تبیان، دستیار زندگی
دستاوردهای دانش آموزان اصفهان در پنجمین جشنواره پروژه های دانش اموزی موسسه تبیان که مورخ اردیبهشت 89 برگزار شد و دانش پژوهان فعال اصفهان دو پروژه ساخت تلسکوپ بازتابی و موشک آبی را ارائه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای دانش آموزان اصفهان

در پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

ساخت تلسکوپ بازتابی پروژه انجام شده توسط خانم ها فرح احمدی ، فرزانه ماهرانی ، مائده عاملی که به راهنمایی آقای عسکری و آقای قدیری از پژوهش سرا صائب اصفهان است که یکی از گروه های مشتاق شرکت کننده در پنجمین جشنواره پروژه های دانش آموزی اردیبهشت 89 بودند.

دستاورد های دانش آموزان اصفهان در پنجمین جشنواره

علیرغم این که این پروژه جزء پروژه های دشوار پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان است، این منجمان دبیرستانی توانستند تلسکوپ 6 اینچی با کیفیت خیلی خوب بسازند و به عنوان یکی از گروه های برتر این دوره انتخاب شوند.

آن ها با تلاش و دقت فراوان آینه های به کار رفته در تلسکوپ را تراش داده بودند. ایده جالبی که این گروه داشتند، مسابقه ای درباره نجوم بود که در قالب ارسال پیام کوتاه طراحی شده بود و به بازدیدکنندگانی که سوال مورد نظر را درست پاسخ می دادند، سی دی شامل نرم افزارهای خاص و عالی نجومی هدیه می داند.

دستاورد های دانش آموزان اصفهان در پنجمین جشنواره

شما دوستان نیز می توانید برای آشنایی با این پروژه جذاب به اینجا مراجعه کنید.

دومین گروه از اصفهان گروه موشک آبی از دبیرستان شاهد ظهور است که توسط خانم ها سیده سوسن میرصانع ، مرضیه عزیزی ، نجمه سلیمانی و به راهنمایی خانم مدنیان انجام گرفته بود.

می توان تلاش زیاد این پژوهشگران عزیز را در عکس ذیل مشاهده کرد.

دستاورد های دانش آموزان اصفهان در پنجمین جشنواره

این دانش پژوهان فعال با گروه های موشک آبی 8 مدرسه دیگر وارد مسابقه ای بسیار هیجانی و دیدنی پرتاب راکت آبی شدند و توانستند  41 امتیاز از 50 امتیاز برد موشک و 22 امتیاز از30 امتیاز پایداری و 16 امتیاز از 20 امتیاز طراحی و ساخت و در کل 79 امتیاز از 100 را کسب کند.

دستاورد های دانش آموزان اصفهان در پنجمین جشنواره

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان

تهیه و تنظیم: الناز فطیرخورانی