تبیان، دستیار زندگی
میشائیل بالاك به جام‌جهانی نمی‌رسد. خبر همین قدر كوتاه است اما آلمان را به‌هم ریخته .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آلمان در بهت مصدومیت بالاک

آلمان در بهت مصدومیت بالاک

میشائیل بالاك به جام‌جهانی نمی‌رسد. خبر همین قدر كوتاه است اما آلمان را به‌هم ریخته. كوین پرینس بوآتنگ با تكل خشن خودش آرزوهای بالاك برای درخشش در جام‌جهانی را به باد داد و در آستانه مسابقات اعصاب و تمركز یوآخیم لو را به‌هم ریخت. این می‌توانست سومین جام‌جهانی بالاك و پایانی خوش برای حضور او در تیم‌ملی كشورش باشد.

آسیب‌دیدگی قوزك پای بالاك روحیه‌ اردوی تیم‌ملی آلمان را هم خراب كرده است و رسانه‌های ورزشی این كشور از هم اكنون منتظر انتخاب یوآخیم لو هستند تا جانشین بالاك را انتخاب كنند. به خاطر از دست رفتن بالاك حتی شایعه عوض شدن سیستم بازی آلمان هم به گوش می‌رسد.

سامی خدیرا (اشتوتگارت) 2 بازی ملی

در حال حاضر انتخاب اول منتقدان همین بازیكن 23 ساله است. كدیرا استعدادهای نابی دارد و در رده‌های سنی پایین‌تر تیم‌ملی آلمان هم خوش درخشیده است. اما تا وقتی تیم‌ اول ژرمن‌ها ستاره‌های بزرگی چون تورستن فرینگس، بالاك و سیمون رولفس را دارد راه برای ورود كدیرا چندان هموار نیست اما این موقعیت حساس می‌تواند سكوی پرتاب این جوان باشد. او در كار با توپ مهارت بالایی دارد و تابستان گذشته كاپیتان تیم زیر 21 ساله‌های آلمان بود.

تونی كروس (بایرلوركوزن) 2 بازی ملی

او بازیكن 20 ساله بایرن‌مونیخ است كه قرضی در لوركوزن بازی می‌كند و از جولای 2010 قرار است به این تیم برگردد. او یك هافبك دفاعی نیست اما لو می‌تواند از او به عنوان بازیساز در كنار باستین شواین اشتایگر استفاده كند، اما با این سیستم خط میانی آلمان فاقد یك هافبك تمام دفاعی خواهد بود. با این وجود در حضور كروس سرعت بازی در خط میانی آلمان بالاتر خواهد رفت.

صحنه مصدومیت بالاک

كریستین ته‌رش (اشتوتگارت) 2 بازی ملی

مزیت ته‌رش این است كه در تیمی توپ می‌زند كه محبوب یوآخیم لو است. او آنقدر انعطاف‌پذیر است كه در اشتوتگارت كریستیان گروس این فصل توانست از او به عنوان حلقه ارتباطی خطوط حمله و میانی استفاده كند. او در بازی تداركاتی قبلی آلمان جلوی مالت هم بازی كرد، اما هنوز قابلیت‌های او در صحنه بازی‌های بزرگ سنجیده نشده و احتمالا در جام‌جهانی همچنان یك یار ذخیره خواهد بود.

هیكو وسترمان (شالكه) 18 بازی ملی

این بازیكن قابلیت‌های زیادی دارد. یك مدافع است اما در خط میانی كمتر دفاعی كار می‌كند. او فصل موفقی را با شالكه سپری كرده و انتظار می‌رود در خط دفاعی آلمان به میدان برود. با این وجود لو می‌تواند در خط میانی هم از این بازیكن 26 ساله استفاده كند. قدرت فیزیكی او بالاست و توانایی نفوذ را هم دارد.

تورستن فرینگس (برمن) 79 بازی ملی

حالا كه جای یك رهبر و یك شخصیت تاثیرگذار در جمع ژرمن‌ها خالی است بسیاری منتظر ورود فرینگس هستند. كاپیتان برمن پس از مشاجراتی كه با یوآخیم لو داشت به نظر می‌رسید به پایان دوران حرفه‌ای خود در تیم‌ملی رسیده باشد. حالا هم شرایط برای بازگشت او مهیا شده گمان نمی‌رود فرینگس خیلی در رفتار خودش تجدیدنظر بكند و لو قبل از سپردن جای بالاك به او باید در مورد مسایل متعددی با او به توافق برسد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری