تبیان، دستیار زندگی
محمدحسین صوفی معاون صدا در مراسم افتتاحیه یازدهم جشنواره بین‌المللی رادیو اعلام کرد: جشنواره امسال به لحاظ کمی وکیفی نسبت به دوره‌های قبل از وضعیت مناسب‌تری برخوردار بوده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره رادیو کار خود را آغاز کرد

یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو

محمدحسین صوفی معاون صدا در مراسم افتتاحیه یازدهم جشنواره بین‌المللی رادیو اعلام کرد: جشنواره امسال به لحاظ کمی وکیفی نسبت به دوره‌های قبل از وضعیت مناسب‌تری برخوردار بوده است.

یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو

مراسم افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی رادیو با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی، برنامه سازان و مهمانان خارجی با اجرای سعید توکل دیشب ساعت 22 در محوطه باز مجتمع آموزشی رفاهی صدا و سیمای زیباکنار برگزار شد.

در این مراسم محمدحسین صوفی گفت: خوشبختانه آثار ارسالی به جشنواره یازدهم به لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به دوره‌های قبل از وضعیت مناسب‌تری برخوردار هستند. امسال تصمیم گرفتیم جشنواره بین‌المللی و داخلی را ادغام کنیم.

وی در ادامه افزود: بررسی آثار نشان داد برنامه‌های ملی و استانی به مراتب نسبت به برنامه‌هایی که از کشورهای مختلف رسیده بود به لحاظ کیفی و محتوایی بهتر و مطلوب‌تر بود. البته باید هم اینگونه باشد چرا که ما کشوری با فرهنگ غنی داریم که بیش از 70 سال عمر از رادیو در کشور می‌گذرد.

معاون صدا خاطرنشان ساخت: بیش از 110 شبکه دیداری، شنیداری و استانی داریم که در عرصه‌های مختلف برنامه تولید و پخش می‌کنند. این شبکه‌ها در تحولات مختلف اجتماعی نقش برجسته‌ای دارند.

صوفی از حماسه فتح خرمشهر به عنوان نگینی در کلیه توفیقات کشور یاد کرد و افزود: پیام فرخنده فتح خرمشهر از طریق فرستنده‌های رادیو ارسال شد که افتخاری بزرگ برای همکاران ما در ثبت و ابلاغ این پیام محسوب می‌شود. امروز ما به دو بهانه در اینجا هستیم تا بتوانیم اجلاس جهانی رادیو و جشنواره بین‌المللی صدا را برگزار کنیم.

معاون صدا ادامه داد: من از زحمات و تلاشهای همکاران در صدای جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم. سال 88 سال پربرکتی برای رسانه ملی به لحاظ تحقق اهداف کمی و کیفی و هم به لحاظ تولید برنامه های ارزشمند با هدف جذب مخاطب بیشتر بود.

وی با اشاره به افزایش مخاطبان رادیو خاطر نشان ساخت:‌در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی پیروزهای بسیاری حاصل شده است و نقطه عطف آن را در پیروزی بر فتنه‌های بعد از حوادث 22 خردادماه شاهد بودیم. رسانه ملی در موفقیت در این فتنه‌ها نقش مهمی داشت.

صوفی در پایان افزود: متاسف هستم که برخی از همکاران ما مثل افسانه قیصرخواه و طاهره سادات هاشمی که در دوره‌‌های گذشته جشنواره حضور داشتند، امروز در جمع ما نیستند. از خداوند طلب مغفرت برای آنها دارم.

در بخشی از این مراسم روح‌الله قهرمانی استاندار گیلان گفت: هیچ لذتی بالاتر از این نیست که با دیگران آشنا شویم. برگزاری جشنواره رادیو در زیباکنار خاطرات خوبی را در ذهن مردم این منطقه خواهد گذاشت و این خاطره‌ها هرگز پاک نمی‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود از طبیعت گیلان توصیفی کرد و بعد از آن گفت: جشنواره رادیو، جشنواره بسیار مهمی است و صدا اصولاً هنر متعالی است. وقتی ما به رادیو گوش می کنیم با تمام وجود آن را احساس می‌کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم مهدی دهقان نیری دبیر جشنواره از همکاران خود که برای برگزاری اجلاس جهانی رادیو و جشنواره صدا زحمت کشیدند قدردانی کرد.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه در فضای باز برگزار شد و هیچ امکانی برای مهمانان خارجی برای ترجمه صحبت‌های سخنرانان در نظر گرفته نشده بود.

تنظیم: هومن بهلولی