های مختلف ورزش نمایش داده شد.

858 تن از هنرمندان باله و تئاتر نیز تاریخ آناتولی را از 5 هزار سال قبل تا قرن بیستم به نمایش درآوردند و نمونه‌هایی از رقص‌های محلی تركیه اجرا شد.

تیم فوتبال دانشجویان ایران برابر تیم چك به تساوی دست یافت

تیم فوتبال دانشجویان كشورمان در دومین دیدار خود در رقابتهای یونیورسیاد جهان در نود دقیقه‌ی قانونی به تساوی دست یافت.

در دومین روز از بازیهای دانشجویان جهان در ازمیر تركیه، شب گذشته ملی‌پوشان فوتبال كشورمان به مصاف تیم پرقدرت چك رفتند كه در وقت قانونی به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند. گلهای ایران توسط طهماسبی از روی نقطه‌ی پنالتی و سعید دقیقی به ثمر رسید.

پس از تساوی 2 بر 2 دو تیم ضربات پنالتی زدند كه با نتیجه ی 7 بر 6 به سود تیم چك رقم خورد اما ایران نباخت.

نتیجه این ضربات در این مرحله به حساب نمی‌آید و فقط در صورتی كه در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم گروه از نظر امتیاز و گل شماری در شرایط مساوی قرار بگیرند، نتیجه ضربات پنالتی در دیدارهایی كه مساوی تمام شده، تعیین‌كننده است.

لازم به ذكر است طبق قانون فیزو (فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشجویی) نتیجه‌ی مساوی در این بازیها وجود ندارد و در صورت تساوی دو تیم 5 ضربه پنالتی می‌زنند. در این دیدار ایران چهار پنالتی خود را به گل تبدیل كرد اما چكی ها هر پنج ضربه ی خود را وارد دروازه ایران كردند.

تیم فوتبال كشورمان در نخستین دیدار خود با حساب 2 بر 1 از سد انگلیس گذشته بود.

غلامرضا محمدی:

در آمادگی آرمانی به سر می‌بریم

حبیبی و خدایی امیدهای كسب مدال طلا

مربی تیم ملی كشتی دانشجویان بر بالا بودن سطح مسابقات كشتی بیست و سومین دوره‌ی مسابقات یونیورسیاد تاكید كرد.

غلامرضا محمدی در این رابطه گفت: مسابقات دانشجویان جهان شبیه مسابقات المپیك برگزار می‌شود و برای ما در درجه‌ی دوم قرار دارد. حریفان قدرتمندی در این مسابقات حضور دارند كه به حساسیت مسابقات می‌افزایند.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری اردوهای خوب ایران و این كه تیم ما با شرایط آب و هوایی شهر ازمیر پیش از این در شهر ساری به خوبی تطابق یافته است، هم‌ اكنون در آمادگی آرمانی به سر می‌بریم.

وی در ارزیابی وزن به وزن كشتی‌گیران ایران به خبرنگار ایسنا گفت: در وزن 55 كیلوگرم تقی داداشی، ملی‌پوش ما در مسابقات بوداپست از یك سال گذشته روند رو به رشدی داشته و هم اكنون در این مسابقات تجربه‌ی وی بیشتر خواهد شد. داداشی ملی‌پوش ما در این مسابقات است، او از یك سال گذشته تا كنون روند رو به رشدی داشته است. او با حضور در این مسابقات تجربه‌اش بیشتر خواهد شد و مهره‌ای است كه در آینده كشتی ما باید روی او حساب ویژه‌ای باز كند. در این وزن كشتی‌گیران خوب تركیه، ژاپن و روسیه حضور دارند كه امیدوارم داداشی آنچه در توان و ظرفیتش وجود دارد را نشان دهد.

در وزن 60 كیلوگرم عباس بیگلر بیگی یكی از كشتی‌گیران جوان است كه تجربه‌ی بین‌المللی ندارد. وی در تمرینات تیم ملی بسیار سر حال بود. امیدوارم این كشتی‌گیر نیز بتواند قابلیت‌هایش را در این مسابقات نشان دهد.

حمید محمدنژاد كشتی‌گیر وزن 66 كیلوگرم تیم ایران است. وی در وزنی است كه تكلیفش مشخص شده و تجربه‌ی به دست آمده در این وزن برای محمدنژاد تاثیرگذار است. وی عضو تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی چین است و از امیدهای ما محسوب می‌شود. امیدواریم بتواند با درخشش خوب به مدالی خوش رنگ دست بیابد.

در وزن 74 كیلوگرم، هادی حبیبی كشتی‌گیری است كه هنوز به حق واقعی خود نرسیده است. وی ورزشكاری بسیار با اخلاق و زحمت كشیده است و از امیدهای ما به شمار می‌رود. امیدواریم وی با خوش‌رنگ‌ترین مدال به حقش برسد. حبیبی یكی از امیدهای صد در صد ما برای كسب مدال طلا است.

در وزن 84 كیلوگرم مجید خدایی كشتی‌گیری بسیار با تجربه، پخته، میدان دیده، المپیكی و صاحب كرسی جهانی است. خدایی كاپیتان تیم ما است و روی وی حساب ویژه‌ای باز كرده‌ایم او نیز از امیدهای صد در صد مدال است.

در وزن 96 كیلوگرم علیرضا رباط مرادی از وزن‌هایی است كه هنوز تكلیفش برای مسابقات بوداپست مشخص نشده اما در انتخابی تیم ملی قهرمان شده كه امیدواریم بتواند با كسب نتیجه‌ی خوب موقعیتش را تثبیت كند.

در وزن 120 كیلوگرم جواد دماوندی بی‌تجربه‌ترین و جوان‌ترین عضو تیم ملی ما است. در مسابقات انتخابی خیلی خوب كشتی گرفته و جوانی بسیار جسور و جنگنده است. در این وزن از آنجا كه ملی‌پوشی معرفی نشده نتیجه برای ما سرنوشت ساز است. امیدوارم وی نیز درخشش خوبی داشته باشد.

تیم ملی بسکتبال مقابل آمریکا شکست خورد

تیم ملی بسکتبال دانشجویان ایران مقابل تیم امریکا نتیجه را واگذارکرد.

دراین مسابقه که درسالن شماره 2 مانیسا درحومه ازمیربرگزارشد، تیم کشورمان با حساب 94 بر 48 نتیجه را به حریف قدرتمند خود واگذارکرد.

آشورگل محمدی سرمربی تیم کشورمان درخصوص این مسابقه گفت: بازیکنان ما تلاش خود را تا آخرین لحظه انجام دادند وازهیچ کوششی برای موفقیت فروگذار نکردند، اما تیم امریکا تیم قدرتمندی است که ازشانسهای نخست قهرمانی دراین دوره ازمسابقات بشمارمی رود.