تبیان، دستیار زندگی
امروزه برای رنگ ‌پذیری بیشتر موها از دکلره کردن استفاده می ‌شود. bleaching یا دکلره کردن برای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکلره با موها چه می ‌کند؟

دکلره کردن

امروزه برای رنگ ‌پذیری بیشتر موها از دکلره کردن استفاده می ‌شود. bleaching یا دکلره کردن برای از بین بردن رنگ زمینه ‌ای استفاده می ‌شود؛ به طوری که یک آلکالن اکسیداتیو قوی روی مو قرار می ‌گیرد و می تواند رنگدانه‌ های مو را اکسیده و روشن کند.

در این حالت مو به رنگ زرد یا زرد مایل به قرمز(بسته به رنگ زمینه ‌ای مو) در می ‌آید و در صورت ادامه مصرف، یک رنگ پلاتینی روی مو ایجاد می ‌شود که می ‌توان انواع رنگ ‌های دلخواه را روی آن ایجاد کرد. این کار اگر در خانه انجام شود با پراکسید هیدروژن 6 درصد انجام می ‌شود، ولی در آرایشگاه ‌ها برای تسریع و نتایج مقبول‌ تر، از انواع بسیار قوی ‌تر ‌آن استفاده می ‌شود که در عرض نیم ساعت می‌ تواند پایه مو را کاملا روشن کند.

این کار برای مو بسیار آسیب‌ رسان بوده و باعث خشکی شدید مو و ضعیف شدن ساقه مو و شکنندگی بارز آن می ‌گردد.

در ضمن لازم است بعد از دکلره کردن، موها با یک شامپوی مخصوص با PH اسیدی شستشو داده شود و نیز مصرف نرم ‌کننده و ماسک ‌های مرطوب کننده مو و نیز مصرف مواد محافظ موقع استحمام و پس از آن توصیه می ‌شود.

علاوه بر آسیب‌ بدنه موها ممکن است حساسیت تماسی یا آلرژیک موقع دکلره کردن نیز ایجاد شود که درمان آن ها در بعضی از موارد بسیار مشکل است.

بعضی از سالن‌ های آرایشی در سال‌ های اخیر برای کم کردن حساسیت ‌های پوستی، لوسیون و یا قطره‌ های حاوی کورتون را نیز با مواد مورد نظر مخلوط می ‌کنند.

دکلره کردن

مراقب آسیب ‌ها باشید!

* چنان چه شما از این رنگ ‌ها به طور مداوم استفاده می ‌کنید، لازم است برای این که آسیب موی خود را به حداقل برسانید، از تغییر رنگ ‌های مکرر مو پرهیز کنید و چنان چه موی سیاه در ناحیه ریشه ی موها شما را آزار می ‌دهد فقط هر ماه یک بار اقدام به رنگ ریشه کنید.

* برای تغییر رنگ موی خود به رنگ ‌های تیره‌ تر معمولا محدودیتی وجود ندارد ولی چنان چه می ‌خواهید رنگ‌ موی خود را روشن ‌تر کنید و به ویژه برای این کار می‌ خواهید از دکلره استفاده کنید، بهتر است سالانه 1 تا 2 بار بیشتر نباشد تا موی شما در این فاصله فرصت کافی جهت رشد داشته و رنگ ‌های جدید آسیب‌ بیشتری به شما وارد نکند.

* علاوه بر این با توجه به این که به‌‌ رغم تمام مراقبت‌ های لازم باز هم در ناحیه نوک موها شکنندگی و بی ‌حالت شدن و خشکی موها بیشتر بوده و امکان موخوره نیز وجود دارد، توصیه می ‌شود سالانه 1 تا 2 بار نسبت به کوتاه کردن قسمت‌ های انتخابی در حد 2 تا 3 سانتی‌ متر اقدام کنید و جهت پیشگیری از آسیب‌ های بیشتر از روغن ‌های محافظ مو به ویژه در قسمت‌ های انتخابی مو استفاده کنید.

* استفاده از شامپوهای ملایم و مخصوص موهای رنگ شده و استفاده از نرم‌ کننده‌ های مناسب ضرورت دارد ولی بعد از استحمام، لوسیون و یا روغن‌ های محافظتی وجود دارد که به صورت یک لایه سطح مو را پوشانده و باعث حفاظت سطح مو از آسیب ‌های فیزیکی بیشتر می ‌شود.

* مراقب باشید که حالت دادن به این موها به وسیله حرارت‌ های قوی سشوار و اتوی مو و تافت و اسپری، آسیب موی شما را شدت می ‌بخشد.

webmd

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید

*مطالب مرتبط:

عوارض دکلره کردن مو

7 دشمن مو

موهایی كه زود سفید می‌شوند

تکنیکی برای مقابله با موهای سفید مقاوم به رنگ

چرا باید از نرم کننده مو استفاده کرد؟

نکاتی که باید قبل از رنگ کردن مو رعایت...

16 نکته کلی درباره مو

شامپو به جای رنگ مو

انتخاب رنگ موى مناسب

رنگ ‌موهای باثبات، آلرژی ‌زاترند

دردسرهای رنگ مو

اثرات مضر رنگ مو

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.